Przejście z enduro na crossa - opinie i porady?

Zadaj pytania i zobacz wskazówki dotyczące techniki jazdy. Porozmawiaj o szkole Marcina Wójcika.
Kaze
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1437
Rejestracja: sob, 1 paź 2005, 12:47
Motocykl: może kiedyś
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: "Miasto złą sławą owiane..."
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Kaze » ndz, 5 mar 2006, 20:45

A myślałeś o 250 2T? A co do crossów w terenie to filmy z serii Crusty demons of Dirt rozwiewają wątpliwości. Tam latają (dosłownie) po lasach na crossach i jest super. pozdro
but only the devil responded cause god wasn't there...

Autor tematu
desmo
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: ndz, 5 mar 2006, 18:19
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: desmo » ndz, 5 mar 2006, 21:03

Widziałem Crusty Demons chyba wszystkie cześci, NC II, NC III, Global Addications, Seth II, Revelation 199 i wszystkie zawody AMA Supercross w USA i Canadzie.
Jedyna rzecz która mnie odpycha od 2T to mieszanie paliwa i większa obsługowość

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » ndz, 5 mar 2006, 21:08

No ja nie wiem czy jest większa obsługowość, ja bym powiedział, że większa i to dużo dużo bardziej jest przy 4T.

P.S. Czekam na Crusty Demons XI
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: ecik » ndz, 5 mar 2006, 22:28

Powiem ci tak WR'ka nigdy nie dorowna YZ'cie na torze

YZ jest po prostu lzejsza i to jest wyczyn. Ja nie wiem jak jakies "tuningowanie" w WR cos da jak ona wazy duzo wiecej od YZ. Wlasnie waga duzo daje :) i malo tego bo WR jest slabsza od YZ. Przy skakaniu masz lepsza kontrole nad motorkiem wyczynowym niz nad enduro.

Lepiej kup sobie ta CRF 250 4T bo szybciej sie nauczysz jezdzic technicznie i w ogole lepiej na tym wyjdziesz.

Juz duzo widzialem takich przypadkow jak znajomi sobie kupywali wieksze pojemnosci i co? I to ze wszyscy zmienili na mniejsza pojemnosc :) bo poprostu jak przejechali sie klasa 125 (czyt. 125 2T/250 4T) to szybciej jezdzili niz na swoich duzych pojemnosciach =].

250 2T/450 4T to mi sie wydaje juz dla ludzi ktorzy wymiataja na 125 2T/250 4T i juz wiedza ze chca cos wiekszego. Zobacz ze nikt dobry nie zaczynal odrazu od 250 2T/450 4T jesli sie myle to mnie poprawcie :).

No to by bylo na tyle troche sie rozpisalem ale mysle ze ci to bardziej rozjasni jak sprawa wyglada :)

PS. zapomnialem dodac zmiana na crossa bedzie bardzo dobra decyzja :)

Pozdro =]]]]]]]]

Kaze
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1437
Rejestracja: sob, 1 paź 2005, 12:47
Motocykl: może kiedyś
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: "Miasto złą sławą owiane..."
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Kaze » ndz, 5 mar 2006, 22:41

Też nie jest tak że 250 2T albo 450 4T to tylko dla wybranych. Mój znajomy kupił sobie RM 250 bo znalazł dobrą okazje. Przesiadł sie z jakiejś 50 ccm. Mówił mi że pierwsze 2 miesiące to bał sie jezdzić ale powoli sie przyzwyczajał i teraz już ładnie lata (po pół roku). Także też tak można.
but only the devil responded cause god wasn't there...

Awatar użytkownika
lulek001
Moderator
Moderator
Posty: 278
Rejestracja: sob, 19 lut 2005, 13:16
Motocykl: CRF 250 R 2009
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: lulek001 » ndz, 5 mar 2006, 23:28

Ja Ci radzę kupić crossa, bo takim sprzętem wszędzie pojedziesz a radość z jazdy większa. Sam sie zresztą przekonałeś. Jeżeli koniecznie upierasz się przy 4T, to polecam 250 CRF lub YZF.

Co do obsługowości, to uważam, że 2T jest prostszy i tańszy.
Ja mam 4T i jak sobie pomyślę, że trzeba regulować zawory, że wlewam więcej oleju do silnika, że padają świece co 5h, a jak zgaśnie to kopię aż noga puchnie (hihi). Tęsknie za dobrą "setką".
Nikasil.pl

Autor tematu
desmo
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: ndz, 5 mar 2006, 18:19
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: desmo » pn, 6 mar 2006, 08:46

Czyli pierwsza decyzja okazała się najwłaściwsza.
Sprzedaje WR 250 i kupuje CRF 250 4T.
Dziękuje za wszystkie opinie.

BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BartekJ » pn, 6 mar 2006, 09:13

Odnośnie zmiany sprężyny w tylnym zawieszeniu to wcale nie musi być "naciąganie". Cztytałem opinię Karola Kędzierskiego odnośnie WR 250, i tez stwierdził, że gdyby na tył dać amorek od YZF, to byłby świetny sprzęt. A przód jest zestrojony twardo, jak crossówka.
Jeśli masz możliwość, to poszukaj "Świata Motocykli" 7/2003 r. Tam jest test.
P. S.
Miałem okazję się przejechać YZ250F z '04 roku i zawieszenie jest po prostu mióóóóód... Jeśli możesz sobie pozwolić finansowo na zmianę furki, to chyba lepiej będzie mieć crossa.

To.mek
VIP
VIP
Posty: 1067
Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: To.mek » sob, 11 mar 2006, 21:35

Co do wymiany tej sprężyny, to wydaje mi się że to jak tuning Malucha, ewentualnie Golfa. Chociaż nie wiem, jak byś się starał, wyścigówki nie zrobisz. Ale trochę sytuację poprawi :D

Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » sob, 11 mar 2006, 21:41

Jak troche???? jak to jest to samo co w yz tylko k jest inne zmienieasz sprezyne i masz zawais jak z yz a w wrce duzo wazy tlumik lampy aku itp jak to wywalisz to bedzie wazyc tyle co yz
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

#66
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 277
Rejestracja: ndz, 8 sty 2006, 10:43
Motocykl: Yamaha '08
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: #66 » sob, 11 mar 2006, 22:18

Moim zdaniem przesiadka z enduro na crossa to bardzo dobre rozwiązanie. Ja własnie tak zrobiłem przesiadłem sie z ktma exc 125 na yzf 250. Jezdzi mi sie o wiele lepiej na yzf-ie. Po pierwsze to yzf ma duzo lepszy zawias, po drugie yzf wydaje mi sie taka bardziej poreczniejsza.

Pozdrawiam

Autor tematu
desmo
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: ndz, 5 mar 2006, 18:19
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: desmo » pn, 13 mar 2006, 09:44

No to pozostaje mi sprzedać WR-ke i kupić CRF lub YZ :-).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika Jazdy/ Szkoła”