Trudne początki
-
Autor tematuXaarkes2
- Mistrz prostej
- Posty: 101
- Rejestracja: pt, 2 lis 2012, 22:06
- Motocykl: KX 250F
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Trudne początki
Witam,
W tamtym roku kupiłem Yz125 i przez zimę ją remontowałem. Później była jazda po lasach, aż w końcu przyszedł czas na tor. Byłem już na nim 2 razy. Wytrzymywałem jedynie 1,5h z 3 przerwami. Mam problem ze skokami. Trumny po prostu przejeżdżam, lecz zwykłe hopki z płaskim lądowaniem staram pokonywać. Niestety mam problem z tym, że ja jeszcze lecę, a motocykl już spada w dół i to przeważnie na przednie koło. Staram się trzymać nogami najmocniej jak potrafię, lecz dalej moto mi ucieka z pod dupy ;/ Może macie jakieś rady dla mnie?
Jeśli to ma jakieś znaczenie to mam 15 lat 178cm wzrostu i 65kg.
Inna sprawa to to, że po paru minutach praktycznie spadam z motocykla. Mam nawet problem z podniesieniem go, bo jestem aż tak zmęczony. W dodatku tor jest w większości piaszczysty i cały czas muszę leciec szybko, żeby przednie koło nie zakopywało się. Może macie jakieś ćwiczenia na ramiona i ręce? Praktycznie nie czuje rąk pare godzin po jeździe
Pozdrawiam
W tamtym roku kupiłem Yz125 i przez zimę ją remontowałem. Później była jazda po lasach, aż w końcu przyszedł czas na tor. Byłem już na nim 2 razy. Wytrzymywałem jedynie 1,5h z 3 przerwami. Mam problem ze skokami. Trumny po prostu przejeżdżam, lecz zwykłe hopki z płaskim lądowaniem staram pokonywać. Niestety mam problem z tym, że ja jeszcze lecę, a motocykl już spada w dół i to przeważnie na przednie koło. Staram się trzymać nogami najmocniej jak potrafię, lecz dalej moto mi ucieka z pod dupy ;/ Może macie jakieś rady dla mnie?
Jeśli to ma jakieś znaczenie to mam 15 lat 178cm wzrostu i 65kg.
Inna sprawa to to, że po paru minutach praktycznie spadam z motocykla. Mam nawet problem z podniesieniem go, bo jestem aż tak zmęczony. W dodatku tor jest w większości piaszczysty i cały czas muszę leciec szybko, żeby przednie koło nie zakopywało się. Może macie jakieś ćwiczenia na ramiona i ręce? Praktycznie nie czuje rąk pare godzin po jeździe
Pozdrawiam
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Trudne początki
Przed wyskokiem musisz dodać gazu, przenieść ciężar na tył. To samo podczas lotu (ale oczywiście z umiarem)
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 1028
- Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
- Motocykl: EXC 450
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Jarosław
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Trudne początki
Jeśli tylny amorek jest sprawny i w miarę ustawiony to najeżdżasz na hopę równym gazem, na stojąco, z dupą odchyloną do tyłu. Nogi w kolanach ugięte i ściskasz butami.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 146
- Rejestracja: czw, 8 lis 2012, 21:37
- Motocykl: 125 sx
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Białystok
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Trudne początki
Mówisz że trzymasz ten motocykl z całych sił, ale jednak go nie trzymasz. Ja jak zaczynałem to jeździłem na za mocno ugiętych kolanach i siła ściskania motocykla butami mx była dużo mniejsza niż jazda z tylko lekko ugiętymi kolanami więc zwróć na to uwagę.
Kolana mają być ugięte w ten sposób:
Na przedramiona wykonuj ćwiczenia z małym ciężarem:
1. Nawijanie sznurka na wałek z obciążonym sznurkiem na jego końcu
2. Ściski - podobno dobrze wpływa nie cykliczne ściskanie ich a ściśnięcie i trzymanie ściśniętego np. 30 sekund i tak kilka serii.
I tak w twoim przypadku najlepszym ćwiczeniem będzie jazda, jazda i jeszcze raz jazda w tym piachu, jeśli wytrenujesz się w piachu to twarde tory będą dla Ciebie spacerkiem pod względem kondycyjnym.
Kolana mają być ugięte w ten sposób:
Na przedramiona wykonuj ćwiczenia z małym ciężarem:
1. Nawijanie sznurka na wałek z obciążonym sznurkiem na jego końcu
2. Ściski - podobno dobrze wpływa nie cykliczne ściskanie ich a ściśnięcie i trzymanie ściśniętego np. 30 sekund i tak kilka serii.
I tak w twoim przypadku najlepszym ćwiczeniem będzie jazda, jazda i jeszcze raz jazda w tym piachu, jeśli wytrenujesz się w piachu to twarde tory będą dla Ciebie spacerkiem pod względem kondycyjnym.
-
Autor tematuXaarkes2
- Mistrz prostej
- Posty: 101
- Rejestracja: pt, 2 lis 2012, 22:06
- Motocykl: KX 250F
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Trudne początki
Tylny amorek jest sprawny tylko nie mam dolnej regulacji (dobicie czy odbicie?) Co do przedniego zawieszenia to też nie mam dolnej regulacji (odbicie czy dobicie?) Czy brak tych regulacji może mieć duzy wpływ na naukę? Przez to może mi motocykl wypadać z pod dupy?Enduros70 pisze:Jeśli tylny amorek jest sprawny i w miarę ustawiony to najeżdżasz na hopę równym gazem, na stojąco, z dupą odchyloną do tyłu. Nogi w kolanach ugięte i ściskasz butami.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Trudne początki
Tylny amorek jest sprawny
Czy ty się słyszysz?nie mam dolnej regulacji
Jak można mówić o poprawności działania zawieszenia jak jest ono zniszczone.
-
Autor tematuXaarkes2
- Mistrz prostej
- Posty: 101
- Rejestracja: pt, 2 lis 2012, 22:06
- Motocykl: KX 250F
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Trudne początki
Teraz wszystkie regulacje są już sprawne. Tylko nie wiem jednej rzeczy, z przodu u góry mam regulacje dobicia czy odbicia? Na motoxie znalazłem, że to zalezy czy zawieszenie jest nowszej konstrukcji czy starszej (jakie ja mam? YZ125 '99) Na zawieszeniu nie pisze COMP i REB,a przynajmniej ja nie moge znaleźć tych napisów. Jest tylko S i H.Majster128 pisze:Tylny amorek jest sprawnyCzy ty się słyszysz?nie mam dolnej regulacji
Jak można mówić o poprawności działania zawieszenia jak jest ono zniszczone.
Druga sprawa kiedyś na forum widziałem fajny poradnik dotyczący regulacji zawieszenia, ale teraz nie mogę go znaleźć.
Byłbym wdzięczny za podrzucenie linka.
I jeszcze dla pewności z tyłu u góry mam dobicie?
Za pomoc z góry dziękuje.
-
Autor tematuXaarkes2
- Mistrz prostej
- Posty: 101
- Rejestracja: pt, 2 lis 2012, 22:06
- Motocykl: KX 250F
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Trudne początki
Dzięki wielkie za pomoc.Enduros70 pisze:Z przodu u góry masz Rebound na dole comp.
Z tyłu na górze comp(dobicie).
Nie kojarzysz może jeszcze tego poradnika dotyczącego regulacji zawieszenia?