Kilka pytań laika na temat 2T

Zadaj pytania i zobacz wskazówki dotyczące techniki jazdy. Porozmawiaj o szkole Marcina Wójcika.
Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kilka pytań laika na temat 2T

Post autor: Majster128 » czw, 31 maja 2012, 08:16

Złudzenie, ale niesprawny układ chłodzenia.

Norbuś
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 317
Rejestracja: czw, 22 mar 2012, 17:10
Motocykl: Crf 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kilka pytań laika na temat 2T

Post autor: Norbuś » czw, 31 maja 2012, 10:10

Nie no nie grzeje sie mocno, że kipi z chlodnicy. Po prostu szybciej sie rozgrzewa moze dla tego, ze gdy zjedzam to podjezdzam pod kilkudziesięcio metrowe górki.
Zapraszam do mojej galerii viewtopic.php?f=14&t=26016

cichy929
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 37
Rejestracja: czw, 2 wrz 2010, 17:20
Motocykl: CRF 450SM YZ125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kilka pytań laika na temat 2T

Post autor: cichy929 » wt, 2 paź 2012, 14:10

Podłącze się z takim pytaniem. Chodzi o zjazdy i hamowanie na sprzęgle.
W moim przypadku to nic nie daje, bo gdy redukuje biegi na wciśniętym sprzęgle, to obroty i tak rosną.
Podejrzewałbym sprzęgło, ale na biegu silnik nie ciągnie, gdy jest odpalony. Nie gaśnie jak się zatrzymam.
Może 2t tak mają i już. Jest ot YZ 125.
Na zgaszonym silniku sprzęgło trzyma, ale to raczej normalne w każdym motocyklu.
Też tak macie?

253barek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 320
Rejestracja: czw, 20 paź 2011, 20:23
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kilka pytań laika na temat 2T

Post autor: 253barek » wt, 2 paź 2012, 14:57

zarzuć wyższy bieg
na niższym musisz trochę zwolnic hamulcem wtedy obroty spadną

cichy929
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 37
Rejestracja: czw, 2 wrz 2010, 17:20
Motocykl: CRF 450SM YZ125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kilka pytań laika na temat 2T

Post autor: cichy929 » wt, 2 paź 2012, 15:10

Myślałem, że to będzie jak w 4t, że na wcisniętym sprzęgle będą obroty jałowe, bez znaczenia z jaką prędkością jadę.

Enduros70
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1028
Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
Motocykl: EXC 450
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Jarosław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kilka pytań laika na temat 2T

Post autor: Enduros70 » ndz, 7 paź 2012, 12:35

Po wciśnięciu sprzęgła motor ma chodzić jak na luzie, widocznie masz już zużyty kosz sprzęgłowy i przekładki lekko ocierają o zawieszone tarcze cierne w rowkach.

cichy929
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 37
Rejestracja: czw, 2 wrz 2010, 17:20
Motocykl: CRF 450SM YZ125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kilka pytań laika na temat 2T

Post autor: cichy929 » ndz, 7 paź 2012, 18:41

Też tak myślałem, ale kosz wygląda dobrze, tarczki też zmierzyłem, ale podejrzewam przekladki.
Sa jakby za bardzo spolerowane, jak lustro. Mogą się przez to bardziej kleić?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika Jazdy/ Szkoła”