125 2t vs 250 2t

Podaj nam kilka cennych informacji, a my polecimy Ci jaki motocykl będzie dla Ciebie najlepszy.
Autor tematu
BlachaKSA
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: czw, 3 lis 2011, 18:23
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

125 2t vs 250 2t

Post autor: BlachaKSA » sob, 26 paź 2013, 16:56

Witam :D
Wiem że zapewne temat o podobnym lub takim samym tytule pojawia się tu co drugi dzień jednak według mnie każdy się trochę różni przez co nie odpowiada na wszystkie wątpliwości , tak więc mam dylemat czy kupić setkę czy ćwiartkę wracam w teren po 2 latach przerwy prędzej jeździłem tylko sezon endurasem suzuki dr 350 i później miałem zamiar kupić exc200 plan się jednak zmienił i jak to często bywa wybór padł na samochód . Obecnie mieszkam w Niemczech w Koloni niedaleko znajduję się ten tor motocrossowy http://www.youtube.com/watch?v=tOw1QqgxzDk i to zapewne na nim spędzał bym większość czasu na motocyklu ewentualnie 2-3 razy w roku zawlókł bym maszynę do Torunia żeby sobie po lasach pośmigać . wybór padł na 2t ponieważ zawsze chciałem mieć 2suwa oraz ze względu na łatwość remontu , w Niemczech warsztaty liczą sobie w euro tyle co w złotówkach co by mnie mogło zabić finansowo . Boję się trochę że szybko zabraknie mocy w setce a z drugiej strony że będę się trochę męczył na ćwiartce a jazda ma sprawiać przyjemność tak żebym walczył bardziej z torem niż z motocyklem , czekam na jakieś propozycję i cenne uwagi :D

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: 125 2t vs 250 2t

Post autor: Majster128 » sob, 26 paź 2013, 17:00

Waga, wzrost ?

Lam3r
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 36
Rejestracja: pt, 27 lip 2012, 15:17
Motocykl: EXC-F 350
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: 125 2t vs 250 2t

Post autor: Lam3r » sob, 26 paź 2013, 17:37

Rozumiem, ze teraz celujesz w crossówke a nie enduraka? Jeżeli tak no to może jakiś złoty środek - SX 150 ?

Autor tematu
BlachaKSA
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: czw, 3 lis 2011, 18:23
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: 125 2t vs 250 2t

Post autor: BlachaKSA » sob, 26 paź 2013, 17:56

Waga ok 70kg wzrost 180cm co do sxa 150 to bym chyba wolał kupić exc 200 i tym po torze latać i z tego co widzę sx są dość świeżymi motocyklami więc pewnie nie mój budżet niestety

Lam3r
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 36
Rejestracja: pt, 27 lip 2012, 15:17
Motocykl: EXC-F 350
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: 125 2t vs 250 2t

Post autor: Lam3r » sob, 26 paź 2013, 18:47

No jeżeli to ma być enduro i wybierasz pomiędzy 125 a 250 to oczywiście bierz exc 200.

Co do sxa to 150 jest bodajże od 2010 a od 2008-2009 jest sx 144 czyli to samo, po prostu starszy model, tak jak to ma miejsce w przypadku exc 520/525/530. Więc na pewno w granicach 11-12k pln byś spokojnie coś dobrego kupił, nie wiem jak tam ceny na zachodzie.

tobiasz86
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 352
Rejestracja: ndz, 25 lip 2010, 10:20
Motocykl: crf250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Rymanów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: 125 2t vs 250 2t

Post autor: tobiasz86 » sob, 26 paź 2013, 19:45

Seta będzie dobra, Twoje doświadczenie jest prawie nic nie warte, bez obrazy oczywiście ale jeździłeś tylko chwile klockiem po krzakach, chcesz się przenieść na tor i motor zupełnie inny więc z doświadczenia z dr'ki zapamiętaj że jeździ się zazwyczaj na dwóch kołach.
Szukaj zdrowej 125 i będziesz zadowolony, jeszcze nie raz Cię sponiewiera.
w Niemczech warsztaty liczą sobie w euro tyle co w złotówkach co by mnie mogło zabić finansowo
Ale i zarabiasz w ojro więc w czym problem,
Dla przykładu ja zarobie w PL 2tyś i Ty w DE 2tyś (na waluty nie rozliczajmy) i u was paliwo po 1,5 u nas 5,5, kiełbasa analogicznie 5 i 20 nowy motor 8tyś a u nas ponad 30tyś i Ty narzekasz na drogi serwis?

Autor tematu
BlachaKSA
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: czw, 3 lis 2011, 18:23
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: 125 2t vs 250 2t

Post autor: BlachaKSA » sob, 26 paź 2013, 21:27

Masz rację pod względem wydatków liczę tak samo przez co życie jest się tu dużo tańsze niż w Polsce , może źle się wyraziłem względem tych serwisów ponieważ chociaż wirtuozem mechaniki nie jestem to lubię pogrzebać przy aucie czy motocyklu sam, przez co 2 suw wydaje mi się pod tym względem odpowiedniejszym . Zgadzam się z tobą również jeżeli chodzi o moje doświadczenie bo jeździłem trochę po torze DRką i jest to o wiele trudniejsze niż latanie po lasach . Apetyt rośnie w miarę jedzenia , ale jak kupię setkę zawsze mogę ją sprzedać po jakimś czasie i kupić coś większego .

tobiasz86
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 352
Rejestracja: ndz, 25 lip 2010, 10:20
Motocykl: crf250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Rymanów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: 125 2t vs 250 2t

Post autor: tobiasz86 » ndz, 27 paź 2013, 07:04

ale jak kupię setkę zawsze mogę ją sprzedać po jakimś czasie i kupić coś większego
Zgadza się, ale jeśli naprawdę w jak największym stopniu chcesz opanować technikę jazdy to zbyt prędko to nie nastąpi. Jak wejdziesz w jakieś grono zawodników to zauważysz że niektórzy jeżdżą na 125 od dobrych kilka lat i nawet przez myśl im nie przechodzi aby się przesiąść. Ktoś kiedyś fajnie napisał na forum (nie jestem pewien czy na tym) że jeżdżąc klika sezonów na 250 2t spróbował zrobić okrążenie na kolegowym 125 i był szybszy.

Autor tematu
BlachaKSA
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: czw, 3 lis 2011, 18:23
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: 125 2t vs 250 2t

Post autor: BlachaKSA » wt, 29 paź 2013, 09:59

Więc decyzja w sprawie pojemności chyba podjęta :D teraz co możecie mi doradzić w sprawie wyboru danego motocykla , wiem że różnice w poszczególnych markach są niewielkie ,ale zawsze są jakieś niuanse nad którymi warto się zastanowić , mój budżet będzie oscylował myślę w granicach 8-10 tyś zł o dziwo jak wynika z moich poszukiwań crossówki w Niemczech są droższe niż w PL więc chyba będę szukał motocykla w Polsce . Najchętniej kupił bym Honde ,ale czysto sentymentalnie ponieważ należę do toruńskiego klubu Honda Team Toruń , jeżeli jest lepsza opcja na pewno się nad nią zastanowię .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wybór motocykla”