Czy zostac przy 125 2t ?

Podaj nam kilka cennych informacji, a my polecimy Ci jaki motocykl będzie dla Ciebie najlepszy.
Autor tematu
kreynon
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 100
Rejestracja: pn, 27 gru 2010, 17:22
Motocykl: KTM sx 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Czy zostac przy 125 2t ?

Post autor: kreynon » sob, 8 gru 2012, 13:42

Witam. W tym sezonie jeździłem na KTM sx 125 2T z rocznika 2000. Chciałem zamienić go na następny sezon na 250 4T, lecz nie oszukujmy się, żeby wyrwać doba ćwiartkę trzeba dać z 10 tys. :axe: I moje pytanie brzmi, co kupić po 125 2T? Czy może zostać przy niej i ją pod tuningować? Myślałem o KTM sx 150 albo EXC 200. Lecz nie wiem czy 200 nie urwie mi rąk :roll: Mam 16 lat (prawie 17) no i nie wiem czy opanuje tą moc. Jakby co to KTMa planuje sprzedać za około 5300zł i wtedy dołożyć do nowego crossa z 1500 do 2000 zł. Czyli mój budżet nie przekraczałby 7000 zł. Podajcie jakieś propozycje :)
Pozdrowienia!

iMiron
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 203
Rejestracja: czw, 26 lis 2009, 19:33
Motocykl: cr125r '07
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Czy zostac przy 125 2t ?

Post autor: iMiron » sob, 8 gru 2012, 16:13

Brakuje Ci mocy w "setce"? Wykorzystujesz ją w prawie 100%? Jeśli nie to może warto pojeździć jeszcze na niej. Nie ma nic lepszego na poprawienie techniki i prędkości jak jazda na 125 w 2t.

Autor tematu
kreynon
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 100
Rejestracja: pn, 27 gru 2010, 17:22
Motocykl: KTM sx 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Czy zostac przy 125 2t ?

Post autor: kreynon » sob, 8 gru 2012, 19:10

iMiron pisze:Brakuje Ci mocy w "setce"? Wykorzystujesz ją w prawie 100%? Jeśli nie to może warto pojeździć jeszcze na niej. Nie ma nic lepszego na poprawienie techniki i prędkości jak jazda na 125 w 2t.
Nie chodzi mi o to, że seta jest za słaba i za wolna. Tylko, że ja głównie jeżdżę w polach i coś po lesie. A 125 sx to cross, a ja bardziej bym potrzebował lekkiego enduro. Z mocniejszym dołem. No i myślałem o 4T ale za drogie i za ciężkie. No to zostaje przy 2T. Nie wiem co teraz, czy zostać przy 125 i zrobić mały tuning czy kupić np. EXC 200, co ma mocny dół i nie trzeba tak kręcić.

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Czy zostac przy 125 2t ?

Post autor: kris514 » sob, 8 gru 2012, 19:33

Mam sx 200 i muszę przyznać ze jestem zaskoczony jego dolnym zakresem na podjazdach jeszcze nie testowalem ale wydaje mi się ze się lepiej spisze niż 125 (polecam 200)
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

Autor tematu
kreynon
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 100
Rejestracja: pn, 27 gru 2010, 17:22
Motocykl: KTM sx 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Czy zostac przy 125 2t ?

Post autor: kreynon » sob, 8 gru 2012, 19:40

kris514 pisze:Mam sx 200 i muszę przyznać ze jestem zaskoczony jego dolnym zakresem na podjazdach jeszcze nie testowalem ale wydaje mi się ze się lepiej spisze niż 125 (polecam 200)
A jest duża różnica pomiędzy exc a sx 200? W ogóle to czym się różnią te motorki?

Lam3r
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 36
Rejestracja: pt, 27 lip 2012, 15:17
Motocykl: EXC-F 350
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Czy zostac przy 125 2t ?

Post autor: Lam3r » sob, 8 gru 2012, 20:06

Charakterystyka oddawania mocy(w exc bardziej liniowa, spokojniesza), zawieszenie, exc ma homologacje wiec mozesz zarejestrowac.

Generalnie jezeli jezdzisz po polach/lasach to faktycznie lepiej sie przezuc na exc. Jezeli nie boisz sie odkrecic w sx 125 to exc 200 nie urwie Ci rąk, mozesz byc spokojny.

Autor tematu
kreynon
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 100
Rejestracja: pn, 27 gru 2010, 17:22
Motocykl: KTM sx 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Czy zostac przy 125 2t ?

Post autor: kreynon » sob, 8 gru 2012, 21:04

No nie boję sie odkręcać setą... A górny zakres obrotów w 200 jest taki sam jak w 125? I jak bardzo w mocy odstaje exc od sx? Czuć mocno różnicę?

piterq1991
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 258
Rejestracja: czw, 27 wrz 2007, 21:44
Motocykl: Yamaha YZ 250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Końskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Czy zostac przy 125 2t ?

Post autor: piterq1991 » ndz, 16 gru 2012, 14:27

Zależy o jakie odkręcenie sety chodzi. Bo na prostej to chyba każdy potrafi. Sądzę, że przy Twoim budżecie i dopiero rocznym stażu nie ma sensu zmieniać moto.
KAWASAKI KDX 125 > KTM EXC 125 SIX DAYS Edition > YAMAHA YZ250F

http://bikepics.com/members/piterq1991/

Autor tematu
kreynon
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 100
Rejestracja: pn, 27 gru 2010, 17:22
Motocykl: KTM sx 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Czy zostac przy 125 2t ?

Post autor: kreynon » ndz, 16 gru 2012, 17:44

Tak sie właśnie zastanawiam, czy nie zostać przy 125 2T. Chciałem chociaż jakiś nowszy rocznik. Próbowałem zwiększyć moc w dolnych zakresach obrotów wymianą zębatek w napędzie, ale ledwo czuć różnicę. Jak jeszcze w nim pokombinować żeby mu dodać powera z dołu? :drinkers:

Rams
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 524
Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
Motocykl: mechaniczna pomarancza
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sta
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Czy zostac przy 125 2t ?

Post autor: Rams » ndz, 16 gru 2012, 17:55

Kupuj 200 2t moc w górnym zakresie obrotów jest trochę większa niż w 125 2t ale moc w dolnym i średnim zakresie jest o niebo większą niż w setce. Ta pojemność idealnie nadaje się do lasu i na tor.

Czepek
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 926
Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 15:17
Motocykl: YZ125 `08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Czy zostac przy 125 2t ?

Post autor: Czepek » ndz, 16 gru 2012, 17:56

kreynon pisze:Tak sie właśnie zastanawiam, czy nie zostać przy 125 2T. Chciałem chociaż jakiś nowszy rocznik. Próbowałem zwiększyć moc w dolnych zakresach obrotów wymianą zębatek w napędzie, ale ledwo czuć różnicę. Jak jeszcze w nim pokombinować żeby mu dodać powera z dołu? :drinkers:
Kiedy zmieniałeś tłok i regulowałeś gaźnik/zawór?
Naprawa cross prostowanie wydechów 793 395 514

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Czy zostac przy 125 2t ?

Post autor: Majster128 » ndz, 16 gru 2012, 17:57

Miałem okazję jeździć KTM SX 200 i powiem Ci, że wymiana na ten model byłaby warta zachodu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wybór motocykla”