gasgas txt pytania odnośnie kupna
-
Autor tematukrzychumafia
- Mistrz prostej
- Posty: 75
- Rejestracja: śr, 11 lip 2012, 13:16
- Motocykl: GasTXT280 ,Ogar,ShL,CRM125
- Styl jazdy: Trial
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
gasgas txt pytania odnośnie kupna
witam
zamierzam kupić trialówe i myślę o gasgas txt 250,280 lub 300 z roku co najmniej 2010 i do 13 000zł . Miałbym parę pytań :
1.co ile motogodzin robić remont ?
2. co ile motogodzin wymieniać tłoka , czy wymieniać go razem z remontem ?
3.nicasil co ile się go robi i czy wgl trzeba czytałem coś źe po wymianie 3 tłoków ?
4.co warto zrobić od razu po kupnie ?
5.co sądzicie o takich motocyklach i czy wgl warto kupować ?
za szczere odpowiedzi wielce dziękuje.
zamierzam kupić trialówe i myślę o gasgas txt 250,280 lub 300 z roku co najmniej 2010 i do 13 000zł . Miałbym parę pytań :
1.co ile motogodzin robić remont ?
2. co ile motogodzin wymieniać tłoka , czy wymieniać go razem z remontem ?
3.nicasil co ile się go robi i czy wgl trzeba czytałem coś źe po wymianie 3 tłoków ?
4.co warto zrobić od razu po kupnie ?
5.co sądzicie o takich motocyklach i czy wgl warto kupować ?
za szczere odpowiedzi wielce dziękuje.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: gasgas txt pytania odnośnie kupna
1 Nie wiem
2 Co nazywasz remontem?
3 Nicasil się robi jak się zużyje, nie jest powiedziane że wytrzymuje 3 tłoki (prędzej tyle selekcji) ale równie dobrze można przejeździć 3 tłoki na jednej selekcji (w zależności jak dbasz i co lejesz do paliwa)
4 Rozebrać i składać diagnozując wszystko
5 W podpisie masz że jeździsz na trialu więc jakieś doświadczenie z tym typem motocykli masz, jest przeznaczony do trialu i tam będzie sprawował się świetnie.
2 Co nazywasz remontem?
3 Nicasil się robi jak się zużyje, nie jest powiedziane że wytrzymuje 3 tłoki (prędzej tyle selekcji) ale równie dobrze można przejeździć 3 tłoki na jednej selekcji (w zależności jak dbasz i co lejesz do paliwa)
4 Rozebrać i składać diagnozując wszystko
5 W podpisie masz że jeździsz na trialu więc jakieś doświadczenie z tym typem motocykli masz, jest przeznaczony do trialu i tam będzie sprawował się świetnie.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
Autor tematukrzychumafia
- Mistrz prostej
- Posty: 75
- Rejestracja: śr, 11 lip 2012, 13:16
- Motocykl: GasTXT280 ,Ogar,ShL,CRM125
- Styl jazdy: Trial
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: gasgas txt pytania odnośnie kupna
remontem nazywam wymianę łożysk , simeringów , pierścieni , tłoka , łożysk igiełkowych itp.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: gasgas txt pytania odnośnie kupna
i jako remont uważasz2. co ile motogodzin wymieniać tłoka , czy wymieniać go razem z remontem ?
Więc pytasz o to czy wymieniać tłok podczas remontu mimo że remont obejmuje wymianę tłoka?emontem nazywam wymianę łożysk , simeringów , pierścieni , tłoka , łożysk igiełkowych itp.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
Autor tematukrzychumafia
- Mistrz prostej
- Posty: 75
- Rejestracja: śr, 11 lip 2012, 13:16
- Motocykl: GasTXT280 ,Ogar,ShL,CRM125
- Styl jazdy: Trial
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: gasgas txt pytania odnośnie kupna
chodzi mi o to co ile mth powinno się remontować takie motocykle .
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: gasgas txt pytania odnośnie kupna
Bym nie wyszedł na takiego upierdliwego chwilę poszukałem i w serwisówce do txt 250 z 2011r pisze że tłok kontrolować co 60 godzin i wymieniać co roku (tyczy się to raczej dość profesjonalnej jazdy).
Jeśli chcesz poczytać o jakimś innym modelu to proszę: http://www.gasgasmotos.es/en/manuals.html
Jeśli chcesz poczytać o jakimś innym modelu to proszę: http://www.gasgasmotos.es/en/manuals.html
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 289
- Rejestracja: czw, 3 sty 2013, 18:02
- Motocykl: Husqvarna WR 250
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: okolice Myślenic
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: gasgas txt pytania odnośnie kupna
W trialach 250-320 tłok i wgl sinik wytrzymuje bardzo ale to bardzo długo, rozsądnie jest pomyśleś o jego wymianie po 100mth, (250 oraz 300 2t używane w enduro zazwyczaj mają wymianę tłoka po 100mth) ktoś zasugerował że po 60 mth wymieniają zawodowcy lecz każdy zawodowiec przynajmniej w Polsce co roku ma nowy motor a stary sprzedaje i nie bawi się w żadne remonty. Silnik trialowy ma pojemność 250 ccm lub więcej a ma chyba trochę ponad 20 koni i ogromny moment obrotowy to powoduje że bardzo powoli się zużywa w porównaniu z crossami, nawet wydech ma jak w 4t.
Podsumowując tłok pasowało by wymienić co jakieś 80-140mth a korbę i łożyska co dwa tłoki o ile nie wyczujesz wcześniej luzu. Nie słyszałem aby ktoś robił nicasil w trialu słyszałem za to że jest on bardzo mocny, wujkowi jak się zatarł tłok (stracił kompresję przez nieczyszczony filtr oleju) to bez żadnej ingerencji w cylinder wsadził taki sam tłok i śmiga do dziś pamiętając o filtrze
Nie wiem co możesz zrobić zaraz po kupnie, ja chyba bym popatrzył na cylinder i tłok przez wydech żeby sprawdzić czy nie jest porysowany, czy widać na cylindrze choinkę, no i czy nie ma rys, i wymienił olej w silniku. W serwisówce pisze że może być 10w40 motocyklowy lecz sprzegło w tych sprzętach bardzo dostaje w dupe i ludzie leją mu GRO Gear extreme 75W full synthetic bo jest dużo lepszy dla tych motorów i chyba też serwisówka o nim coś wspomina.
Nie licząc nowego to nie spotkałem się jeszcze żeby w którymś trialu nie zbyrczało (klekotało) sprzęgło, jest to normalna rzecz po trialowym użytkowaniu a zważywszy że większość trialów w Polsce jest po zawodniku to chyba wiadomo że oni nie oszczędzają sprzęgła, to klekota kosz sprzęgłowy który ma luz na wałku i całej reszcie elementów sprzęgła.
Jedyne co mogę powiedzieć to to że jest to świetny motor do zabawy i nauki techniki. Podjazdy, potoki, skały i inne przeszkody pokonuje się bardzo fajnie, chciałbym mieć taki motor bo przesiadając się z enduraka na triala czujesz się jakbyś miał 50% więcej siły, masy i umiejętości bo tak fajnie się go prowadzi.
Podsumowując tłok pasowało by wymienić co jakieś 80-140mth a korbę i łożyska co dwa tłoki o ile nie wyczujesz wcześniej luzu. Nie słyszałem aby ktoś robił nicasil w trialu słyszałem za to że jest on bardzo mocny, wujkowi jak się zatarł tłok (stracił kompresję przez nieczyszczony filtr oleju) to bez żadnej ingerencji w cylinder wsadził taki sam tłok i śmiga do dziś pamiętając o filtrze
Nie wiem co możesz zrobić zaraz po kupnie, ja chyba bym popatrzył na cylinder i tłok przez wydech żeby sprawdzić czy nie jest porysowany, czy widać na cylindrze choinkę, no i czy nie ma rys, i wymienił olej w silniku. W serwisówce pisze że może być 10w40 motocyklowy lecz sprzegło w tych sprzętach bardzo dostaje w dupe i ludzie leją mu GRO Gear extreme 75W full synthetic bo jest dużo lepszy dla tych motorów i chyba też serwisówka o nim coś wspomina.
Nie licząc nowego to nie spotkałem się jeszcze żeby w którymś trialu nie zbyrczało (klekotało) sprzęgło, jest to normalna rzecz po trialowym użytkowaniu a zważywszy że większość trialów w Polsce jest po zawodniku to chyba wiadomo że oni nie oszczędzają sprzęgła, to klekota kosz sprzęgłowy który ma luz na wałku i całej reszcie elementów sprzęgła.
Jedyne co mogę powiedzieć to to że jest to świetny motor do zabawy i nauki techniki. Podjazdy, potoki, skały i inne przeszkody pokonuje się bardzo fajnie, chciałbym mieć taki motor bo przesiadając się z enduraka na triala czujesz się jakbyś miał 50% więcej siły, masy i umiejętości bo tak fajnie się go prowadzi.
Więcej grzechów nie pamiętam...
-
Autor tematukrzychumafia
- Mistrz prostej
- Posty: 75
- Rejestracja: śr, 11 lip 2012, 13:16
- Motocykl: GasTXT280 ,Ogar,ShL,CRM125
- Styl jazdy: Trial
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: gasgas txt pytania odnośnie kupna
dzięki wielkie tego potrzebowałem a remont przy wymianie tłoka ?
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 289
- Rejestracja: czw, 3 sty 2013, 18:02
- Motocykl: Husqvarna WR 250
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: okolice Myślenic
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: gasgas txt pytania odnośnie kupna
Nie no zazwyczaj to wymieniasz standardowo sam tłok i cylinder możesz ale nie musisz dać do honowania delikatnego i jedziesz dalej.
No chyba że przy wymianie tłoka wyczujesz luz na korbie (tylko góra dół bo na boki to ma być lekki luz) albo wcześniej słyszałeś że łożyska na wale szumią czy coś w tym stylu lub cokolwiek co by wskazywało na duże zużycie silnika to go rozbieraj na części a jak wszystko jest ok i tylko wymieniasz sobie tłoka po tych 100mth dajmy na to ściagasz starego, dajesz nowy, składasz i śmigasz dalej. Zazwyczaj korbę i całą resztę to co 2 a niekiedy i nawet 3 tłoki sobie zmieniasz.
Do gas gasa tłok wossnera brałem a korbę oryginalną, łożyska na wał również oryginały bo są bardzo nietypowe w porównaniu z innymi silnikami i nie da się ich dostać w hurtowni łożyskowej ani nigdzie indziej, do tego pasuje wymienić wszystkie simmeringi bo koszt niewielki a masz święty spokój, ja przy remoncie zmieniłem poza łożyskami wału tylko jedno a mianowicie to od wałka zdawczego bo ono przenosi duże obciążenia i miało lekki luz a nówka firmowa w sklepie z łożyskami 20 zł chyba kosztowało. Nie bój się kosztów bo te silnik są wbrew pozorom bardzo tanie przy amatorskiej eksploatacji w utrzymaniu w porównaniu z crossami.
No chyba że przy wymianie tłoka wyczujesz luz na korbie (tylko góra dół bo na boki to ma być lekki luz) albo wcześniej słyszałeś że łożyska na wale szumią czy coś w tym stylu lub cokolwiek co by wskazywało na duże zużycie silnika to go rozbieraj na części a jak wszystko jest ok i tylko wymieniasz sobie tłoka po tych 100mth dajmy na to ściagasz starego, dajesz nowy, składasz i śmigasz dalej. Zazwyczaj korbę i całą resztę to co 2 a niekiedy i nawet 3 tłoki sobie zmieniasz.
Do gas gasa tłok wossnera brałem a korbę oryginalną, łożyska na wał również oryginały bo są bardzo nietypowe w porównaniu z innymi silnikami i nie da się ich dostać w hurtowni łożyskowej ani nigdzie indziej, do tego pasuje wymienić wszystkie simmeringi bo koszt niewielki a masz święty spokój, ja przy remoncie zmieniłem poza łożyskami wału tylko jedno a mianowicie to od wałka zdawczego bo ono przenosi duże obciążenia i miało lekki luz a nówka firmowa w sklepie z łożyskami 20 zł chyba kosztowało. Nie bój się kosztów bo te silnik są wbrew pozorom bardzo tanie przy amatorskiej eksploatacji w utrzymaniu w porównaniu z crossami.
Więcej grzechów nie pamiętam...