Uszczelniacze lag wymiana uszczelniaczy regeneracja

Pozostałe tematy nie pasujące do ww kategorii
Autor tematu
sqnick
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: ndz, 23 mar 2014, 23:57
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Uszczelniacze lag wymiana uszczelniaczy regeneracja

Post autor: sqnick » czw, 3 kwie 2014, 23:20

Witam, jestem nowy, od 3 tygodni posiadam yamahe yz250f 2009. Gnębi Mnie lewa laga, cieknie z niej ciurkiem, oczywistym się wydaje wymiana uszczelniaczy, które już nabyłem wraz z motulem 5w do lag. posiada ktoś tutorial jak się za to zabrać?? Niby wszystko oczywiste "rozkręcasz i wymieniasz" ale łatwo powiedzieć jak się już coś robiło. Mam za Sobą samodzielną wymianę wszystkich łożysk na zawiasie, pisze o tym żeby uzmysłowić wszystkim na co człowiek nigdy tego nie robiący się porywa, mianowicie, przybyło mi przez to kilka siwych włosów, nieprzespana noc itd. Tak jak wiem, ze do zrobienia kupy potrzebna jest toaleta na kluczyk, bieżąca woda w spłuczce i papier toaletowy, tak właśnie prosto chciałbym Sobie poukładać w głowie jak przebiega wymiana takich uszczelniaczy, punkt po punkcie. Być może jestem nowy, ba na pewno. Co do tego czy taki temat wcześniej już nie powstał pewny nie jestem, może i powstał, ale nigdzie K. nie znalazłem krok po kroku, jak dla idioty, jak się to robi?????? Pozdrawiam wszystkich Wariatów.

Awatar użytkownika
pawian1992
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 74
Rejestracja: sob, 14 maja 2011, 19:52
Motocykl: YZ 125 2012
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Kielce
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Uszczelniacze lag wymiana uszczelniaczy regeneracja

Post autor: pawian1992 » pt, 4 kwie 2014, 09:48

Tutaj jest video jak to zrobić : https://www.youtube.com/watch?v=G0dLM_IoIOQ

Tylko pamiętaj , że do zrobienia tego nie obędzie się bez użycia specjalnych narzędzi i serwisówki odnośnie tego ile oleju wlać . Musisz mieć coś do wbijania tulejek ślizgowych i uszczelniaczy przy składaniu . Można takie coś dopasować chociażby ze sklepu budowlanego ( rurka pcv przecięta na pół itp ) - byle nie robić tego punktowo jakimś śrubokrętem . Do wykręcenia tłumika kompresji potrzeba tego typu kluczyka - http://allegro.pl/drc-klucz-do-korka-pr ... 15400.html . Przy zakładaniu na rurę nowego uszczelniacza trzeba owinąć ją chociaż taśmą klejącą by wargi nie uszkodziły się o ostre krawędzie .

Autor tematu
sqnick
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: ndz, 23 mar 2014, 23:57
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Uszczelniacze lag wymiana uszczelniaczy regeneracja

Post autor: sqnick » pt, 25 kwie 2014, 20:38

Lagi pracują juz jak nalezy, nie obylo sie bez komplikacji. zrobilem to jak na tutorialu
pawian1992 pisze:Tutaj jest video jak to zrobić : https://www.youtube.com/watch?v=G0dLM_IoIOQ
uzylem tego http://www.dirtbikebitz.com/images/prod ... _Tool_.jpg
i tego klucza http://www.dirtbikebitz.com/images/prod ... mm_KYB.jpg, rurki pcv fi50 do tulejek, połowka starego uszczelniacza i maly mloteczek do wbijania nowego uszczelniacza. Jednej nie mogłem rozpolowic, tulejka byla przez poprzedniego wlasciciela wbijana wkretakiem, odkształcił ją na skosy i dzialala jak klin, przy rozkładaniu. W koncu sie udało, ale teflon, ta sliska powierzchnia wewnatrz i na zewnatrz 2 tulejki był zdarty. Komplet regeneracyjny i jak przykazano wymienić. Olej motul 5W do lag po 0.5 na lage (kayaba). Dzięki za film

kacper93
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 2
Rejestracja: wt, 25 paź 2011, 20:10
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Uszczelniacze lag wymiana uszczelniaczy regeneracja

Post autor: kacper93 » śr, 30 kwie 2014, 22:41

Witam.
Na tym filmiku https://www.youtube.com/watch?v=UjtQp0Ns9Qc podczas 1,30 minuty wlewa jakiś jasny olej do kartridża ( co to za olej i ile należy go wlać)?
A potem podczas 6,18 minuty wlewa jakiś inny olej?
Mógłby mi ktoś to wytłumaczyć?

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
marek antczak
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 468
Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
Motocykl: rmz
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Niemcy Zülpich
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Uszczelniacze lag wymiana uszczelniaczy regeneracja

Post autor: marek antczak » sob, 3 maja 2014, 20:36

Zaleta amortyzatorów-gabli dwukomorowych jak ich nazwa wskazuje ( kadrydz wewnętrzny i komora ze sprężyna ) , pozwala na nalanie dwóch rodzai oleju tzn. o dwóch lepkościach lub np tańszy i droższy itd . W kadrydzu olej odpowiedzialny jest za "tłumienie " ,twardość i odbicie , w komorze zewnętrznej poziom oleju jest częściowo odpowiedzialny za twardość amortyzatora ale głównie smaruje wnętrze amortyzatora i zapobiega tarciom lag . itd

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”