Strona 2 z 3

: sob, 20 maja 2006, 16:00
autor: Budyn
Witam

Właśnie kupiłem yz 450 2004
Poprzedni właściciel 20h temu wymienił łancuszek rozrzadu

Zaprowadziłem zaraz do mechanika na regulacje i wymiane oleju i filtra.

Jak sprawdzić tłok , w jakim jest stanie- czy trzeba rozebrac i zmierzyć czy wystarczy zmierzyc kompresje?
No a jak z korbą?? Wymieniać razem az tłokiem?

POZDRAWIAM

: sob, 20 maja 2006, 20:31
autor: kotmx
mozna sprawdzic mikoskopep elektronowym.... :) ale za duze koszty :lol:

musisz wyjac tlok i naprosciej zlookac przebarwienie tloka.(gdy bedzie caly az czarny przy pierscieniach to nadaje sie do wymiany.

ale nie warto zostawiac tloka gdy ma nieliczne przebarwienie poniewaz pracuje on pod olbrzymimi przeciazeniami i najczesciej urywa sie przy sworzniu , wiec nalezy odrazu po zakupie czteropaka wymienic tlok , tak dla swietego spokoju :)

: ndz, 21 maja 2006, 07:57
autor: gajowy
Kot-powiedziałbym to dosadniej, ale pohamuję się: mijasz się głęboko z prawdą. #-o

: ndz, 21 maja 2006, 12:22
autor: kotmx
wiem ... :roll: ale po przebarwieniu mozna prowizorycznie sprawdzic przebieg motocykla

: ndz, 21 maja 2006, 16:32
autor: To.mek
Takie prowizoryczne sprawdzanie stanu motocykla to chyba tylko do awarii może doprowadzić. Jak już czymś sprawdzać to szczelinomierzem. Ale najlepiej poprostu wymieniać tłok po określonej z góry ilości godzin.

: ndz, 21 maja 2006, 19:56
autor: MXrool
Korbe wymień jak będzie wyczówalny jaki kolwiek luz na wale. Łożyska przy okazji też wywal i wstaw nowe. A tłok to nie mam pojęcia. Co to za sztuka, który rok, jak ztyran? Powiedz coś o niej i co robił poprzedni właściciel.

: ndz, 21 maja 2006, 21:14
autor: Budyn
Motor sprowadzony z holandii w tym roku w styczniu
Kupiłem od goscia który mówił ze dla niego zbyt mocny.
Wymienił olej i łancuszek rozrzadu (po wymianie 20 h)

Stan wizualny jak na cross bardzo dobry
Zreszta sami zobaczcie i ocencie

http://bikepics.com/pictures/592647/

a jaki jest koszt sprawdzenia stanu tłoka i wału (rozebranie i koszt uszczelek)

A ile kosztuje wymiana tłoka , łożysk i wału przy 450(kupowac oryginał yamahy czy cos od olka? jakby coś)
pozdrawiam i dzieki za porady

: ndz, 21 maja 2006, 21:41
autor: MXrool
Kup zamiennik np. Vertexa, dużo taniej Cię to wyjdzie, a jakoś jest taka sama. Ciężka sprawa z tym tłokiem, szczerze powiem. Jak już się zdecydujesz, to polecam byś dokupił licznik motogodzin, może się przydać na przyszłość. Mnie osobiście się przydaje.

: ndz, 21 maja 2006, 22:05
autor: Isbi
Po stanie motorka wyglada idealnie wiec nie byl pewnie tyrany wiec w srodku wszystko ok jest tak mysle ale najlepiej bedzie ci go zawiesc do serwisu niech obczaja baze i wyreguluja zaworki jak trzeba po co zminiac tlok i korbe jak moze byc dobra

: pn, 22 maja 2006, 10:03
autor: Budyn
A co jest oznaką do wymiany tłoka? Jego wymiary czy wygląd ? Jest jakaś tolerancja różnicy srednicy otworu cylindra i srednicy tłoka?

Dopytuje zeby w serwisie nie wcisneli mi kitu ze tzreba wymienic a moze nie trzeba. Bo oni najchetniej to wszystko by wymienili.
A ile kosztuja te uszczelki potrzebne po rozebraniu cylindra do sprawdzenia stanu tłoka i wału

DZIEKI JESZCZE RAZ

: pn, 22 maja 2006, 14:05
autor: kotmx
Budyn NIE DO SERWISU :!: :!:

ja zawiozlem swoja 426 do serwisu Yamahy w Olsztynie naciagneli mnie na taka kase za wymiane tylko uszczelki glowicy, umycia gaznika (z wierzchu oczywiscie :x ) i wcskali mi rózne kity. NIE POLECAM SERWISÓW

lepiej zawiez moto do dobrego mechanika który jezdzi na crossach i sie na tym zna :wink:

: pn, 22 maja 2006, 21:09
autor: wzi13
a zna ktos jakiegos dobrego mechanika z krakowa albo okolic? najlepiej lubiacego hondy :twisted: