Sprężyna Progresywna - Andreani

Pytania dotyczące serwisowania zawieszenia
Autor tematu
MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Sprężyna Progresywna - Andreani

Post autor: MXrool » pt, 17 mar 2006, 08:02

Witam!

Co sądzicie o tej sprężynie? Wiadomo jest, że to produkt znanej włoskiej firmy Andreani [na zdjęciu]. Sprężyna progresywna (??), jak widać nie przypomina budową zwykłej sprężyny, jest u dołu jak by bardziej ściśnięta, a im wyżej to coraz mniej. Jak to się ma do motocrossu, skoków i dziur? Czy opłaca się kupować ten wynalazek?




Andreani Group International Srl
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

yuzik
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 21
Rejestracja: pn, 6 lut 2006, 14:20
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bulowice koło B-B
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: yuzik » pt, 17 mar 2006, 14:10

Spręzyna progresywna jest nieco sztywniejsza od linearnej{zwyklej.W pierwszej fazie zachowuje sie tak samo jak linearna, ale ugiącie zostaje szybciej wytlumione,.NIe wiem jak sie to ma do morocrossu bo nie uzywalem nigdy takiej spręzyny.Napewno jazda staje sie stabilniesza.
kawasaki kmx 125 97'

Autor tematu
MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » pt, 17 mar 2006, 14:24

A ja myślałem, że poprostu wybiera lepiej dziury. Ma owiele szerszy zakres pracy niż zwykła sprężyna. A co do twardości to już inna sprawa, popatrz po katalogach i tam masz opisaną twardość w Niutonach lub dostosowanie do przedziałów kilogramowych. I tu czy jest progresywna czy zwykła nie ma znaczenia na twardość.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

yuzik
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 21
Rejestracja: pn, 6 lut 2006, 14:20
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bulowice koło B-B
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: yuzik » pt, 17 mar 2006, 14:47

Tak wyczytalem.... :D Pisalo ze zeby ugiąc sprezyne zwykla o 1 cm potrzeba np. 20 kg, o dwa centy znowy dolozyc 20 kg, 3 cm znów 20, w sumie 60 itd..temu nazywa sie linearna, bo wykresem funkcji jest linia prosta :D A w progresywnej aby ugiąc o 1 cm. tez trzeba 20kg, ale zeby ugiąc o kloejny juz musi dzilac sila 400N-40 kg.O to mi chodzilo i temu wnioskuje ze jest sztywniejsza choc nie dopisalem ze w pozniejszych fazach :D
kawasaki kmx 125 97'

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”