: śr, 23 maja 2007, 00:15
napisałem skad wysysam takie teorie konkretnie DH gdzie zawieszenie (waga, praca) odgrywa kluczową role. Widelce USD sa czulsze i lepiej wybieraja nierówności! I nie mów że wprowadzam ludzi w błąd, bo ogolnie USD miedzy innymi po to wprowadzono, nie mowie tu konkretnie o jakims modelu amora ale wyłacznie o sensie wprowadzenia takiej konstrukcji!
----------------------------------------------------------------------
Nie .Nie ,nie ,nie. Nie masz racji i dlaej moge ci zarzucić herezję .
USD jest stosowane ze względu na b.duża sztywność konstrukcji.
-----------------------------------------------------------------------
Zresztą wystarczy sie przejechać kawałek aby zauważyć róznice w pracy.
A co do tarcia to nie masz racji, jak sam napisałeś zwykłe amory muszą być grubsze (wieksza średnica goleni), przez to powierzchnia tarcia sie zdecydowanie zwieksza.[/quote]
-----------------------------------------------------------------------
Ale nacisk się zmniejsza ? Inaczej ciśnienie . Chmm.. co ty na to szpecu od fizyki ?
I dlatego własnie ... A nie " bo srednica..."
Poza tym porównujmy dany parametr na identycznych średnicach .
Ty tu sobie możesz dedukowac "na chłopski rozum. Ale fakty sa takie jak ja napisałem. USD ma wieksze tarcie wewnetrzne.
I to nie jest moje "widzi mi sie " ale ogólnie znane problemy konstrukcyjne motocykli. Ja powtarzam słowa inzynierów którzy sie tym zajmuja.
I sa to fakty raczej ( tak myslałem ??? ) znane każdemu ,kto sie choc troche orientuje w technice motocyklowej
Ja pamietam dyskusje jakie sie toczyły jak USD zaczeto stosowac w motocyklach seryjnych.
Poza tym jak nie wierzysz to poczytaj sobie opracowania znanego zawodnika i konstruktora motocyklowego P. Kwiatkowskiego.
Ma temat wad i zalet róznych kostrukcji motocyklowych zawiasów i nie tylko......
I to by było na tyle
Szkoda zasmmiecac sporami forum.
_____
Robert
----------------------------------------------------------------------
Nie .Nie ,nie ,nie. Nie masz racji i dlaej moge ci zarzucić herezję .
USD jest stosowane ze względu na b.duża sztywność konstrukcji.
-----------------------------------------------------------------------
Zresztą wystarczy sie przejechać kawałek aby zauważyć róznice w pracy.
A co do tarcia to nie masz racji, jak sam napisałeś zwykłe amory muszą być grubsze (wieksza średnica goleni), przez to powierzchnia tarcia sie zdecydowanie zwieksza.[/quote]
-----------------------------------------------------------------------
Ale nacisk się zmniejsza ? Inaczej ciśnienie . Chmm.. co ty na to szpecu od fizyki ?
I dlatego własnie ... A nie " bo srednica..."
Poza tym porównujmy dany parametr na identycznych średnicach .
Ty tu sobie możesz dedukowac "na chłopski rozum. Ale fakty sa takie jak ja napisałem. USD ma wieksze tarcie wewnetrzne.
I to nie jest moje "widzi mi sie " ale ogólnie znane problemy konstrukcyjne motocykli. Ja powtarzam słowa inzynierów którzy sie tym zajmuja.
I sa to fakty raczej ( tak myslałem ??? ) znane każdemu ,kto sie choc troche orientuje w technice motocyklowej
Ja pamietam dyskusje jakie sie toczyły jak USD zaczeto stosowac w motocyklach seryjnych.
Poza tym jak nie wierzysz to poczytaj sobie opracowania znanego zawodnika i konstruktora motocyklowego P. Kwiatkowskiego.
Ma temat wad i zalet róznych kostrukcji motocyklowych zawiasów i nie tylko......
I to by było na tyle
Szkoda zasmmiecac sporami forum.
_____
Robert