Cieknące Lagi Cr 250

Pytania dotyczące serwisowania zawieszenia
Reniek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 395
Rejestracja: ndz, 27 lip 2008, 02:16
Motocykl: SKR 125 , KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Janów Lubelski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Cieknące Lagi Cr 250

Post autor: Reniek » sob, 26 mar 2011, 01:21

Bostorn pisze:
a ten licznik mth liczy czas pracy maszyny, czyli od odpalenia do zgaszenia

czyli średnio dobrze to wychodzi, ale jak jeździ się po torze to nie ma to roznicy, motor i tak chwilke tylko sie grzeje i lata dalej na wysokich

pozdro :)
......................................
Jestes w zajebiaszczym błędzie ....
Gdyby było tak jak piszesz to można było by zainwestować w zegrarek za 10zł i na kartce spisywać pseudo "MTH" ;] :lol: :lol: :D :D :axe: :axe: :axe:
Licznik MTH liczy Ci prace silnika zależnie od tego jak sie bawisz manetką czyli godzina pyrkania na podnośniku nie równa sie godzinie jazdy po torze ......
Mam nadzieje , że wyjaśniłem to wystarczająco jasno.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Cieknące Lagi Cr 250

Post autor: Majster128 » sob, 26 mar 2011, 03:42

Nie Reniek, nie wyjasniłes wystarczajaco. Udowodnij mi w jaki sposob moze on obliczyc motogodzine skoro nie zna wartosci obrotow nominalnych silnika? Sprawdz wzor na wikipedi pod hasłem motogodzina.
I skąd masz taką pewnosc, ze producent nie robi Cię w przysłowiowego h.....

cycek52
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: śr, 9 mar 2011, 10:13
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cieknące Lagi Cr 250

Post autor: cycek52 » sob, 26 mar 2011, 10:43

witam co do wycieku to faktycznie dziwne że już pociekly a może sa krzywe delikatnie a co do twardosci to jest regulacja na górze krec do oporu w prawo a pózniej w lewo 15 klikniec (im wiecej klikniec tym miekszy) to samo z tyłem a uszczelniacze sam zmien jest to łatwa sprawa a oleju nalej po 480ml na lage 10W bedzie oki

Reniek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 395
Rejestracja: ndz, 27 lip 2008, 02:16
Motocykl: SKR 125 , KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Janów Lubelski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Cieknące Lagi Cr 250

Post autor: Reniek » sob, 26 mar 2011, 13:21

Taki licznik mth lepiej nam zliczy prace naszego silnika niż mieli byśmy jeździć z zegarkiem w ręku , bo im wiecej ruszysz manetką i im większa iskra tym motogodzina szybciej nabija , to samo jest w ciagnikach tych starszych ursusach im szybciej jedziesz i więcej dajesz gazu tym szybciej licznik mth sie obraca więc jesli bedziemy zgodnie serwisować nasze sprzęty z zaleceniami producenta , wymieniać wszystko na czas i patrząc na MTH które wyskakują na liczniku motgodzin to możemy być niemal że w 99,0% pewni że nic nas nie zaskoczy ....



Jeśli jestem faktycznie z daleka od prawdy i od tego w co zawsze wierzyłem to mnie popraw o ile masz 100% pewność ,z wiki wynika że 1H=1MTH ale to było by bez sensu :(
Masz racje licznik nie zna nomilnalnej pracy silnika a podaje nam w przybliżeniu , ale to jest wystarczające by zadbać o nasze maszyny.

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cieknące Lagi Cr 250

Post autor: WLD_Wlodi » sob, 26 mar 2011, 13:39

Reniek pisze:Taki licznik mth lepiej nam zliczy prace naszego silnika niż mieli byśmy jeździć z zegarkiem w ręku , bo im wiecej ruszysz manetką i im większa iskra tym motogodzina szybciej nabija , to samo jest w ciagnikach tych starszych ursusach im szybciej jedziesz i więcej dajesz gazu tym szybciej licznik mth sie obraca więc jesli bedziemy zgodnie serwisować nasze sprzęty z zaleceniami producenta , wymieniać wszystko na czas i patrząc na MTH które wyskakują na liczniku motgodzin to możemy być niemal że w 99,0% pewni że nic nas nie zaskoczy ....



Jeśli jestem faktycznie z daleka od prawdy i od tego w co zawsze wierzyłem to mnie popraw o ile masz 100% pewność ,z wiki wynika że 1H=1MTH ale to było by bez sensu :(
Masz racje licznik nie zna nomilnalnej pracy silnika a podaje nam w przybliżeniu , ale to jest wystarczające by zadbać o nasze maszyny.
Niestety nie ma liczników motogodzin do motocykli :wink: Są tylko liczniki czasu pracy silnika.

Licznik motogodzin, który korzysta ze wzoru :
M= nt/nz

gdzie:

* M – motogodziny,
* n – obroty maszyny w jednostce czasu, zazwyczaj na minutę,
* t – czas w godzinach,
* nz – obroty znamionowe w jednostce czasu.

Znajduje się w m.in maszynach budowlanych i w Ursusie C360.

____
A co do tematu:
Najlepiej co 10mth kontrolować zużycie stanu tłoka poprzez pomiar.
Jeżeli tłok straci 2 setki wymiaru(0.02mm) lub więcej, to różnica między średnicą cylindra a średnicą tłoka będzie 0.05(luz montażowy) + >0.02(wybicie), czyli razem >(większy niż)0.07, co doprowadzi do szybkiego wybicia cylindra.

Znajomy doszedł tak do luzu 0.18 i moto nadal chodziło :wink:

U mnie w secie wychodzi około 10 baków paliwa, po tym przebiegu tłok ma 0.01-0.02 wybicia, a jeżdżę średnio i po każdej jeździe czyszczę filtr powietrza.

Reniek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 395
Rejestracja: ndz, 27 lip 2008, 02:16
Motocykl: SKR 125 , KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Janów Lubelski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Cieknące Lagi Cr 250

Post autor: Reniek » sob, 26 mar 2011, 14:04

Wlodi to sobie poczytałem i przemyślalem , zawsze byłem pewien że taki licznik zlicza mi przybliżony czas pracy motogodzin .
Dzięki za konkretny odpis.
Filtr mi wysechł , ide go spryskać montować i zrelaksować sie.
Udanego weekendu Panie i Panowie :drinkers: :drinkers: .

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Cieknące Lagi Cr 250

Post autor: Majster128 » sob, 26 mar 2011, 19:46

No widzisz Reniek juz wiesz jak jest.
Na wierze nie ma co polegac :)
Muszę cos skorygowac, bo napisałes pewną głupotę, że wielkosc iskry zmienia sie w funkcji otwarcia przepuatnicy co jest kompletną nieprawdą.

Ps. Interesuje sie elektroniką i wiem, że jest możliwosc zrobienia prawdziwego licznika motogodzin na bazie mikrokomtrolera. Jak będę kiedys bardziej przy czasie to sie tym bliżej zajmę.

Autor tematu
karywork
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 56
Rejestracja: pn, 7 mar 2011, 19:17
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cieknące Lagi Cr 250

Post autor: karywork » pt, 29 kwie 2011, 16:21

Więc spróbuje zrobić je sam....

Teraz mi może powiedzcie co mam dokładnie kupić jakie cześci jak olej ( Frma itp ).

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cieknące Lagi Cr 250

Post autor: WLD_Wlodi » sob, 30 kwie 2011, 13:48

karywork pisze:Więc spróbuje zrobić je sam....

Teraz mi może powiedzcie co mam dokładnie kupić jakie cześci jak olej ( Frma itp ).
Uszczelniacze pyłowe - allballs
Uszczelniacze olejowe - ARIETE.

Uszczelniacze pyłowe allballsa masz tylko w zestawie z olejowymi, ale wg mnie te olejowe są nic nie warte.

Olej w zależności jaki ci odpowiada. Każdy olej(mimo tej samej gęstości) pracuje inaczej.
Castrol, Motul, Motorex itd.

Bostorn
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 118
Rejestracja: czw, 26 mar 2009, 22:34
Motocykl: exc 450 / CRX Del Sol
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Cieknące Lagi Cr 250

Post autor: Bostorn » sob, 30 kwie 2011, 13:56

moja crka miała wymienione tylko uszczelniacze olejowe

zalałem po pół litra na lagę 5w Elf moto Fork Synth oil
uszczelniacze Nok do Showa USD 47, ja musiałem zmierzyc wpierw średnicę lag suwmiarką, gdyż w moim modelu występowały 2 rodzaje zawiasu, ty możesz to samo zrobic aby miec pewnosc że wszystko co zamówisz będzie ok

http://www.ronniesmailorder.com/fiche_s ... &fveh=3270 wydrukuj to sobie i rób tak jak tu jest to rozebrane, ja tak robiłem i nie miałem problemów oprócz rozkminiania co jak rozkręcic bez pomocy francuza, niestety sie nie da;d łapiesz, sciskasz i wykrecasz


potrzebne są 2 francuzy, dobre imadło do rur, kawał grubej gumy oraz klucz 50+? jakos tak to szło aby rozkręcic górną śrube, chyba że ty masz inne troszkę amorki, moja z 02r twoja 99 ale aż nad to chyba się nie różnią

a co do tej kłótni z licznikami mth- już nie bd mowił że mth to czas pracy maszyny na maxymalnych obrotach ;d i że też mam ursusa C330 z licznikiem, i że kupując licznik za 100 czy nawet 250zł to każdy z nich będzie liczył nam tylko i wyłącznie czas pracy maszyny od zapalenia do zgaszenia.

Tak jak mówi przedmówca.
W motocrossie nie jeździ się wolno tylko gaz i jazda, i do tego są te liczniki, enduro mają swoje zabudowane już liczniki np exc, drz, wr itp itd, porządny licznik zliczający prawdziwe mtg w crossówkach kosztuje ok 1000zł?? kosmiczne ceny, a te które są po 100zł i tak dalej mają za zadanie tylko i wyłącznie przypominac nam o czasie wymiany oleju, tłoka, filtra powietrza. Chociaż jest na nim np 20mth, i czas zmieniac olej w rzeczywistości może wyjeździliśmy 15?, 18? dzięki czemu za wczasu wymieniamy części i mamy pewnosc że wszystko jest ok z naszym sprzętem.
Polerowanie Alu,serwis motocykli, części,ubrania i akcesoria na zamówienie
No Risk, No Fun :D

komandosv2
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 68
Rejestracja: ndz, 23 sty 2011, 00:52
Motocykl: ktm525exc
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cieknące Lagi Cr 250

Post autor: komandosv2 » wt, 3 maja 2011, 23:46

Problem wycieku moze lezec w uszczelniaczach jezeli masz zalozone Allballsy olejowe.
Sam takie kiedys zalozylem i to byla ostatnia rzecz z tej firmy jak mam w moto.Zgarniaczo jeszcze jeszcze ale uszczelniacze tragedia.Tanie jak z chin ale tak samo dzialaja :axe:
Per aspera ad Astra

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”