Tylne zawieszenie
-
Autor tematubajktomi
- Mistrz prostej
- Posty: 68
- Rejestracja: pt, 7 wrz 2007, 09:12
- Motocykl: YZ250F
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Tylne zawieszenie
Witam
Jak myślicie czy dopuszczalne są jakieś luzy w tylnym zawieszeniu.
Ostaniej zimy wymieniłem wszystkie łożyska i wszystko zostało skręcone tak jak mówi instrukcja ble ble ble no i zaczeło stukać po 10 mth.
Po wstępnych oględzinach wychodzi na górne łożysko od amortyzatora ,ale na kiwaczce także wyczuwam mimimalne luzy .
Łożyska były firmy "all ball"
Bardzo sie kurde zirytowałem bo w tylne zawieszenie wpakowałem troszke pieniędzy ,a tu stuka
Dzięki
:drinkers:
Jak myślicie czy dopuszczalne są jakieś luzy w tylnym zawieszeniu.
Ostaniej zimy wymieniłem wszystkie łożyska i wszystko zostało skręcone tak jak mówi instrukcja ble ble ble no i zaczeło stukać po 10 mth.
Po wstępnych oględzinach wychodzi na górne łożysko od amortyzatora ,ale na kiwaczce także wyczuwam mimimalne luzy .
Łożyska były firmy "all ball"
Bardzo sie kurde zirytowałem bo w tylne zawieszenie wpakowałem troszke pieniędzy ,a tu stuka
Dzięki
:drinkers:
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 445
- Rejestracja: sob, 31 paź 2009, 22:21
- Motocykl: CRF 250 '06
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Tylne zawieszenie
U mnie stało się to samo, wpakowałem 3 zestawy all ballsa na całe zawieszenie z tyłu i po 20 mh jest ogromny luz góra dół.
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 406
- Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
- Motocykl: niebieski 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: > okolice Kielc <
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Tylne zawieszenie
dopiero co byl temat na forum nie pamietam teraz ktory to i byla opinia moja i Wlodiego na temat lozysk firmy all balls... jak kupiles lozyska tej firmy to nie masz sie czym dziwic ze luzy sie robia po 2 treningach na krzyz. Ja w swoim mam proxa i luz na prolinku w miejscu gdzie laczy sie z amorem mialem od razu minimalny widocznie tak ma byc ale all balls to najgorsza firma jaka mogles wziac.
Ooo nawet udalo mi sie to wygrzebac xD viewtopic.php?f=3&t=17647
Ooo nawet udalo mi sie to wygrzebac xD viewtopic.php?f=3&t=17647
I think I can fly! MX it's my life <3
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Tylne zawieszenie
Niestety to prawda. All Balls to Made in Taiwan. Na dzień dzisiejszy jedynie ProX (Japonia) oraz Pivot Works (USA) jest pewny. Nie dziwię Ci się kolego, że zainwestowałeś w All Balls'a, gdyż na wyspach jest bardzo popularny, a dodatkowo cena kusi - nie ma jednak co oszczędzać na łożyskach. O tyle zawieszenie to zniesie, ale silnik po wysypaniu się kulek z łożysk już nie. Cała amerykańska czołówka, w tym także masa zawodników uprawiających FMX stosuje Pivot'a więc wszyscy oczekują od niego bardzo dobrej jakości - Ja ją potwierdzam. Instalowałem do swojego motocykla 3 zestawy na tylny układ amortyzujący. Pozdrawiam.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"
-
- Do odcięcia!
- Posty: 878
- Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
- Motocykl: KXF 250 2006
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Żywiec / Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Tylne zawieszenie
All Balls to nie Tajwan tylko Chiny Na łożyskach All Balss jest nazwa firmy, w necie można znaleźć info że to firma pochodzenia chińskiego. Na dobrym łożysku jest napisany rozmiar i kraj produkcji, a na kiepskich (czyt. Azja) nic lub kilka liter (od nazwy firmy).
-
- Mistrz prostej
- Posty: 95
- Rejestracja: śr, 18 lis 2009, 16:25
- Motocykl: KTM SX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ziemia Lubuska
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Tylne zawieszenie
Nie wiem czy wiesz ale tam jest tania siła robocza tzn. 500 chińczyków robi za 500 misek ryżu i na pewno nie jedną część w swoim moto masz z chin, z resztą jak prawie każdy z nas.grayfox pisze:w necie można znaleźć info że to firma pochodzenia chińskiego
Sam zamontowałem all balls'y na wał(250zł, a ponad 800zł orginały-jest różnica).Wszystko co robią jest niskiej jakości, nawet uszczelniacze świeżo założone na lagi zaczęły puszczać.Ale za taką cenę zużyjesz 3-4 komplety allballsów albo 1 orginałów.
-
- Do odcięcia!
- Posty: 878
- Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
- Motocykl: KXF 250 2006
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Żywiec / Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Tylne zawieszenie
800 zł za łożyska wału? za 200 zł masz najwyższej klasy japońskie łożyska do tego uszczelniacze Prox 40 zł i wiesz na czym jeździsz.
Nie twierdzę że AllBalss jest złe bo z chin, napisałem że to Chiny a nie Tajwan, spokojnie. Osobiście mam AB w główce ramy zobaczymy ile wytrzymają.
Nie twierdzę że AllBalss jest złe bo z chin, napisałem że to Chiny a nie Tajwan, spokojnie. Osobiście mam AB w główce ramy zobaczymy ile wytrzymają.
-
- Rekord toru!
- Posty: 1914
- Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
- Motocykl: gram w zielone
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Tylne zawieszenie
Tam się robi na ilość a nie na jakość ;/
Ja w kiwaku i amorku dobierałem w sklepiej najlepszy jakie były i nic nie lata
(ntn, skf? niepamietam)
Ja w kiwaku i amorku dobierałem w sklepiej najlepszy jakie były i nic nie lata
(ntn, skf? niepamietam)
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 395
- Rejestracja: ndz, 27 lip 2008, 02:16
- Motocykl: SKR 125 , KX 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Janów Lubelski
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Tylne zawieszenie
Panowie czytam sobie różne tematy bo mocno mi się w obecnym momencie nudzi i musze przyznać że najlepsze łożyska jakie w życiu miałem to TALONA już CR 250 z takimi kupiłem , przelatałem cały sezon i w kołysce oraz kołach przód tył nie miałem najmniejszego luzu a uwierzcie mi że wszystko wykonywało swoje zadanie ,zawieszenie pracowało jak złe ,zrobiłem więcej jak 50mth i ZERO LUZU gdziekolwiek dla mnie to było nie spotykane , dla tego jeśli bd miał możliwość to takie zakupie . Może wy wiecie gdzie łożyska talona dostane jeśli bd potrzebował i czy spotkaliście sie z takimi łożyskami , bo z tego co wiem to jest raczej rzadkość ?? raz widziałem na allegro niby w okazyjnej cenie 100zł za jedno ....
-
- Mistrz prostej
- Posty: 125
- Rejestracja: pt, 17 mar 2006, 16:38
- Motocykl: Łajzi 450F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Białystok
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Tylne zawieszenie
Jakość łożysk to jedna sprawa ale jest jeszcze jeden problem. Jeżeli dopuścimy do totalnego zniszczenia łożysk w zawieszeniu i rolki rozgniotą cienką bieżnię to nic nie uchroni miękkiego gniazda tego łożyska (aluminium) przed zmianą swego wymiaru na większy. Po takiej akcji żadne łożyska nie będą długo działały bez luzu. Cienkościenne łożyska stosowane w zawieszeniu powinny być montowane z dość dużym wciskiem (ok 0.06mm). Tylko taki montaż gwarantuje że wewnętrzny wymiar będzie odpowiedni i łożysko nie będzie lużne. Dodatkowo przeważnie otwór jest zniekształcony co powoduje że łożysko niby wchodzi ciasno ale tam gdzie jest najbardziej obciążone brakuje mu podparcia w obudowie. Parę skoków i-..."jaki ten AL...s h....y"
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 17
- Rejestracja: ndz, 24 paź 2010, 22:46
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Tylne zawieszenie
Święta prawda , z tym ze allballs naprawde jest do kituYamaciek pisze:Jakość łożysk to jedna sprawa ale jest jeszcze jeden problem. Jeżeli dopuścimy do totalnego zniszczenia łożysk w zawieszeniu i rolki rozgniotą cienką bieżnię to nic nie uchroni miękkiego gniazda tego łożyska (aluminium) przed zmianą swego wymiaru na większy. Po takiej akcji żadne łożyska nie będą długo działały bez luzu. Cienkościenne łożyska stosowane w zawieszeniu powinny być montowane z dość dużym wciskiem (ok 0.06mm). Tylko taki montaż gwarantuje że wewnętrzny wymiar będzie odpowiedni i łożysko nie będzie lużne. Dodatkowo przeważnie otwór jest zniekształcony co powoduje że łożysko niby wchodzi ciasno ale tam gdzie jest najbardziej obciążone brakuje mu podparcia w obudowie. Parę skoków i-..."jaki ten AL...s h....y"
MAXMOTORSPORTS <- Wejdź(części, odzież MX, sprzęt RTV)