Łożyska wahacza oraz kołyski

Pytania dotyczące serwisowania zawieszenia
grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Łożyska wahacza oraz kołyski

Post autor: grayfox » pn, 15 mar 2010, 23:58

AllBalls czy Pivot sprzedają komplety łożysk chińskich. Na każdym łożysku wyprodukowanym w normalnym kraju jest napisane
-wymiar łożyska
-Made in np. Spain czy Germany

Jak już wspomniałem zarówno Pivot jak AllBalls czy Team10 wszyscy oni sprzedają wschodnie tanie odpowiedniki, a to czy masz tam napisane allballs czy KML nie zmienia to nic. Zapewne AllBalls kupuje u nich te łożyska dodaje ładne pudełko i sprzedaje jako zestaw naprawczy.

http://translate.google.pl/translate?hl ... emium.html
Tu coś na temat firmy KML

Dodam że 2 łożyska + 2 uszczelki made in japan kosztują ponad 300 zł (130 zł sztuka za 1 łożysko u dealera Hondy w BB, w sklepie 98 zł znalazłem najtaniej w Bielsku w stożku).

mustang
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 30
Rejestracja: pt, 19 lut 2010, 21:42
Motocykl: husqvarna TE 610 (2000r)
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Łożyska wahacza oraz kołyski

Post autor: mustang » wt, 16 mar 2010, 15:47

grayfox dzięki za szybką odpowiedz !!!

Wychodzi na to ,że tak naprawdę All Balls itp. robią nas w H...a.
kupujemy produkt tych marek bo są bardzo dobrej jakości ,wszyscy się rozpisują ,polecają itp.a w rezultacie otrzymujemy całkiem coś innego!!! żenada hehe. Oczywiście bez urazy, nie mam zamiaru nikogo obrazić!!!!

Czyli równie dobrze mogę iść do sklepu z łożyskami i tam sobie dopasować dane łożysko (na przykład NTN ).
Wyjdzie taniej i o wiele szybciej!!!!

Co wy na to Panowie,chyba po części ma rację !?

Chyba że te firmy zajmują się tak jak wspomniałeś tylko kompletowaniem łożysk a nie produkcją !!!!
Narzucają swoją marżę i opychają dalej pod własną nazwą !?

grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Łożyska wahacza oraz kołyski

Post autor: grayfox » wt, 16 mar 2010, 21:04

Przerabiam aktualnie temat łożysk główki ramy. Wymiar który potrzebuję robi tylko NTN (i chinole), z tym że NTN się ceni. 98 zł sztuka Brutto najtaniej znalazłem, a za 130 zł mam komplet 2xłożysko + 2uszczelniacze.

Uszczelniaczy nie kupisz nigdzie, jedynie w komplecie, lub jako część zamienną.

Te łożyska długo nie pracują, tzn rzadko zużyją się od pracy, przeważnie niszczy je błoto, woda etc a w takich warunkach nic nie przetrwa. Inaczej ma się sprawa łożysk w silniku gdzie (o ile się zmienia olej na czas) jest sterylnie.

mustang
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 30
Rejestracja: pt, 19 lut 2010, 21:42
Motocykl: husqvarna TE 610 (2000r)
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Łożyska wahacza oraz kołyski

Post autor: mustang » wt, 16 mar 2010, 22:38

No ja to w sumie wymieniłem właśnie prawie wszystkie łożyska wahacz,kołyska,główka,koła.

Mam niedaleko taki sklepik z łożyskami(jak się okazało NTN) i tam dostałem praktycznie na wszystko (łożyko i uszczelniacze)oprócz główki ramy,to znaczy łożyska mieli ale o zimeringach zapomnij :x i dla tego zamówiłem te All Balls.

NTN Łożyska jak łożyska wyjdzie w praniu a uszczelniacze takie se ,stare o wiele ciaśniej trzymają tulejki (jakiejś angielskiej firmy)
Nie pokrzywiłem ich, to wróciły do moto w końcu nowe łożysko to nie wszystko dużą rolę gra uszczelniacz,to przecież on jest odpowiedzialny za to czy do środka dostanie się jakiś syf!!!

podsumowując to nie nalatałem się za dużo i zaoszczędziłem troszkę kasy.

mustang
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 30
Rejestracja: pt, 19 lut 2010, 21:42
Motocykl: husqvarna TE 610 (2000r)
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Łożyska wahacza oraz kołyski

Post autor: mustang » wt, 16 mar 2010, 22:46

Ps.
-Ja na główkę dałem 98zł +przesyłka =114 (all Balls)
-a na wahacz 4x łoż..+4 uszczelniacze i kołyska tam również wymieniłem 4ł+4u reszta była dobra wyszło mnie 155zł.

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Łożyska wahacza oraz kołyski

Post autor: Mateusz_MX » śr, 17 mar 2010, 14:11

Trochę sprostuję poprzednie wypowiedzi kolegów. Otóż rok temu zamawiałem ze Stanów 3 zestawy naprawcze firmy Pivot Works. Na przegub, wahacz i amortyzator. Na łożyskach widniało logo producenta, czyli napis Pivot Works. Uszczelniacze zaś dostarcza firma Athena. Także myślę, że jakość stoi na bardzo wysokim poziomie. Niestety nie miałem styczność z firmą All Balls. Jeżeli chodzi o dostępność uszczelniaczy główki ramy, to niestety nigdzie w hurtowniach ich nie otrzymamy. Pozdrawiam.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Łożyska wahacza oraz kołyski

Post autor: BartekJ » śr, 17 mar 2010, 21:20

mustang pisze:grayfox dzięki za szybką odpowiedz !!!

Wychodzi na to ,że tak naprawdę All Balls itp. robią nas w H...a.
kupujemy produkt tych marek bo są bardzo dobrej jakości ,wszyscy się rozpisują ,polecają itp.a w rezultacie otrzymujemy całkiem coś innego!!! żenada hehe. Oczywiście bez urazy, nie mam zamiaru nikogo obrazić!!!!

Czyli równie dobrze mogę iść do sklepu z łożyskami i tam sobie dopasować dane łożysko (na przykład NTN ).
Wyjdzie taniej i o wiele szybciej!!!!

Co wy na to Panowie,chyba po części ma rację !?

Chyba że te firmy zajmują się tak jak wspomniałeś tylko kompletowaniem łożysk a nie produkcją !!!!
Narzucają swoją marżę i opychają dalej pod własną nazwą !?
Firmy AllBalls, Pivot Works zajmują się konfekcjonowaniem łożysk wraz z uszczelniaczami. Tak jak napisał Grayfox, łożysko to jedno, a wielu uszczelniaczy, np do główki ramy, nie kupisz w hurtowni, pozostaje tylko oryginał. Albo to z zestawu. Uszczelniacze są często dedykowane do jednego/kilku motocykli, nie mają zastosowania w wielu maszynach (np przemysłowych), i stąd nie ma produkcji na masową skalę.
Podobnie jest z uszczelniaczami do kiwaczki np w starszych KTMach. Wymiar jest nietypowy, i trzeba kombinować.
Nie robią nas w H... O tym, że to nie są producenci, wiedzą niemal wszyscy. Tak jak to jest na rynku części zamiennych do aut. Kupujesz coś z napisem 4MAX i to jest brand Inter Carsu, który też gdzieś w Chinach zleca produkcję danej części ( o ile producent auta zezwoli na produkowanie zamiennika).

Niektórych łożysk nie dopasujesz. Np na wał do małych dwusuwów, 85 ccm. Wymiar się zgadza, zakładasz i po pół h jazdy (pod zawodnikiem) łożysko jest zatarte. Nawet NTN kupiony w hurtowni umarł. Dopiero założenie oryginalnego łożyska, kupionego u dealera, zamknęło temat. Jakość akurat w tym miejscu odgrywa bardzo ważną rolę.

grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Łożyska wahacza oraz kołyski

Post autor: grayfox » śr, 17 mar 2010, 21:59

Mateusz_MX pisze:Trochę sprostuję poprzednie wypowiedzi kolegów. Otóż rok temu zamawiałem ze Stanów 3 zestawy naprawcze firmy Pivot Works. Na przegub, wahacz i amortyzator. Na łożyskach widniało logo producenta, czyli napis Pivot Works. Uszczelniacze zaś dostarcza firma Athena. Także myślę, że jakość stoi na bardzo wysokim poziomie. Niestety nie miałem styczność z firmą All Balls. Jeżeli chodzi o dostępność uszczelniaczy główki ramy, to niestety nigdzie w hurtowniach ich nie otrzymamy. Pozdrawiam.

Tu się nie zgodzę. Na łożyskach od Pivota także niema kraju pochodzenia. Każda szanująca się firma pisze gdzie były one produkowane, a jeśli tego nie robi tzn. że się tego wstydzi (czytaj Chiny, Tajwan etc). Każdy dobry sprzedawca powtórzy ci to samo.

BartekJ pisze:Niektórych łożysk nie dopasujesz. Np na wał do małych dwusuwów, 85 ccm. Wymiar się zgadza, zakładasz i po pół h jazdy (pod zawodnikiem) łożysko jest zatarte. Nawet NTN kupiony w hurtowni umarł. Dopiero założenie oryginalnego łożyska, kupionego u dealera, zamknęło temat. Jakość akurat w tym miejscu odgrywa bardzo ważną rolę.
Łożyska na wale smarowane są wręcz szczątkowo (olej z mieszaki), toteż dedykowane łożyska mają o 1 kulkę więcej. W 125 dedykowane są 8-kulkowe a w sklepie kupisz tylko 7 kulkowe. Stąd takie rzeczy.

mustang
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 30
Rejestracja: pt, 19 lut 2010, 21:42
Motocykl: husqvarna TE 610 (2000r)
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Łożyska wahacza oraz kołyski

Post autor: mustang » śr, 17 mar 2010, 22:40

Witam !!!BartekJ a widzisz jednak nie wszyscy maja taką wiedzę hehe
Moja wiedza jak na razie jest ograniczona .Dotychczas jeździłem platikiem a tam nie było potrzeby robić takich serwisów (brak wody ,błota).No żeby nie było kontrolowałem je!!!! ale jak do tej pory nie musiałem wymieniać łożysk! a Przez moje ręce przewinęły się 4 moto .A auto daję do mechanika hehe'

Może zamiast pisać pivot czy allballs lepiej podać nazwę łożysk (kml , NTN , Koyo itp) będzie to na pewno dobra podpowiedz (które lepszej jakości) dla osób kupujących po sklepach i hurtowniach.

Pozdro

grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Łożyska wahacza oraz kołyski

Post autor: grayfox » czw, 18 mar 2010, 17:16

Zestawy są naprawdę dobrym wyborem. Nigdy nie skompletujesz wszystkich elementów. Wyjątek stanowią koła, tutaj się mi udało, aczkolwiek nie jest to jeszcze to co powinno być. Mianowicie simmering w kole powinien być na 3 wargach aby lepiej chronić przed błotem, w sklepie dostaniesz z max. dwoma.

Zestaw do amatorskiej jazdy i przy dbaniu o niego wytrzyma 2 lata (może w kołach rok), a łożyska renomowanych firm pewno nie więcej. W sterylnych warunkach może tak, ale gdy wchodzi do tego woda/błoto i inne zanieczyszczenia to napewno czas eksploatacji jest porównywalny.

Moim zdaniem zestawy nie są aż takie drogie, zaraz ktoś powie że dużo kosztują bo po kilkaset złotych, tak to prawda ale policzcie ile kosztują same łożyska w hurtowni, pewnie ponad połowę ceny, a tu jeszcze mamy wewnętrzne bieżnie i uszczelniacze. Policzcie telefony/koszt paliwa na skompletowanie tego wszystkiego i oczywiście czas.

mustang
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 30
Rejestracja: pt, 19 lut 2010, 21:42
Motocykl: husqvarna TE 610 (2000r)
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Łożyska wahacza oraz kołyski

Post autor: mustang » czw, 18 mar 2010, 18:50

grayfox może i masz racje !!! w moim przypadku to akurat zostałem mile zaskoczony ,bo dostałem praktycznie wszystkie łożyska i zimeringi no obrócz uszczelniaczy na główkę (Husky te610).

No ale fakt jest taki,że tę uszczelniacze nie są tak dobre !!!nie trzymają już tak mocno.

kris_129
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 1
Rejestracja: śr, 26 sty 2011, 13:30
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Łożyska wahacza oraz kołyski

Post autor: kris_129 » sob, 29 sty 2011, 16:36

Cześć mam pytanie kupiłem Yamahe yzf 250 2005r. do wymiany mam łożyska na łączniku wachacza wie ktoś jaki koszt tego będzie i gdzie kupić najtaniej przez internet.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”