Wgniecenia dyfuzora
-
Autor tematuJarik
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 6
- Rejestracja: sob, 18 sie 2007, 22:52
- Motocykl: yz250f
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Wgniecenia dyfuzora
Witam mam pytanie czy jest ,możliwość usunięcia wgnieceń z dyfuzora? Czy poprostu nie warto się w to bawić tylko należy kupić nowy?
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 529
- Rejestracja: sob, 14 paź 2006, 12:15
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Białystok
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Zalezy jakiego rodzaju sa to wgniecenia, czy drobne czy duże. Jeżeli wydech jest " sprasowany " w jednym miejscu to można bez problemu go " rozpąpować". Dorabia się specjalne pompy na bazie pomp hamulcowych z samochodów, zaspawujesz jeden koniec dyfuzora a do drugiego wkładasz ten kruciec z pompy i dobrze uszczelniasz. Potem pompujesz wodą go aż się nie wyprostuje, tylko nie wolno przesadzać bo może rozerwać dyfuzor na szwach.
"Ready to Race"
KTM 250 sx-f
#95
KTM 250 sx-f
#95
-
- Mistrz prostej
- Posty: 87
- Rejestracja: ndz, 1 lip 2007, 22:20
- Motocykl: KTM EXC 520
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Żółtnica
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Jak nie chcesz się bawić z wgnieceniami w dyfuzorze albo nie wiesz jak je wyprostować to daj go do pierwszego lepszego zakładu blacharskiego i chłopcy odpowiednio nim się zajmą.Mają takie fajne przyżądy ala młotki ale zakończone prętem przyspawaja w miejscu wgniecenia szarpną i po sprawie.Ładnie wyszlifują i będzie jak nowy zapłacisz góra 50 zł.
KTM EXC 520 2001 rok.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 367
- Rejestracja: pn, 6 mar 2006, 19:22
- Motocykl: Ćwiara YZF
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: przed toba #2
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
viewtopic.php?t=932
www.INTER-CROSS.pl ----> najlepsze marki w jednym miejscu
BÓG, HONOR, MOTOCROSS
SKLEP MX _________ALLEGRO ________FIRSTRACING ________RISK RACING
BÓG, HONOR, MOTOCROSS
SKLEP MX _________ALLEGRO ________FIRSTRACING ________RISK RACING
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 7
- Rejestracja: pn, 27 sie 2007, 15:53
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 18
- Rejestracja: pn, 5 mar 2007, 23:43
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Nie polecam robić metodą na przyspawane druty tudzież cokolwiek. Blacha jest tak cienka że trudno jej nie przepalić. Później pozostaje tylko zaspawanie dziur. Ciężko to potem doprowadzić do estetycznie pożądanego stanu.
Mi gruchę naprawiał sobie znanymi metodami mechanik "złota rączka". Jednak nie zrobił jej na perfekt bo wcześniej właśnie spawarką ją popsułem. Ale widziałem inny dyfuzor który naprawiał, stan nie do odróżnienia sprzed uszkodzenia.
To czego używa to sprężone powietrze i palnik.
Pozdro:_)
Mi gruchę naprawiał sobie znanymi metodami mechanik "złota rączka". Jednak nie zrobił jej na perfekt bo wcześniej właśnie spawarką ją popsułem. Ale widziałem inny dyfuzor który naprawiał, stan nie do odróżnienia sprzed uszkodzenia.
To czego używa to sprężone powietrze i palnik.
Pozdro:_)
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 367
- Rejestracja: pn, 6 mar 2006, 19:22
- Motocykl: Ćwiara YZF
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: przed toba #2
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
a moze nie umiesz spawac jakos u mnie inc nie powypalalogrey_cinnamon pisze:Nie polecam robić metodą na przyspawane druty tudzież cokolwiek. Blacha jest tak cienka że trudno jej nie przepalić.
www.INTER-CROSS.pl ----> najlepsze marki w jednym miejscu
BÓG, HONOR, MOTOCROSS
SKLEP MX _________ALLEGRO ________FIRSTRACING ________RISK RACING
BÓG, HONOR, MOTOCROSS
SKLEP MX _________ALLEGRO ________FIRSTRACING ________RISK RACING
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 362
- Rejestracja: pn, 16 kwie 2007, 12:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: w lesie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Mozna wywiercic dziurke naprzeciwko wgniecenia . I wystukac delikatnie ,lekko zaszlifowanym prętem .
Mozna to robic na worku z piaskiem . Jesli krzywizna jest duża .
I potem zaspawać małą dziurke po "operacji " .
Robie tak nieraz w skuterach, pogiete kolanka..
Ale potrzeba do tego sporo wyczucia . Żeby powierzchnia "odbijana " ładnie wyszła.
W przypadku cienkiej blachy dyfuzora. Metoda ciśnienie + palnik . Wydaje mi sie jednak najlepsza.
Tylko ja jej nie stosowałem i nie wiem. Czy dyfuzor sie nie odkształci "po całości "
Bo ciśnienie niestety działa wszędzie , wewnątrz . A nie tylko tam gdzie byśmy sobie zyczyli.
Może niezbyt wielkie cisnienie i "zmiękczenie " palnikiem fragmentu jet Ok ??
Robert
Mozna to robic na worku z piaskiem . Jesli krzywizna jest duża .
I potem zaspawać małą dziurke po "operacji " .
Robie tak nieraz w skuterach, pogiete kolanka..
Ale potrzeba do tego sporo wyczucia . Żeby powierzchnia "odbijana " ładnie wyszła.
W przypadku cienkiej blachy dyfuzora. Metoda ciśnienie + palnik . Wydaje mi sie jednak najlepsza.
Tylko ja jej nie stosowałem i nie wiem. Czy dyfuzor sie nie odkształci "po całości "
Bo ciśnienie niestety działa wszędzie , wewnątrz . A nie tylko tam gdzie byśmy sobie zyczyli.
Może niezbyt wielkie cisnienie i "zmiękczenie " palnikiem fragmentu jet Ok ??
Robert
-
- VIP
- Posty: 261
- Rejestracja: czw, 12 kwie 2007, 23:27
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Ja robiłem tak: wycialem szlifierka katowa na oryginalnym spawie, wyklepalem przylozylem zaspawalem i wyszlifowalem spawy. Jak bedziecie spawac to pamietajcie aby zostawic leciutka przerwe aby zrobic przetop. Ja spawalem nie jednym ciagiem lecz punkt po punkciku i wyszlo swietnie. Wyszlifowalem spoine lecz nie do konca zeby trzymala. Na koniec pomalowalem dyfuzor i wyglada jak nowy. Aha przy okazji sobie go wyczyscilem w srodku od nagaru. Mysle ze metoda najlepsza na prostowanie dyfuzora. Pozdrawiam.