rmz 250 cylinder i brak konkretnej odpowiedzi
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 38
- Rejestracja: ndz, 23 lis 2008, 20:43
- Motocykl: KTM 520SX
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Nowa Sól (Modrzyca)
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: rmz 250 cylinder i brak konkretnej odpowiedzi
Jedno podstawe pytanie czy czułeś jakiś sadek mocy pod koniec twojej jazdy, że moto muliło. Bo jesli nie to tylko tłok sie przytarł na tym nikasilu, ale nic strasznego się nie stało. Honowanie odpada (przecież nikasil to cienutka powłoka), załóż nowy tłok i według mnie powinno być git (pierścienie sie ułożą i będzie latać ). Możesz ewntualnie to spolerować ale nie wiem kto będzie się w to bawił. Pozdro.
-
Autor tematuczesio
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 10
- Rejestracja: śr, 31 gru 2008, 16:58
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: rmz 250 cylinder i brak konkretnej odpowiedzi
Bardo dobra sugestia ziom_yo
tlok mial spory luz ale znowu sam pierscien po zalozeniu mial szczeline bardzo mala .
Moc stopniowo spadala przez dłuzszy okres czasu, czyli raczej kompresia musiala w jakims stopniu malec.
Jednak te nierownosci sa naprawade małe , sprobuje go delikatnie przehonowac jesli znajde odpowiednia firme ktora sie zajmuje honowaniem nikasilu.
Tyle ze z tym jest narazie problem jak ktos bedzie miał namiary na to honowanie lub sugestie niech śle.
dzieki za wczesniejsze i pozdro.
tlok mial spory luz ale znowu sam pierscien po zalozeniu mial szczeline bardzo mala .
Moc stopniowo spadala przez dłuzszy okres czasu, czyli raczej kompresia musiala w jakims stopniu malec.
Jednak te nierownosci sa naprawade małe , sprobuje go delikatnie przehonowac jesli znajde odpowiednia firme ktora sie zajmuje honowaniem nikasilu.
Tyle ze z tym jest narazie problem jak ktos bedzie miał namiary na to honowanie lub sugestie niech śle.
dzieki za wczesniejsze i pozdro.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 38
- Rejestracja: ndz, 23 lis 2008, 20:43
- Motocykl: KTM 520SX
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Nowa Sól (Modrzyca)
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: rmz 250 cylinder i brak konkretnej odpowiedzi
Nie znajdziesz firmy robiącej honowanie nikasilu, bo to bez róznicy czy tuleja czy nikasil. Jak naprawde nie masz gdzie tego oddać to możesz tu zadzwonić i wysłać:
http://www.allegro.pl/item523422731_glo ... 0_700.html
http://www.allegro.pl/item523193706_ktm ... f_lc2.html
Ale napewno masz coś na miejscu podjedź do najbliższego lepszego mechanika on ci powie gdzie sie udać.
http://www.allegro.pl/item523422731_glo ... 0_700.html
http://www.allegro.pl/item523193706_ktm ... f_lc2.html
Ale napewno masz coś na miejscu podjedź do najbliższego lepszego mechanika on ci powie gdzie sie udać.
-
Autor tematuczesio
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 10
- Rejestracja: śr, 31 gru 2008, 16:58
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: rmz 250 cylinder i brak konkretnej odpowiedzi
Dokładnie . Znalazłem takiego jego moscia , twierdzi ze da rade to zrobic musi tylko przy tym posiedziec, ogolnie rozumie o co chodzi i orjetuje sie w temacie powiedział ze nie przetrze warsty nikasilu , bo jezeli sa tłoki np. o wymiarach 77.00mm jakie oferuje wiseco to powinno wystarczyc warstwy owego nikasilu.
Nie wiem sprawe trzeba przemyslec.
Nie wiem sprawe trzeba przemyslec.
-
Autor tematuczesio
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 10
- Rejestracja: śr, 31 gru 2008, 16:58
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: rmz 250 cylinder i brak konkretnej odpowiedzi
W poscie wyzej napisalem ze wiseco ma tłoki 77.00 a to nie przawda pomylilem sie przegladajac ich oferte, 77.00 to srednica cylindra
Stwierdzam ze nie opłaca sie kombinowac zrobie nikasil i bedzie pozadnie teraz tylko kwestia namiarow na nikasil najlepiej niemiecki bo mieszkam blisko i czesto bywam.
Stwierdzam ze nie opłaca sie kombinowac zrobie nikasil i bedzie pozadnie teraz tylko kwestia namiarow na nikasil najlepiej niemiecki bo mieszkam blisko i czesto bywam.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: rmz 250 cylinder i brak konkretnej odpowiedzi
powłoka nikasilowa jest bardzo twarda i zaden warsztat nawet specjalistyczny tego nie zrobi zreszta jaki to ma sens skoro tłoki dobiera sie co 0,o1 mm(jedna setna milimetra).ZIOM_YO pisze:Nie znajdziesz firmy robiącej honowanie nikasilu, bo to bez róznicy czy tuleja czy nikasil. Jak naprawde nie masz gdzie tego oddać to możesz tu zadzwonić i wysłać:
http://www.allegro.pl/item523422731_glo ... 0_700.html
http://www.allegro.pl/item523193706_ktm ... f_lc2.html
Ale napewno masz coś na miejscu podjedź do najbliższego lepszego mechanika on ci powie gdzie sie udać.
Ty masz kolego zatarty cylinder. powody?
1 Długo nie wymieniałes oleju w silniku albo jego stan był za niski
2 awaria ukł chłodzenia .efekt przegrzanie
3 filter powietrza przeciagnął kurz do cylindra albo przy montarzu filtra , o czym nawet nie wiedziałes odrobiny piachu spadły do puszki między gaznikiem i filtrem i pociągneło na cylinder.
Nowy cylinder kosztuje 950 zł ( olek motocykle) zobacz allegro, zastanowilbym sie tez nad korbowodem .
wszystko jest do uratowania tylko trzeba kasy. pozdrawiam
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 41
- Rejestracja: wt, 2 paź 2007, 21:02
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: rmz 250 cylinder i brak konkretnej odpowiedzi
Panowie gdzie najlepiej położyć nikiel ??
Moje serce nie bije dla żadnej super laski moje serce bije dla FMX-u!!!
Baw się dobrze albo gin!!!!
Baw się dobrze albo gin!!!!
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: rmz 250 cylinder i brak konkretnej odpowiedzi
Rabbit, olekmotocykle, poszukaj łatwo znależć w necie wpisz (nikasil cylindra) w wyszukiwarkę . nie sugeruj sie ceną , gdzie taniej tam gorzej . jeśli 4t to lepiej i taniej nowy cylinder .psychoata6664 pisze:Panowie gdzie najlepiej położyć nikiel ??
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 233
- Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
- Motocykl: co miesiac inny ;)
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: rmz 250 cylinder i brak konkretnej odpowiedzi
witam
jest to slad po pracy plaszcza tloka po gladzi
przyczyna jest po 1 za dlugo latales na tloku
po 2 dostal piachu na tlok czyli filtr powietrza..... musiales kiedys polatac na brudnym
spotykalem sie wielokrotnie z takimi cylindrami
jest to do odratowania ale..... odpusc sobie honowanie
te ryski to w wiekszej czesci pozostalosci po plaszczu tloka
a teraz sposob jak to naprawisz,,,,
papierek scierny 1500-2000 cos owalnego na ksztalt cylindra na czym owiniesz papierek
olej silnikowy na ktorym smigasz + troche cierpliwosci i ostroznosci
polej olejem papier i sylinder i bardzo dokladnie poleruj to recznie ale z wyczuciem zebys nie starl nicalislu
poleruj poprzecznie i koliscie nie wzdluz rys
czesto zmieniasz papier i polewaj olejem
w ten sposob naprawde mozna zdzialac wiecej bo na honownicy moze ci za bardzo dojechac
nawet jesli zostana niewielkie nierownosci nie ma strasznego dramatu jesli nie ma rys
zastosuj przynajmniej 1 selekcje tloka wyzej
polerowanie wykonaj bardzo uwaznie i delikatnie
spokojnie motocykl na tym jescze posmiga
jak zalozysz troszke ciasniejszy tlok to on tez pozniej troche to wygladzi ale nie zapomnij go tym razem zmienic na czas
jest to slad po pracy plaszcza tloka po gladzi
przyczyna jest po 1 za dlugo latales na tloku
po 2 dostal piachu na tlok czyli filtr powietrza..... musiales kiedys polatac na brudnym
spotykalem sie wielokrotnie z takimi cylindrami
jest to do odratowania ale..... odpusc sobie honowanie
te ryski to w wiekszej czesci pozostalosci po plaszczu tloka
a teraz sposob jak to naprawisz,,,,
papierek scierny 1500-2000 cos owalnego na ksztalt cylindra na czym owiniesz papierek
olej silnikowy na ktorym smigasz + troche cierpliwosci i ostroznosci
polej olejem papier i sylinder i bardzo dokladnie poleruj to recznie ale z wyczuciem zebys nie starl nicalislu
poleruj poprzecznie i koliscie nie wzdluz rys
czesto zmieniasz papier i polewaj olejem
w ten sposob naprawde mozna zdzialac wiecej bo na honownicy moze ci za bardzo dojechac
nawet jesli zostana niewielkie nierownosci nie ma strasznego dramatu jesli nie ma rys
zastosuj przynajmniej 1 selekcje tloka wyzej
polerowanie wykonaj bardzo uwaznie i delikatnie
spokojnie motocykl na tym jescze posmiga
jak zalozysz troszke ciasniejszy tlok to on tez pozniej troche to wygladzi ale nie zapomnij go tym razem zmienic na czas
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 292
- Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: rmz 250 cylinder i brak konkretnej odpowiedzi
Koledzy koledzy. Napisałem na temat honowania i obróbki gładzi cylindra dość dużo na tym forum, polecam poczytać.
Jeśli chodzi o honowanie nikasilu to tylko honowanie szczotką do poprawiania tzw jodełki-czyli rys utrzymujących olej na powłoce.
Średnicy cylindra pokrytego nicasilem nie rozszlifowujemy na większe średnice.
Jedyna rzecz jaką można zrobić to dokonać pomiaru średnicówką mikrometryczną ale na kilku wysokościach i po 2 pomiary na każdej wyoskości (jeden pomiar od drugiego obrócone o 90 stopni).
Jeśli wyjdzie owalność większa od zakładanej przez producenta- cylinder do roboty
Jeśli wyjdzie średnica w którejś płaszczyżnie większa niż największa dopuszczalna -cylinder do roboty.
Jeśli średnice wyjdą w normie dajemy do honowania ale do kogoś kto wie że w nicasil nie można włożyć głowicy honującej tylko tzw szczotkę o której działaniu wyżej napisałem.
Szlifując ręcznie jakaś część powłoki zmieniasz owalność-cylinder do roboty
Honowanie zwykłe nicasilu powoduje zgniecenie warstwy niklu, która sprawia że sama powłoka trzyma się aluminium. Tak potraktowany nicasil złuszczy się bardzo szybko po rozruchu silnika.
Twardość nicasilu to około 1000HV- podajcie tą wartość osobie która się bierze za jego honowanie głowicą. Jak ma choć trochę wiedzy i oleju w głowie powie że to niemożliwe żeby to było tak twarde -znaczy poszukaj innego bo ma za mało wiedzy ale ma jej troszkę.
Jeśli powie że jeśli tak to tego nie przehonuje na większy wymiar- znaczy że sie zna.
Jeśli chodzi o honowanie nikasilu to tylko honowanie szczotką do poprawiania tzw jodełki-czyli rys utrzymujących olej na powłoce.
Średnicy cylindra pokrytego nicasilem nie rozszlifowujemy na większe średnice.
Jedyna rzecz jaką można zrobić to dokonać pomiaru średnicówką mikrometryczną ale na kilku wysokościach i po 2 pomiary na każdej wyoskości (jeden pomiar od drugiego obrócone o 90 stopni).
Jeśli wyjdzie owalność większa od zakładanej przez producenta- cylinder do roboty
Jeśli wyjdzie średnica w którejś płaszczyżnie większa niż największa dopuszczalna -cylinder do roboty.
Jeśli średnice wyjdą w normie dajemy do honowania ale do kogoś kto wie że w nicasil nie można włożyć głowicy honującej tylko tzw szczotkę o której działaniu wyżej napisałem.
Szlifując ręcznie jakaś część powłoki zmieniasz owalność-cylinder do roboty
Honowanie zwykłe nicasilu powoduje zgniecenie warstwy niklu, która sprawia że sama powłoka trzyma się aluminium. Tak potraktowany nicasil złuszczy się bardzo szybko po rozruchu silnika.
Twardość nicasilu to około 1000HV- podajcie tą wartość osobie która się bierze za jego honowanie głowicą. Jak ma choć trochę wiedzy i oleju w głowie powie że to niemożliwe żeby to było tak twarde -znaczy poszukaj innego bo ma za mało wiedzy ale ma jej troszkę.
Jeśli powie że jeśli tak to tego nie przehonuje na większy wymiar- znaczy że sie zna.