Możliwe że nowy tłok jest owalny?
Możliwe że nowy tłok jest owalny?
Siema
Kupilem sobie nowego wossnerka i tlok jest luzny goni na dwie strony
mierzylem cylinder u brata w robocie na specjalistycznych narzedziach i wyszla srednica cylindra 77.000mm. No to kupilem tlok 76.96mm ale tlok goni na dwie strony tzn jak dam tlok normalnie szczalka do wydechu to luzy sa po stronie lancuszka rozrzadu i po przeciwnej(zdjecia), a do wydechu i po przeciwnej nie ma. Jak dam go szczalka ku lancuszkowi rozrzadu to luzy sa po stronie wydechu i po przeciwnej. Wszystko widac na zjdeciach. Luzy sa baardzo duze i niema tu chyba mowy o tym aby motorek jezdzila jak powinien. Czy jest to wina tloka czy cylindra? Dodam ze jak zaloze piercien to niema nigdzie luzow(ostatnie zdjecia)
Nie wiem czym to moze byc?
I czy jak kupilem ten tlok jakis miesiac temu czy mi go wymienia?Oczywiscie nie byl zakladany ani opalany?
pozdro
ZDJECIA:(troche duzo ale chce jak najjaśniej przedstawic sprawe)
Kupilem sobie nowego wossnerka i tlok jest luzny goni na dwie strony
mierzylem cylinder u brata w robocie na specjalistycznych narzedziach i wyszla srednica cylindra 77.000mm. No to kupilem tlok 76.96mm ale tlok goni na dwie strony tzn jak dam tlok normalnie szczalka do wydechu to luzy sa po stronie lancuszka rozrzadu i po przeciwnej(zdjecia), a do wydechu i po przeciwnej nie ma. Jak dam go szczalka ku lancuszkowi rozrzadu to luzy sa po stronie wydechu i po przeciwnej. Wszystko widac na zjdeciach. Luzy sa baardzo duze i niema tu chyba mowy o tym aby motorek jezdzila jak powinien. Czy jest to wina tloka czy cylindra? Dodam ze jak zaloze piercien to niema nigdzie luzow(ostatnie zdjecia)
Nie wiem czym to moze byc?
I czy jak kupilem ten tlok jakis miesiac temu czy mi go wymienia?Oczywiscie nie byl zakladany ani opalany?
pozdro
ZDJECIA:(troche duzo ale chce jak najjaśniej przedstawic sprawe)
Re: Możliwe że nowy tłok jest owalny?
Nie wydaje mi sie zeby to byla wina tloka masz najprawdopodobniej wytarty nicasyl
-
- Do odcięcia!
- Posty: 951
- Rejestracja: ndz, 22 sty 2006, 10:12
- Motocykl: CRF only
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wlkp.
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Możliwe że nowy tłok jest owalny?
Tłoki są produkowane owalne ponieważ przy sworzniu znajduje się więcej materiału który sie bardziej rozszerza!
pozdr.
pozdr.
RS SERWIS
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 2
- Rejestracja: ndz, 15 lut 2009, 18:33
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Możliwe że nowy tłok jest owalny?
kolega sebol ma racje i tez sa stozkowe nie widac tego prawie golym okiem , tloki maja kilka zabezpieczenSEBOOL pisze:Tłoki są produkowane owalne ponieważ przy sworzniu znajduje się więcej materiału który sie bardziej rozszerza!
pozdr.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 2
- Rejestracja: ndz, 15 lut 2009, 18:33
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Możliwe że nowy tłok jest owalny?
tak i nawet stozkowy poniewaz ma wieksza tem na gorze tloka niz na dole taka mala ciekawostka
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 541
- Rejestracja: pn, 4 gru 2006, 23:14
- Motocykl: RM125 #155
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Józefów k/o W-wy
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Możliwe że nowy tłok jest owalny?
Mierzyles cylinder przed zamowieniem tloka?
pzdr
pzdr
Fuck The Whales!!! Save 2 Strokes!!!
mXmoto.pl - TLD , BudRacing, MSR, Answer...
mXmoto.pl - TLD , BudRacing, MSR, Answer...
-
- Mistrz prostej
- Posty: 106
- Rejestracja: pt, 26 gru 2008, 10:48
- Motocykl: Yamaha yz250f' 08
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Tuczno
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Możliwe że nowy tłok jest owalny?
enduroguy pisze:Mierzyles cylinder przed zamowieniem tloka?
pzdr
No napisał na początku że mierzył u brata
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 541
- Rejestracja: pn, 4 gru 2006, 23:14
- Motocykl: RM125 #155
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Józefów k/o W-wy
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Możliwe że nowy tłok jest owalny?
Moze brat Ci mierzyl tylko po jednej srednicy, bo to wyglada na niezle jajo
Fuck The Whales!!! Save 2 Strokes!!!
mXmoto.pl - TLD , BudRacing, MSR, Answer...
mXmoto.pl - TLD , BudRacing, MSR, Answer...
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 267
- Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
- Motocykl: Kawsaki KX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Głogów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Możliwe że nowy tłok jest owalny?
ja miałem mierzony cylinder i wszystko ok z nim było. a na próbę włożyłem stary tłok i dał się wpasować tylko w normalnej pozycji. Ani bokiem, ani dookoła nie dało go się okręcić. To samo z nówką. cylinder 54.00 tłok 53.95 . Więc przypuszczam, że to są własnie jakieś zabiegi producenta na rozszeżalnośc materiałów - przecież cylinder jest jak sito ponacinany kanałami i na bank rozszerza się nierównomiernie.
poza tym mimo iż mam średnie doświadczenie to wydaje mi się (!), że masz ok, bo po pierwsze jeśli tłok zrobił by jajo z cylindra to w płaszczyźnie dolot-wydech, a nie jak widac na foto w okolicach sworznia, gdzie jak już wyzej pisano, materiału na tłoku jest dużo więcej przez co tam się mocniej rozszerza.
Pomierz jeszcze raz i dokładnie się upewnij.
poza tym mimo iż mam średnie doświadczenie to wydaje mi się (!), że masz ok, bo po pierwsze jeśli tłok zrobił by jajo z cylindra to w płaszczyźnie dolot-wydech, a nie jak widac na foto w okolicach sworznia, gdzie jak już wyzej pisano, materiału na tłoku jest dużo więcej przez co tam się mocniej rozszerza.
Pomierz jeszcze raz i dokładnie się upewnij.
BANDIT
-
- Mistrz prostej
- Posty: 135
- Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 23:35
- Motocykl: KX 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Białystok
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Możliwe że nowy tłok jest owalny?
Mało że masz tłok owalny to jeszcze na górze ma mniejszą średnicę niż na dole.
Cylinder zresztą zużywa się w jajo bo tak przenosi największe obciążenia - szczególnie jak poprzedni tłok za długo jeździł (z nadmiernym luzem).
Są normy na "jajo" cylindra i tłoka. Wybierz się do zakładu naprawiającego silniki (szlify) niech ci pomierzą i powiedzą.
Tylko powiedz im o pasowaniu bo w autach dużo luźniej idą tłoki.
Cylinder zresztą zużywa się w jajo bo tak przenosi największe obciążenia - szczególnie jak poprzedni tłok za długo jeździł (z nadmiernym luzem).
Są normy na "jajo" cylindra i tłoka. Wybierz się do zakładu naprawiającego silniki (szlify) niech ci pomierzą i powiedzą.
Tylko powiedz im o pasowaniu bo w autach dużo luźniej idą tłoki.