Możliwe że nowy tłok jest owalny?

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
konon312
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Możliwe że nowy tłok jest owalny?

Post autor: konon312 » sob, 6 gru 2008, 12:46

Siema
Kupilem sobie nowego wossnerka :mrgreen: i tlok jest luzny goni na dwie strony :?
mierzylem cylinder u brata w robocie na specjalistycznych narzedziach i wyszla srednica cylindra 77.000mm. No to kupilem tlok 76.96mm ale tlok goni na dwie strony tzn jak dam tlok normalnie szczalka do wydechu to luzy sa po stronie lancuszka rozrzadu i po przeciwnej(zdjecia), a do wydechu i po przeciwnej nie ma. Jak dam go szczalka ku lancuszkowi rozrzadu to luzy sa po stronie wydechu i po przeciwnej. Wszystko widac na zjdeciach. Luzy sa baardzo duze i niema tu chyba mowy o tym aby motorek jezdzila jak powinien. Czy jest to wina tloka czy cylindra? Dodam ze jak zaloze piercien to niema nigdzie luzow(ostatnie zdjecia)
Nie wiem czym to moze byc?
I czy jak kupilem ten tlok jakis miesiac temu czy mi go wymienia?Oczywiscie nie byl zakladany ani opalany?
pozdro

ZDJECIA:(troche duzo ale chce jak najjaśniej przedstawic sprawe)











Autor tematu
www.btosports.pl
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Możliwe że nowy tłok jest owalny?

Post autor: www.btosports.pl » sob, 6 gru 2008, 13:42

Nie wydaje mi sie zeby to byla wina tloka masz najprawdopodobniej wytarty nicasyl

SEBOOL
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 951
Rejestracja: ndz, 22 sty 2006, 10:12
Motocykl: CRF only
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wlkp.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Możliwe że nowy tłok jest owalny?

Post autor: SEBOOL » sob, 6 gru 2008, 14:36

Tłoki są produkowane owalne ponieważ przy sworzniu znajduje się więcej materiału który sie bardziej rozszerza!

pozdr.
RS SERWIS

Grzybek3743
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 2
Rejestracja: ndz, 15 lut 2009, 18:33
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Możliwe że nowy tłok jest owalny?

Post autor: Grzybek3743 » śr, 18 lut 2009, 16:43

SEBOOL pisze:Tłoki są produkowane owalne ponieważ przy sworzniu znajduje się więcej materiału który sie bardziej rozszerza!

pozdr.
kolega sebol ma racje :) i tez sa stozkowe nie widac tego prawie golym okiem , tloki maja kilka zabezpieczen

Grzybek3743
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 2
Rejestracja: ndz, 15 lut 2009, 18:33
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Możliwe że nowy tłok jest owalny?

Post autor: Grzybek3743 » śr, 18 lut 2009, 20:20

tak i nawet stozkowy poniewaz ma wieksza tem na gorze tloka niz na dole :) taka mala ciekawostka

Vini21
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 125
Rejestracja: czw, 3 sty 2008, 15:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Możliwe że nowy tłok jest owalny?

Post autor: Vini21 » czw, 19 lut 2009, 11:16

Jakie masz pasowanie? :)

enduroguy
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 541
Rejestracja: pn, 4 gru 2006, 23:14
Motocykl: RM125 #155
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Józefów k/o W-wy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Możliwe że nowy tłok jest owalny?

Post autor: enduroguy » czw, 19 lut 2009, 11:24

Mierzyles cylinder przed zamowieniem tloka?
pzdr
Fuck The Whales!!! Save 2 Strokes!!!

mXmoto.pl
- TLD , BudRacing, MSR, Answer...

ktm_Martin_sx_125
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 106
Rejestracja: pt, 26 gru 2008, 10:48
Motocykl: Yamaha yz250f' 08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tuczno
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Możliwe że nowy tłok jest owalny?

Post autor: ktm_Martin_sx_125 » czw, 12 mar 2009, 19:44

enduroguy pisze:Mierzyles cylinder przed zamowieniem tloka?
pzdr

No napisał na początku że mierzył u brata :wink:

enduroguy
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 541
Rejestracja: pn, 4 gru 2006, 23:14
Motocykl: RM125 #155
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Józefów k/o W-wy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Możliwe że nowy tłok jest owalny?

Post autor: enduroguy » czw, 12 mar 2009, 21:03

Moze brat Ci mierzyl tylko po jednej srednicy, bo to wyglada na niezle jajo ;)
Fuck The Whales!!! Save 2 Strokes!!!

mXmoto.pl
- TLD , BudRacing, MSR, Answer...

metalbeast
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 267
Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
Motocykl: Kawsaki KX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Głogów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Możliwe że nowy tłok jest owalny?

Post autor: metalbeast » czw, 12 mar 2009, 21:38

ja miałem mierzony cylinder i wszystko ok z nim było. a na próbę włożyłem stary tłok i dał się wpasować tylko w normalnej pozycji. Ani bokiem, ani dookoła nie dało go się okręcić. To samo z nówką. cylinder 54.00 tłok 53.95 . Więc przypuszczam, że to są własnie jakieś zabiegi producenta na rozszeżalnośc materiałów - przecież cylinder jest jak sito ponacinany kanałami i na bank rozszerza się nierównomiernie.

poza tym mimo iż mam średnie doświadczenie to wydaje mi się (!), że masz ok, bo po pierwsze jeśli tłok zrobił by jajo z cylindra to w płaszczyźnie dolot-wydech, a nie jak widac na foto w okolicach sworznia, gdzie jak już wyzej pisano, materiału na tłoku jest dużo więcej przez co tam się mocniej rozszerza.
Pomierz jeszcze raz i dokładnie się upewnij.
BANDIT

MXrlz
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 187
Rejestracja: sob, 2 lut 2008, 22:42
Motocykl: Honda crf 250 2006r.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Możliwe że nowy tłok jest owalny?

Post autor: MXrlz » sob, 14 mar 2009, 02:28

Zrob pomiar w roznych odcinkach i wyjdzie czy tlok czy jajo z cylindra


Pozdro

lukasz_eu
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 135
Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 23:35
Motocykl: KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Możliwe że nowy tłok jest owalny?

Post autor: lukasz_eu » śr, 25 mar 2009, 18:18

Mało że masz tłok owalny to jeszcze na górze ma mniejszą średnicę niż na dole.
Cylinder zresztą zużywa się w jajo bo tak przenosi największe obciążenia - szczególnie jak poprzedni tłok za długo jeździł (z nadmiernym luzem).
Są normy na "jajo" cylindra i tłoka. Wybierz się do zakładu naprawiającego silniki (szlify) niech ci pomierzą i powiedzą.
Tylko powiedz im o pasowaniu bo w autach dużo luźniej idą tłoki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”