Korbowod i jego wymiana.

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
HanYs
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 69
Rejestracja: śr, 20 sie 2008, 23:51
Motocykl: Suzuki RM 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Orzesze
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Korbowod i jego wymiana.

Post autor: HanYs » wt, 2 gru 2008, 15:47

Cylinder mam zdjęty, ale moto jest po pękniętym tłoku, i jak chciał bym założyć nowy cylinder to nie wiem czy jest konieczność wymiany korbowodu.
Jesli nie ma luzow ani na gornym, ani na dolnym lozysku korbowodu nie ma potrzeby wymiany.
lecz na lozysku u gory przy tłoku sa lekkie luzy czy sa one dopuszczalne? czy to właśnie luzy na tym łożysku sa najgroźniejsze?
Jezeli sa to male luzy na boki to nie ma sie czym obawiac, luzy w pionie sa niedopuszczalne, zarowno na gornym jak i dolnym lozysku. Kazde luzy sa grozne, i lepiej usunac je jak najpredzej, bo moga narobic duzych kosztow.

Blazejofo
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 45
Rejestracja: ndz, 9 lis 2008, 22:35
Motocykl: Yz250F 2009
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Częstochowa/ Łódz
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Korbowod i jego wymiana.

Post autor: Blazejofo » wt, 2 gru 2008, 19:14

A nie ma możliwości wymiany samego górnego łożyska? ponieważ on ma luzy w gore i w dol, to dolne nie posiada nawet najmniejszego luzu w gore/dół.

Autor tematu
HanYs
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 69
Rejestracja: śr, 20 sie 2008, 23:51
Motocykl: Suzuki RM 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Orzesze
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Korbowod i jego wymiana.

Post autor: HanYs » wt, 2 gru 2008, 19:37

Temat zostal zalozony z mysla o tym samym pytaniu, wiec polecam przeczytac go od poczatku do konca.

kubamtx
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 292
Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Korbowod i jego wymiana.

Post autor: kubamtx » czw, 11 gru 2008, 10:25

Witam
Aby rozwiać wszystkie wątpliwości.
To o czym mówicie-łożysko igiełkowe to w istocie nie łożysko tylko złożenie igiełkowe, które nie stanowi łożyska.
Łożysko do jak kolega Leśnik wczesniej napisał stoka korbowodu-koszyk z igiełkami- czop wału , a u góry główka korbowodu-koszyk z igiełkami-sworzeń tłokowy. Nigdy nie należy wymieniać samego łożyska igiełkowego na stopie korbowodu. Jest to dopuszczalne na sworzniu tłokowym jednak tylko i wyłącznie po stwierdzeniu (za pomocą średnicówki mikrometrycznej lub bardzo bardzo dużego doświadczenia) że bieżnia korbowodu jest idealna mimo zużytego łożyska.

Manhatan
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 223
Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 15:18
Motocykl: stoczterdzieścicztery
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Korbowod i jego wymiana.

Post autor: Manhatan » pn, 19 sty 2009, 17:55

Rozmawiałem dzisiaj z mechanikiem, który nieco mnie zaskoczył. Otóż, nie przypuszczałem, że wymiana korby będzie na tyle skomplikowana. Rozpoławianie wału, zmiana korby, ponowne złożenie wału i wyważanie... w ten sposób to wygląda?
KTM SX 144 2008r.

kubamtx
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 292
Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Korbowod i jego wymiana.

Post autor: kubamtx » pn, 19 sty 2009, 18:19

Tak. Korbowody pracujące na łożyskach igiełkowych w 99% przypadków pracują na wałach składanych na prasach.
I dlatego wlasnie wymiana korbowodu to nie taka prosta sprawa i wymaga dużego doświadczenia szczególnie, że w przypadku wałów wirujacych z prędkościami zbliżonymi do 10tys obr/min to tolerancja bicia promieniowego to ok 0,05mm co przy wale o średnicy koła zamachowego ok 15cm przy ustawianiu na starej tokarce albo wysłużonych pryzmach nie jeste takie proste do osiągnięcia.

MXrlz
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 187
Rejestracja: sob, 2 lut 2008, 22:42
Motocykl: Honda crf 250 2006r.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Korbowod i jego wymiana.

Post autor: MXrlz » pn, 2 mar 2009, 00:08

CARRILLO ,PROX ,VERTEX ,HOT RODS Ktora korbe byscie wybrali ??

pzdr

danzel
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 222
Rejestracja: czw, 20 lis 2008, 22:42
Motocykl: minimum jeden
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Korbowod i jego wymiana.

Post autor: danzel » pn, 2 mar 2009, 09:35

prox, HOT RODS
LIDZBARK WARMIŃSKI -
STOLICA MOTOCROSS'u!

konon312
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Korbowod i jego wymiana.

Post autor: konon312 » pn, 2 mar 2009, 17:15

Manhatan pisze:Rozmawiałem dzisiaj z mechanikiem, który nieco mnie zaskoczył. Otóż, nie przypuszczałem, że wymiana korby będzie na tyle skomplikowana. Rozpoławianie wału, zmiana korby, ponowne złożenie wału i wyważanie... w ten sposób to wygląda?

Inaczej sie nie da :)
Ja dawno temu robilem takie cos w ETZ 251 :D ( to byla maszyna :lol: ) i kosztowalo to jakies 20zl po malej znajomosci. Jednak przypuszczam, ze to nie bedzie roznicy do jakie motoru, musi to byc dobrze wywarzone na bardzo dobrych przyrzadach i koniec. Warto popytac u tokarzy moze gdzies bede takie cos robic.

MXrlz
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 187
Rejestracja: sob, 2 lut 2008, 22:42
Motocykl: Honda crf 250 2006r.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Korbowod i jego wymiana.

Post autor: MXrlz » pn, 2 mar 2009, 23:41

Mi wlasnie sie zatrla korba na lozysku przy wale po 25 mh :shock: :shock:

enduroguy
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 541
Rejestracja: pn, 4 gru 2006, 23:14
Motocykl: RM125 #155
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Józefów k/o W-wy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Korbowod i jego wymiana.

Post autor: enduroguy » wt, 3 mar 2009, 10:37

A moze byla to korba firmy Royal? :)
Czasami za ciasno spasuja i nawet wczesniej potrafi stanac, tak czy siak wspolczuje.
ozdr
Fuck The Whales!!! Save 2 Strokes!!!

mXmoto.pl
- TLD , BudRacing, MSR, Answer...

MXrlz
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 187
Rejestracja: sob, 2 lut 2008, 22:42
Motocykl: Honda crf 250 2006r.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Korbowod i jego wymiana.

Post autor: MXrlz » wt, 3 mar 2009, 19:44

to byla Proxa.. i wlasnie nie wiem jak jest przyczyna...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”