Regulacja zaworow 2T
-
Autor tematuHanYs
- Mistrz prostej
- Posty: 69
- Rejestracja: śr, 20 sie 2008, 23:51
- Motocykl: Suzuki RM 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Orzesze
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Regulacja zaworow 2T
Witam
Mam do wyregulowania zawory w RM'ce 250. Moglbym to oddac do mechanika, zaplacic i miec problem z glowy, ale zawsze wole sprobowac zrobic cos samemu zeby na przyszlosc wiedziec co i jak. Wiec czy moglby ktos opowiedziec z grubsza jak regulowac zawory w 2takcie? Oczywiscie mile widziane jakies pomoce w postaci fotek lub nawet filmikow.
Mam do wyregulowania zawory w RM'ce 250. Moglbym to oddac do mechanika, zaplacic i miec problem z glowy, ale zawsze wole sprobowac zrobic cos samemu zeby na przyszlosc wiedziec co i jak. Wiec czy moglby ktos opowiedziec z grubsza jak regulowac zawory w 2takcie? Oczywiscie mile widziane jakies pomoce w postaci fotek lub nawet filmikow.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 258
- Rejestracja: czw, 27 wrz 2007, 21:44
- Motocykl: Yamaha YZ 250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Końskie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Regulacja zaworow 2T
Co masz na myśli? Nie wiesz jak to po co spamujesz?cross1987 pisze:jakiś żart? :axe:
edit. Koledze chyba chodzi o zawór wydechowy z tego co ja zrozumiałem.
Ostatnio zmieniony ndz, 26 paź 2008, 21:33 przez piterq1991, łącznie zmieniany 1 raz.
KAWASAKI KDX 125 > KTM EXC 125 SIX DAYS Edition > YAMAHA YZ250F
http://bikepics.com/members/piterq1991/
http://bikepics.com/members/piterq1991/
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 454
- Rejestracja: ndz, 9 wrz 2007, 00:33
- Motocykl: CRF250R '06
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Sulechów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Regulacja zaworow 2T
Na 100% chodzi o zawór wydechowy, który jest w 2T, a taki też się reguluje. Proponuje ściągnąć manuala do twojej RM'ki, bo tam masz wszystko ładnie opisane, a jak nie będziesz czegoś jeszcze wiedział to pytaj smialo.
Obecnie: CRF250R '06, BMW K100RS, K-750
Było: Komarek , Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250
Było: Komarek , Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250
-
- VIP
- Posty: 261
- Rejestracja: czw, 12 kwie 2007, 23:27
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Regulacja zaworow 2T
Witam. Tak w 2 suwie są zawory: wydechowy i ssący tak jak w 4T. Wydechowy wiadomo natomiast ssący to po prostu membrana. Membrany nie idzie wyregulować natomiast wydechowy można. Nie wiem jak w innych motocyklach ale u mnie (Kawasaki KX) zawsze jak rozbieram do czyszczenia to zaznaczam sobie na jakim frezie był mechanizm do którego przykręca się wajchę wychodzącą z silnika (regulacja ta działa na zasadzie regulacji np. dźwigni zmiany biegów) Akurat mam rozebrany silnik to porobię jutro zdjęcia i wrzucę. Pozdrawiam.
-
Autor tematuHanYs
- Mistrz prostej
- Posty: 69
- Rejestracja: śr, 20 sie 2008, 23:51
- Motocykl: Suzuki RM 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Orzesze
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Regulacja zaworow 2T
Oczywiscie, ze chodzi o zawory wydechowe, myslalem ze wszyscy sa inteligentni i nie trzeba tlumaczyc jak dziecku. Wiadomo ze zaworow WYDECHOWYCH w 2T nie trzeba regulowac tak czesto jak w 4T, ale czasami rozregulowac sie moga. W serwisowce jest opisane tylko jak rozkrecic i zlozyc zawory spowrotem, o regulacji niestety nie ma nic. Narazie mysle ze wystarczy mi w miare szczegolowy opis po kolei jak je wyregulowac, a jesli czegos nie do konca bede kumal wtedy ew. poprosze o jakies fotki, poniewaz szkoda waszego czasu na robienie fotek bez ktorych mozna sie jakos obejsc. Od tej pory prosze, aby nikt kto nie ma nic sensownego do przekazania, zeby nie wypowiadal sie w tym temacie - szkoda czasu modow i nerwow innych uzytkownikow. (pogrubione specjalnie dla ROBOS66)
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pn, 27 paź 2008, 17:36 przez HanYs, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 118
- Rejestracja: czw, 6 lip 2006, 21:00
- Motocykl: KTM SXF 250 '07
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Kasinka Mała | Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Regulacja zaworow 2T
I tutaj sie mylisz. Ostatnio skladalem cylinder od YZ 250 i tam były trzy zawory od wydechu. 1 zamykający kanał główny i 2 zamykające kanały boczne. Takze trzeba się troszkę zagłębić w temat.ROBOS66 pisze:Przede wszystkim jest JEDEN zawór wydechowy w 2T, a ty wypowiadasz się
jakby ich było kilka! Robisz sobie kpiny, czy jesteś taki
"inteligentny" w tym temacie?
Hmm, co do regulacji to regulacji to myślę, że bazą jest ustawienie go w taki sposób by przy pełnym gazie był maksymalnie otwarty i w drugą stronę - zawór musi sie jak najwięcej domykać przy odpuszczeniu gazu . Jeśli masz sterowany na lince to nie ma problemu bo zakłaadasz gaz i patrzysz co tam sie dzieje. Gorzej jak jest to tak jak w yamasze gdzie zawór działa na zasadzie siły odśrodkowej. Wtedy regulacji raczej nie ma (przynajmniej ja w tej YZ 250 - 03 i YZ 125 01 i 06). Druga sprawa to można by pewnie jakoś sprężyny na tym zaworze zmieniać itp. Ale to już grubsza sprawa i raczej nie warta zachodu. Lepiej zająć się gaźnikiem.
Pozdro
Jest:
KTM SXF 250 '07
Była:
Yamaha YZ 125 '06
KTM SXF 250 '07
Była:
Yamaha YZ 125 '06
-
Autor tematuHanYs
- Mistrz prostej
- Posty: 69
- Rejestracja: śr, 20 sie 2008, 23:51
- Motocykl: Suzuki RM 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Orzesze
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Regulacja zaworow 2T
Chodzilo mi bardziej o wyjasnienie JAK regulowac zawory a nie o to w jakiej pozycji je ustawic. Nigdy nie regulowalem zaworow, wiec poprostu nie wiem jak sie do tego zabrac. Prosilbym o w miare szczegolowe wyjasnienie jak krok po kroku postepowac, aby wyregulowac owe zawory.
Dla jasnosci zamieszcze schemat z serwisowki, zeby wszyscy mieli pojecie jak to w RM'ce wyglada.
http://img98.imageshack.us/my.php?image ... 111yu7.png
Dla jasnosci zamieszcze schemat z serwisowki, zeby wszyscy mieli pojecie jak to w RM'ce wyglada.
http://img98.imageshack.us/my.php?image ... 111yu7.png
-
- Mistrz prostej
- Posty: 118
- Rejestracja: czw, 6 lip 2006, 21:00
- Motocykl: KTM SXF 250 '07
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Kasinka Mała | Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Regulacja zaworow 2T
W YZ 250 byl taki sam. I tutaj moge Ci powiedziec, ze regulacji nie maHanYs pisze:Chodzilo mi bardziej o wyjasnienie JAK regulowac zawory a nie o to w jakiej pozycji je ustawic. Nigdy nie regulowalem zaworow, wiec poprostu nie wiem jak sie do tego zabrac. Prosilbym o w miare szczegolowe wyjasnienie jak krok po kroku postepowac, aby wyregulowac owe zawory.
Dla jasnosci zamieszcze schemat z serwisowki, zeby wszyscy mieli pojecie jak to w RM'ce wyglada.
http://img98.imageshack.us/my.php?image ... 111yu7.png
Jest:
KTM SXF 250 '07
Była:
Yamaha YZ 125 '06
KTM SXF 250 '07
Była:
Yamaha YZ 125 '06
-
Autor tematuHanYs
- Mistrz prostej
- Posty: 69
- Rejestracja: śr, 20 sie 2008, 23:51
- Motocykl: Suzuki RM 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Orzesze
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Regulacja zaworow 2T
Chcialem regulowac zawory, poniewaz od jakiegos czasu slyszalem lekkie stuki wlasnie w okolicach zaworow, wiec pomyslalem ze sie odrobine rozregulowaly. Naciaglem nieco sprezynke o ktorej mowil Lesnik i stuki wyraznie ucichly. Co do luzow jeszcze nie sprawdzalem, poniewaz nie dobieralem sie glebiej. Jak znajde troche wiecej czasu napewno to skontroluje.