biały olej-przyczyny,skutki zaniedbania

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
kwasny
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 55
Rejestracja: czw, 22 maja 2008, 14:50
Motocykl: yzf 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

biały olej-przyczyny,skutki zaniedbania

Post autor: kwasny » czw, 16 paź 2008, 19:04

Witam!
ostatnio kupiłem yamahe yz 80 i jak zmieniałem zobaczyłem ,że olej w skrzyni jest biały.Zalałem nowym no i niestety na następny dzień wody w chłodnicy mniej,a olej jak mleko .Zobaczyłem,że wody w chłodnicy ubywa, czyli niestety motorek ciągnie wode,wyczytałem na forum,że to simeringi na pompie wodnej.Chiałem zopytać ile mogła by mniej więcej kosztować wymiana takich simeringów oraz jakie mogą być skutki jeżeli będe jeździł jescze powiedzmy 5-10mh.Oczywiście jeżeli po drodze wymienił bym olej na nowy.

P.S Aha zobaczyłem jescze,że pod cylindrem zamiast usczelki jest czerwony silikon,czy jak ktoś zmieniał tłok albo cylinder mógł uszkodzić coś przy pompie(wnioskuje,że jeżeli pod cylindrem nie ma oryginalnej usczelki to tłok lub cylinder nie był wymieniany w zakładzie.)

HanYs
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 69
Rejestracja: śr, 20 sie 2008, 23:51
Motocykl: Suzuki RM 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Orzesze
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: biały olej-przyczyny,skutki zaniedbania

Post autor: HanYs » czw, 16 paź 2008, 20:19

Jesli bedziesz tak jezdzil mozesz go zatrzec.
Podczas zmiany tloka lub cylindra jest male prawdopodobienstwo uszkodzenia pompy wody, poniewaz jest ona w calkiem innym miejscu. Co do czerwonego silikonu pod glowica - moze to byc przyczyna twoich problemow. Przez zle uszczelnienie woda z komor chlodniczych moze dostawac sie do cylindra, z tamtad do skrzyni korbowej, a nastepnie przez nieszczelne simmeringi na wale moze sie mieszac z olejem. Sciag glowice i najlepiej zaloz nowe, oryginalne uszczelki, ew. jesli nie masz lub nie chcesz wydawac kasy, zloz to ponownie na silikonie, tylko bardzo dokladnie. Wyczysc i odtlusc porzadnie powierzchnie styku cylindra z glowica. Osobiscie radze zainwestowac w komplet uszczelek na cylinder (ok. 80zl) i zrobic to raz a porzadnie. Jesli juz to zrobisz i problem ze znikajaca woda z chlodnicy zniknie, radze sprawdzic wspomniane simmeringi na wale.

Druga opcja to zuzyte simmeringi w pompie wody. Rozebrac, zobaczyc, jesli nie sa ok - wymienic.

błotox
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 13
Rejestracja: śr, 24 wrz 2008, 09:34
Motocykl: YZ 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Rzeszów\Hyżne
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: biały olej-przyczyny,skutki zaniedbania

Post autor: błotox » czw, 16 paź 2008, 21:12

za duzo kolega HANYS teoryzuje. woda dostaje sie przez simernigi na pompie wody. jesli dostawala by sie przez glowice to cisnienie z cylindra szło by w uklad chłodnicz.
sam uszczeniacz kosztuje pare złotych.
zobacz czym jest napedzana pompa bo jesli jest tak ja w suzuki ze pompa jest przedluzeniem walu sprawdz czy nie masz luzu na wale bo jesli bedzie luz na wale na nic nowy uszczelniacz.

HanYs
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 69
Rejestracja: śr, 20 sie 2008, 23:51
Motocykl: Suzuki RM 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Orzesze
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: biały olej-przyczyny,skutki zaniedbania

Post autor: HanYs » czw, 16 paź 2008, 21:34

jesli dostawala by sie przez glowice to cisnienie z cylindra szło by w uklad chłodnicz.
Skad wiesz, ze tak nie jest? Proponowal bym odkrecic korek z chlodnicy i kopnac lekko pare razy, jesli leca banki zabierac sie za glowice, jesli nie, za pompe.
Poprostu lepiej przedstawic wszystkie mozliwosci jakie mogly wystapic.

błotox
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 13
Rejestracja: śr, 24 wrz 2008, 09:34
Motocykl: YZ 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Rzeszów\Hyżne
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: biały olej-przyczyny,skutki zaniedbania

Post autor: błotox » pt, 17 paź 2008, 10:47

Hanys masz racje nie wiem! ale woda w komorze spalania to jeszcze jeden problem ogromna chmura białego dymu z tumika klopoty z odpaleniem i czeste zalewanie swiecy.
Wiem z doswiadczenia wczesniej mialem RM 250 93r. mialem luz na gniezdzie łożyska wału korbowego. a ze tam pompa jest na koncu wału wymiany uszczelniaczy nic nie dawaly kilka minut uszczelniacze padały woda w oleju CAFE LATE :lol:
pomogło dopiero rozebranie silnika spawanie gniazda i wytoczenie nowego otworu włożenie nowych łożysk uszczelniaczy. I RM jeszcz długo mi służył!

Autor tematu
kwasny
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 55
Rejestracja: czw, 22 maja 2008, 14:50
Motocykl: yzf 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: biały olej-przyczyny,skutki zaniedbania

Post autor: kwasny » pt, 17 paź 2008, 14:34

Sprawdziłem tak jak powiedział hanys odkręciłemkorek od chlodnicy i kopnęłem lekko i nic się nie działo,ale jak odpaliłem na chwile zaczęło strasznie bąblować i wody zrobiła się mętna jak by własnie od spalin.A co do kopcenia to również kopci myślałem,że tak jest w 2t przez olej dolewany do paliwa,ale jak odpaliłem na chwilke to rzeczywiście bardzo dużo dymu jak na 4s działania.Więc musze zdjąc cylinder i spróbuje uczelnić jescze raz silikonem.

A mam jescze jedno pyt. jak to jest z zakładaniem cylindra.Słyszałem,że bardzo trudno założyć bo pierścienie utrudniają.Czy w takich motorkach też są problemy z jego zakładaniem?

HanYs
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 69
Rejestracja: śr, 20 sie 2008, 23:51
Motocykl: Suzuki RM 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Orzesze
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: biały olej-przyczyny,skutki zaniedbania

Post autor: HanYs » pt, 17 paź 2008, 14:49

Mniej wprawni "mechanicy" moga sie troche pomeczyc, zeby wlozyc tlok do cylindra tak, zeby pierscienie nie zjechaly z blokady, ale nie jest to jakos szczegolnie trudne. Lecz w twoim przypadku nie ma po co sciagac calego cylindra, wystarczy sciagnac glowice, wrzucic nowe uszczelke (lub silikon) i skrecic spowrotem. Roboty na doslownie 30min.

Autor tematu
kwasny
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 55
Rejestracja: czw, 22 maja 2008, 14:50
Motocykl: yzf 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: biały olej-przyczyny,skutki zaniedbania

Post autor: kwasny » pt, 17 paź 2008, 17:54

Zrobiłem tak jak powiedział Hanys zdjęłem głowice,ale usczelki wyglądały tam całkiem dobrze i raczej nie było możliwości,żeby woda dostawała się do cylindra.Zdjęłem cylinder i najprędzej tam woda gdzieś przelatywała do skrzyni korbowej ,ponieważ usczelka była mokra i nie wyglądała zbyt ciekawie.Zamówiłem nowy komplet usczelek mam nadzieję,że pomoże.

Temat możemy chyba uważać za zamknięty
Dziękuje wszystkim za pomoc.

Pozdrawiam!

wojtekktm22
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 58
Rejestracja: pn, 5 mar 2007, 20:36
Motocykl: KTM SX 85
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Jelenia Góra
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: biały olej-przyczyny,skutki zaniedbania

Post autor: wojtekktm22 » sob, 18 paź 2008, 20:47

Zobacz czy pomiędzy deklem od strony sprzęgła a silnikiem (jest taka uszczelka) nie spadła Ci uszczelka na dół...Wada fabryczna! Ja tak miałem w 85 sx..Panika jak nie wiem a po odkręceniu dekla zobaczyliśmy że uszczelka jest za nisko i woda przy myciu karcherem się dostawała...

Biały olej (kawa z mlekiem)

Pozdrawiam!
...:::Wiele serc, jedno bicie, KTM ponad życie...:::

Autor tematu
kwasny
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 55
Rejestracja: czw, 22 maja 2008, 14:50
Motocykl: yzf 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: biały olej-przyczyny,skutki zaniedbania

Post autor: kwasny » wt, 21 paź 2008, 22:31

Niedługo prawdopodobnie dostane usczelki pod cylinder i w związku z tym chciałbym zapytać.Czy jeżeli mam oryginalną usczelkę to czy smaruje się ją jescze silikonem czy wkłada suchą i skręca bez przyklejania na silikon.W starej usczelce było zrobione tak,że silikon+usczelka więc pytam :)
pozdrawiam!

michal_dh
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 207
Rejestracja: pt, 3 paź 2008, 08:54
Motocykl: SX 250, CBR 600
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Zamość
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: biały olej-przyczyny,skutki zaniedbania

Post autor: michal_dh » śr, 22 paź 2008, 07:12

Ja daje zawsze sylikon... Tak dla pewnosci...
KTM SX 250 2008r

HanYs
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 69
Rejestracja: śr, 20 sie 2008, 23:51
Motocykl: Suzuki RM 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Orzesze
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: biały olej-przyczyny,skutki zaniedbania

Post autor: HanYs » śr, 22 paź 2008, 15:56

Raczej nie powinno sie dawac uszczelek (orginalnych) + silikon. Zloz to bez silikonu, uszczelki na 100% wytrzymaja i polaczenie bedzie szczelne.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”