Molibdenowanie tłoka ?

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
BaRy
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 382
Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
Motocykl: CRF 250 R7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Molibdenowanie tłoka ?

Post autor: BaRy » pt, 12 maja 2006, 12:38

Czy ktoś słyszał lub miał robione molibdenowanie tłoka :?:
Właśnie o takim czyms się dowiedziałem od pewnej firmy która zajmuje się tuningiem i przygotowaniem motocykli do zawodów ale głównie żużlowych.
Ta powłoka molibdenu może być położona na grubość kilku setek co w większości wystarczy zamiast zmiany tłoka na wyższą sekcję i niby po tej operacji tłok jest bardziej wytrzymały.

Po weekendzie będe jeszcze rozmawiał z ta firmą o moim zamówieniu to postaram się dowiedzieć czegoś więcej.

gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » ndz, 14 maja 2006, 21:59

BaRy zapytaj się czy tu chodzi o pokrywanie tłoka dwusiarczkiem molibdenu, czy molibdenem w postaci czystej. O pokrywaniu dwusiarczkiem tłoków coś mi się tam obiło o uszy, ale nie potrafię zlokalizować bez grzebania w papierach gdzie i co w trawie piszczy. O grafitowaniu słyszałem i czytałem-to się stosuje.
O pokrywaniu czystym molibdenem nic nie słyszałem.
Właśnie czytam 3 numer pisma "classic auto" i natknąłem się na reklamę firmy HiPeCO z Rzeszowa:
http://www.hipeco.com
Nakładają powłoki metalowo-ceramiczne zmniejszające tarcie i tworzące barierę termiczną-to słowa z ich reklamy, na fotach są m.in tłoki i panewki. Nie wchodziłem jeszcze na ich www, jutro zobaczę ich stronę, teraz nie mam weny do tego. Zobacz sam i oceń czy jest to popelina czy coś wartego uwagi, ja ew. polookam i też coś skrobnę na ten temat.

Autor tematu
BaRy
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 382
Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
Motocykl: CRF 250 R7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BaRy » czw, 18 maja 2006, 01:26

Dzięki gajowy za informacje. :)

Mój tłok właśnie jest w drodze do niemiec gdzie mają go pokryć tą warstwą którą nazywają HSC3.

Nowe tłoki w CRFach pasuje się na 0,02-0,045 mm ja miłem luz 0,08 mm a dopuszcony limit to 0,18 mm.
Kazałem im nałożyć taką warstwę aby go spasować na 0,03 żeby znów był jak nówka.
Jak go przyślą to podzielę się wrażeniami.

gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » czw, 18 maja 2006, 07:26

BaRy-a koszta jakie?

Autor tematu
BaRy
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 382
Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
Motocykl: CRF 250 R7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BaRy » czw, 18 maja 2006, 08:15

30 Euro + wysłka.

gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » śr, 20 gru 2006, 10:50

BaRy-jak to się sprawdziło?
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.

Autor tematu
BaRy
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 382
Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
Motocykl: CRF 250 R7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BaRy » śr, 20 gru 2006, 11:55

gajowy pisze:BaRy-jak to się sprawdziło?
Słabo :!:
Ogólnie zawracanie no wiesz czego ;)
Jednak co nowy to nowy :!:
Tłok do 4T można kupić już za około 400 PLN a już dobry odkuwany Wiseco gdzieś koło 500 PLN.


Honda MX Coalition #77

Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać ;)
Mój niestety nie nadążył na whoopsach :(

acid
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 330
Rejestracja: sob, 5 maja 2007, 13:52
Motocykl: Honda CRF450r .05r
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: acid » pt, 8 cze 2007, 17:54

Mam pytanie czy w 2suwie mozna by było zrobic takie bajery jak na tej stronce http://www.hipeco.com/rodzaje_powlok.htm Na tłoku żeby nie nagrzewał sie tak i lżej chodził po nicasilu Chyba trfalszy zrobiłby sie cały układ jak sądzicie ? Czy tego w 2t nie mozna zastosować z jakis wzgledów Odpiszcie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”