Tłok na Nicasilu
-
Autor tematuTo.mek
- VIP
- Posty: 1067
- Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
- Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Tłok na Nicasilu
Dzisiaj podczas jazdy samochodem ze znajomymi przewinął się taki wątek-skoro Nicasil jest tak doskonały, czemu nie pokrywa się nim tłoków? Patrząc na cylinder, byłyby praktycznie nie do zajechania...
-
- Mistrz prostej
- Posty: 168
- Rejestracja: śr, 31 paź 2007, 21:55
- Motocykl: sx125 / YZ250f
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ostróda
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Tłok na Nicasilu
Chodzi Ci aby zamiast cylindrów to tłoki pokrywać nicasilem.
Fajny temat, ciekawe jakie będą odpowiedzi.
Fajny temat, ciekawe jakie będą odpowiedzi.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 209
- Rejestracja: wt, 5 cze 2007, 20:48
- Motocykl: Yz125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Nowy Targ/Klikuszowa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 223
- Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 15:18
- Motocykl: stoczterdzieścicztery
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Tłok na Nicasilu
Chodzi Ci o to, aby pokrywać tylko i wyłącznie tłoki zamiast cylindra?
Tutaj akurat z prostej przyczyny, powierzchnia pieścienia (lub dwóch) jest tak mała, że nie ma sensu pokrywac jej nikasilem, z prostego względu, otóż nikasil starłby się juz po kilku motogodzinach jazdy. Tłok (nie mówiąc o pierścieniach) jako taki nie przylega aż tak do gładzi cylindra jak jest to w przypadku piescienia, więc również tarcie jest sporo mniejsze (stąd pomysł producentów, aby wymieniać pierścienie w połowie "życia" tłoka)
Tutaj akurat z prostej przyczyny, powierzchnia pieścienia (lub dwóch) jest tak mała, że nie ma sensu pokrywac jej nikasilem, z prostego względu, otóż nikasil starłby się juz po kilku motogodzinach jazdy. Tłok (nie mówiąc o pierścieniach) jako taki nie przylega aż tak do gładzi cylindra jak jest to w przypadku piescienia, więc również tarcie jest sporo mniejsze (stąd pomysł producentów, aby wymieniać pierścienie w połowie "życia" tłoka)
KTM SX 144 2008r.
-
- Do odcięcia!
- Posty: 719
- Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Tłok na Nicasilu
Pokrywa się nicasilem tłoki-serio, tyle że w niektórych silnikach od kosiarek, tyle co wiem. Piszę jak najbardziej poważnie.
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.
-
Autor tematuTo.mek
- VIP
- Posty: 1067
- Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
- Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Tłok na Nicasilu
Chodzi o to żeby i tłok i cylinder jednocześnie pokryć nicasilem.
Manhatan: idący tym tropem, można wywnioskować że materiał którym obecnie pokrywa się pierścienie musi być lepszy od nicasilu, skoro wytrzymuje te 15-20mth dość ostrej jazdy. Mam nadzieję że wiesz o co mi chodzi-skoro mówisz że taki tłok wytrzymałby kilka godzin, to ile wg Ciebie wytrzymuje tłok np. Vertexa?
Poza tym, można by zwiększyć powierzchnię przylegania pierścieni do cylindra, bo podobno ten związek ma bardzo niski współczynnik tarcia.
Manhatan: idący tym tropem, można wywnioskować że materiał którym obecnie pokrywa się pierścienie musi być lepszy od nicasilu, skoro wytrzymuje te 15-20mth dość ostrej jazdy. Mam nadzieję że wiesz o co mi chodzi-skoro mówisz że taki tłok wytrzymałby kilka godzin, to ile wg Ciebie wytrzymuje tłok np. Vertexa?
Poza tym, można by zwiększyć powierzchnię przylegania pierścieni do cylindra, bo podobno ten związek ma bardzo niski współczynnik tarcia.
-
- VIP
- Posty: 1001
- Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Tłok na Nicasilu
A może dlatego nie robią takich tłoków ze względu na stronę ekonomiczną? Jak by ktoś robił "wieczne" tłoki to by się producentom pewnie nie opłacało.
Wieczne w cudzysłowie bo wiadomo że taki tłok napewno by się zużył bo nastąpiło by jakieś zmęczenie materiałowe jak by to przepracowało X godzin.
Wieczne w cudzysłowie bo wiadomo że taki tłok napewno by się zużył bo nastąpiło by jakieś zmęczenie materiałowe jak by to przepracowało X godzin.
-
- Do odcięcia!
- Posty: 719
- Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Tłok na Nicasilu
Nie robi się współpracujących (mocno obciązonych) typu tłok-cylinder z takich samych materiałow. Zasada jest taka że z dwóch części jedna musi być miękksza (ściślej-w miękkim materiale bazowym np. aluminium zawierają się twarde kryształy krzemu)-żeby nie rysować i nie ścierać drugiej powierzchni.
Dlatego w tego typu historiach stosuje się pary np. stal-żeliwo, zeliwo-aluminium, zeliwo-brąz. Wszystko dlaa trwałości w cięzkich warunkach pracy. Nie stosuje się raczej tego w typu połączenich par stal-stal, żeliwo-zeliwo, brąz-brąz itd.
Jeśli panewka wału korbowego byłaby bardzo twarda-czop wału uległby szybkiemu zniszczeniu. A że jest miękka (prawie że można ją zarysować paznokciem)-i wał korbowy, i panewka wytrzymują prszy dobrym smarowaniu kilkaset tys. km.
Stop aluminium z którego jest tłok zawiera bardzo miękkie aluminium, bardzo twardy krzem którego cząsteczki odpowiadają za niską ścieralńość, czasem magnez i miedź. Ta sama zasada co w panewce wału korbowego silnika samochodowego.
Kuty tłok podwyzsza dodatkowo jego wytrzymalość-porównajcie np. klucze warsztatowe odlewane i kute. Różnica porażajaca w wytrzymałości. Kuty tłok o ile dobrze pamietam ma też mniejszy współczynnik rozszezalności cieplnej.
Dlatego jest duża tendencja do zmniejszania ich liczby i wysokości-uzyskuje się dzięki temu bardziej wydajny silnik. Np. w 2T standart to 1-2 cieniutkie stalowe, pokryte chromem pierścienie (kiedyś 3, wyzsze i żeliwne). Podobnie współczesne tłoki, szczególnie do silników 4T raczej nie przypominają tłoków powiedzmy sprzed 30 lat-są bardzo krótkie, płaszcz ograniczony do absolutnego minimum.
Pzdr.
Dlatego w tego typu historiach stosuje się pary np. stal-żeliwo, zeliwo-aluminium, zeliwo-brąz. Wszystko dlaa trwałości w cięzkich warunkach pracy. Nie stosuje się raczej tego w typu połączenich par stal-stal, żeliwo-zeliwo, brąz-brąz itd.
Jeśli panewka wału korbowego byłaby bardzo twarda-czop wału uległby szybkiemu zniszczeniu. A że jest miękka (prawie że można ją zarysować paznokciem)-i wał korbowy, i panewka wytrzymują prszy dobrym smarowaniu kilkaset tys. km.
Stop aluminium z którego jest tłok zawiera bardzo miękkie aluminium, bardzo twardy krzem którego cząsteczki odpowiadają za niską ścieralńość, czasem magnez i miedź. Ta sama zasada co w panewce wału korbowego silnika samochodowego.
Kuty tłok podwyzsza dodatkowo jego wytrzymalość-porównajcie np. klucze warsztatowe odlewane i kute. Różnica porażajaca w wytrzymałości. Kuty tłok o ile dobrze pamietam ma też mniejszy współczynnik rozszezalności cieplnej.
Wysokość i ilość pierścieni tłokowych bardzo wpływają na sprawność mechaniczna silnika-to (plus tarcie tłoka) główne żródło oporów wewnętrznych silnika.Poza tym, można by zwiększyć powierzchnię przylegania pierścieni do cylindra, bo podobno ten związek ma bardzo niski współczynnik tarcia
Dlatego jest duża tendencja do zmniejszania ich liczby i wysokości-uzyskuje się dzięki temu bardziej wydajny silnik. Np. w 2T standart to 1-2 cieniutkie stalowe, pokryte chromem pierścienie (kiedyś 3, wyzsze i żeliwne). Podobnie współczesne tłoki, szczególnie do silników 4T raczej nie przypominają tłoków powiedzmy sprzed 30 lat-są bardzo krótkie, płaszcz ograniczony do absolutnego minimum.
Pzdr.
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.
-
Autor tematuTo.mek
- VIP
- Posty: 1067
- Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
- Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Tłok na Nicasilu
Gajowy jeszcze raz :prayer: za takie posty. Wielkie dzięki, myślę że sprawa wyjaśniona.