Strona 1 z 2

Odkręcająca się dźwignia zmiany biegów...

: pt, 21 kwie 2006, 22:06
autor: yogi
Macie też taki problem z dźwibnią? Jest na to jakiś patent?
Mi zawsze po ok 10-15min jazdy się luzuje i cięzko zmienić bieg. Trzeba wtedy się zatrzymać i kluczykiem dokręcić (0,5-1,5 obrotu). Jak można temu zaradzić? Skątrowanie 2 nakrętką nie wchodzi w gre!

: pt, 21 kwie 2006, 22:15
autor: gajowy
Posmaruj gwint loctajtem do gwintów (ten do połączeń zrywalnych), będziesz miał święty spokój.

: pt, 21 kwie 2006, 22:29
autor: BaRy
yogi jak masz już wytrzepany ten frez w dźwigni to trzeba będzie ją wymienić szkoda wieloklin marnować.
Loctite może pomóc jeśli śrubka się luzuje ale wogóle warto to stosować w tym miejscu.
Widziałem też patęt z nawiercaniem i wkręcaniem śrubek ale to zalatuje druciarstwem.[/url]

: pt, 21 kwie 2006, 22:49
autor: piasektt
A co jest zjechane dzwignia zmiany biegów czy wieloklin ?

: sob, 22 kwie 2006, 15:04
autor: yogi
Wieloklin jest jak nówka z peweksu, dżwignie zakupiłem w pażdzierniku ubr. i na początku przy dokręcaniu śrubka org. pękła. Przechatrowana czy coś była pewnie. Więc założyłem inną śrubkę i sie zaczęła "koka kabana" :cry:

: sob, 22 kwie 2006, 16:46
autor: Ciechu
Ja mam doświadczenie z przeskakującym kopniakiem i dźwignią zmiany biegów. Tylko nie rozumiem za bardzo gdzie u ciebie leży problem. Ja miałem zjechane frezy i na wałku i na dźwigniach. Zmieniłem jedno i drugie i jest okej nawet jak się nie dokręci śrubki. Czy tobie po prostu przeskakuje ta dźwignia na wieloklinie dlatego że odkręca się śrubka zaciskająca końcówkę dźwigni na wałku? Jesli tak to użyj nowej nakrętki z silikonową samokontrą, na wszyeli wypadek użyj loctite-a i po kłopocie. Najlepiej zrób to szybko bo jesli jeszcze parę razy przeskoczy to wieloklin się zetrze.

: sob, 22 kwie 2006, 20:40
autor: sebasport
Widzialem jak kolesie spawaja na stale .(punkowo zeby w razie czego odciac szlifierka i po klopocie). Ale radze wymienic to co masz zje....

: sob, 22 kwie 2006, 21:08
autor: yogi
właśnie szukam dźwigni w necie, tego locc.... czy coś tam to dostane w zwykłym sklepie motoryzacyjnym? Ile go jest i ile kosztuje?

: sob, 22 kwie 2006, 21:26
autor: gajowy
W hurtowni łożysk albo uszczelnień technicznych powinieneś dostać najprędzej.

: sob, 22 kwie 2006, 21:51
autor: BaRy
yogi zagadaj z Filu z forum on miał ten Loctite w dobrej cenie, sam kupiłem kilka szt.
Jedna butelka 50 ml starczy na długo.

: ndz, 23 kwie 2006, 19:27
autor: MXrool
gajowy pisze:Posmaruj gwint loctajtem do gwintów (ten do połączeń zrywalnych), będziesz miał święty spokój.
Zrób jak gajowy mówi i się nie cackaj. Ja mam ten problem w KTM 400 EXC. Nie używam Loctajta, tylko specjalną pastę GMa (tego od Opla), bo mam ją z serwisu za free. Działanie to samo co L... . To jest taki klej do śrub, który uniemożliwia samo wykręcaniu się śrub. Jeszcze metodą jest posmarowanie śruby na silikon, nie testowałem, ale widziałem jak smarowali czołowi zawodnicy z EN.

: ndz, 23 kwie 2006, 19:50
autor: yogi
Pojechalem na trening zaliczyłem dobrą rozgrzewkę , potem 2 kółeczka już kuzyna miałem brać a tu co? E koleś gdzie dżwignia?? Noo jo dźwignia wisiała lużno na wałku...
No nic po jeżdżeniu..
Bodajrze wieloklin póścił wraz z śrubką jeszcze na 100% nie wiem jutro bedę rozbieral.
Nówke dźwignie potrzebuje jak ktoś ma niech sie odzywa(dobra i tania!!)