Ogień i strzały z rury - przyczyna?

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Ogień i strzały z rury - przyczyna?

Post autor: Isbi » śr, 12 kwie 2006, 16:56

:shock: hmmm... zalozylem dzisiaj tlumik doma razem z taka tulejka aby go przyciszyc(to co pisalem w innym temacie ze dorobie) odpalilem moto moze po 30 kopach.... (aku wyladowany i pierwszy raz w tym roku palony ) tulejka malo co przyciszyla tlumik.... (moze za duza srednica wylotu nadal??) ale dodalem gazu i mi poszedl ogien z rury.... :shock: :shock: i jak tak sobie dodawalem to mi co jakis czas szedl ogien..... czy to przez rto ze tak byl zalany czy moze przez tlumik albo dysze?? a moze cos innego ??
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

#66
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 277
Rejestracja: ndz, 8 sty 2006, 10:43
Motocykl: Yamaha '08
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: #66 » śr, 12 kwie 2006, 17:27

Bratu w KTM-ie 400 tez idzie ogien z rury najczesciej przy dużych redukcjach. Niby ma oryginalny wydech ale cos w nim było grzebane poniewaz jest duzo głosniejszy od innych 400-tek. Nie wiem czym to jest spowodowane ale pytałem sie kiedys mechanika podobno to nic złego.


P.S Najlepiej jest jak na plastikach "strzelają z dupy" na zlotach to wtedy ogien idzie ogromny :twisted: .

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » śr, 12 kwie 2006, 17:59

To szedł regularny ogień czy to były strzały? U mnie w SX-Fie strzaly idą regularnie jak odpuszczę gazu przy dochodzeniu do zakrętu. Nie wiem jak w tym przypadku, bo mnie strzela jak jest zimno na dworzu. Tu strzelanie nie koniecznie musi być spowodowane tłumikiem nowym. Tak jak mówiłem, temperatura może tu odgrywać główną role. Pokombinuj troszeczkę z dyszą główną.

Tulejka napewno ucisza tłumik, nie zawsze jest to słyszalne ludzkim uchem, ale przyżądy pomiarnicze potwierdzają to. O ile mm tulejka zmniejsza średnicę w twoim tłumiku?
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

Autor tematu
Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » śr, 12 kwie 2006, 18:06

hmm z 45 mm na 30 mm zweza u konca wydech... troszke slychac ze inaczej jest ale postanowilem zmienic tlumik na seryjny i kupic jakiegos leovince do enduro bo ten jest do motocrossu no i wymienilem tlumik i czas na dysze.... :shock: odkrecam ta nakretke spodspodu przez ktora mozna wykrecic obie dysze glowna i od powietrza i co widze... :shock: :shock: dysza glowna mi wyleciala razem z ta nakretka.... :shock: byla odkrecona :shock: no nic pomyslalem wszystko jasne pewnie przez to taki ogien lecial ale to nic wymieniam dysze na seryjna i chce dokrecic ciut mocniej niz ostatnio aby nie bylo takiego problemu gdzies w lesie czy na torze ... :shock: nawet nie krecilem mocno i co ..... i mi sie dysza urwala :evil: :shock: przestraszylem sie jush myslalem ze trzeba do serwisu aby ja jakos wykrecili zdjeli gasnik itp no ale wpadlem na oczywisty pomysl i malutkim srobokrecikiem udalo mi sie ja wykrecic i zalozylem ta wieksza dysze i teraz moje pytanko : czy moge na takiej dyszy jezdzic czy musz kupic standartowa
jak ktos sie zna to prosze o pomoc wymiar glownej dyszy standartowej ktora mi pekla to 172 a ta co mam zalozona 178
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » śr, 12 kwie 2006, 18:11

Dyszę wymienia sie względem temperatury panującej na zewnątrz. Zasada jest taka: im niższa tym dysza większa. Jak motor dobrze chodzi na tej co wkręciłeś, nie ma problemów to ją zostaw.

Strzelenie od czasu do czasu w wydech to jest normalne zjawisko w 4T.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

Autor tematu
Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » śr, 12 kwie 2006, 18:24

no strzelanie to wiem ale 10cm ogien z rury mnie zdziwil. no moto wkreca sie pieknie i wogule wiec zostawie jeszcze zapytam olka w bielsku jak pojade po moje pivoty .... Ale zeby dysza sie sama odkrecila i moto jeszcze palil to niechcialo mi sie wierzyc... :shock:
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » śr, 12 kwie 2006, 18:53

No dysze, wypadają jak sie nie sprawdza i nie dokręca :lol: , nie no joke, wszystko sie może odkręcić.

Mam kumpla który jeździ w MX MP na YZF 250 i jak już zajeździł przez sezon to jak kopał to leciały płomienie bez strzałów to się troche ździwiłem.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

ravwen
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 180
Rejestracja: czw, 23 sie 2007, 11:01
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: ząbkowice śl.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: ravwen » pn, 15 paź 2007, 16:36

stary temat ale mam pytanie jak mi strzela ogień z tłumika na ok.10 przy seryjnym wydechu wr 426 to jemu się nic nie stanie nie wypali mu jakiś tam bebchów :(

Daiman
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 238
Rejestracja: czw, 9 lis 2006, 22:16
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Płock
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Daiman » pn, 15 paź 2007, 17:51

Raczej wątpię. Mi raz po glebie i próbie odpalenia tłumik zaczął się palić (tak jakby ktoś rozpalił ognisko w środku) i trwało to kilka sekund. Jakiś czas później sprawdzaliśmy w jakim stanie jest wata w wydechu i była bardzo dobra, nie było żadnych śladów.

To.mek
VIP
VIP
Posty: 1067
Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: To.mek » pn, 15 paź 2007, 17:51

ravwen pisze:jak mi strzela ogień z tłumika na ok.10
O co chodzi? Na 10 metrów czy co? Poza tym nic sie z tłumikiem od takego czegoś nie stanie.

Pacian
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 170
Rejestracja: pt, 31 mar 2006, 16:23
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nowy Targ
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Pacian » pn, 15 paź 2007, 20:41

Daj więcej paliwa na iglicy bo to jest nie zdrowe dla gniazd zaworowych na dluzsza mete.

ravwen
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 180
Rejestracja: czw, 23 sie 2007, 11:01
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: ząbkowice śl.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: ravwen » pn, 15 paź 2007, 21:42

mam wrażenie że bardziej strzela z tłumika jak dam większą dawke na iglicy i jakiś taki bardziej zrywnieszy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”