Wymiana łożyska PDS w KTMach
-
- Mistrz prostej
- Posty: 72
- Rejestracja: wt, 26 gru 2006, 13:21
- Motocykl: YZ250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Wymiana łożyska PDS w KTMach
Dla gosci od nie smarowania lozysk:)
Q) Will I need to “pack” the bearings with grease after installing them?
A) In the case of sealed Roller Ball Bearings, they come fully lubricated so, there is no reason to “pack” them.
With Full Compliment and Caged Needle Bearings, it’s important to work some high quality, low temperature grease into the needles of the bearings.
With Pivot Works Spherical Bearings, if the sphere of the bearing is chrome, it is not necessary to lubricate this bearing. If it is black in color, use a high quality, low temperature grease and work the bearing, turning the inner race in every direction, to fully coat the metal surface of the bearing.
tekst pobrany z http://www.pivotworks.com
Q) Will I need to “pack” the bearings with grease after installing them?
A) In the case of sealed Roller Ball Bearings, they come fully lubricated so, there is no reason to “pack” them.
With Full Compliment and Caged Needle Bearings, it’s important to work some high quality, low temperature grease into the needles of the bearings.
With Pivot Works Spherical Bearings, if the sphere of the bearing is chrome, it is not necessary to lubricate this bearing. If it is black in color, use a high quality, low temperature grease and work the bearing, turning the inner race in every direction, to fully coat the metal surface of the bearing.
tekst pobrany z http://www.pivotworks.com
#999
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 292
- Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Wymiana łożyska PDS w KTMach
Zychu ma racje. Łożyska nie wymagają smarowania jednak smarowanie im nie szkodzi. Są to sferyczne łożyska ślizgowe i sie jeszcze nie spotkałem z tym żeby takie łożysko niszczyło się od smarowania. Teflon fakt miekki jest ale posmarowanie go smarem telfonowym lub grafitowym napewno go nie uszkodzi.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 72
- Rejestracja: wt, 26 gru 2006, 13:21
- Motocykl: YZ250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Wymiana łożyska PDS w KTMach
no w koncu 8) juz myslalem ze bede sam jedyny na tym forum z taka opinia na ten temat.kubamtx pisze:Zychu ma racje. Łożyska nie wymagają smarowania jednak smarowanie im nie szkodzi. Są to sferyczne łożyska ślizgowe i sie jeszcze nie spotkałem z tym żeby takie łożysko niszczyło się od smarowania. Teflon fakt miekki jest ale posmarowanie go smarem telfonowym lub grafitowym napewno go nie uszkodzi.
Czasami nie moge się nadziwic, czemu wszyscy wkrecaja sobie ten profesionalizm:).....tego nie wolno,tu tyle godzin albo jakies prasy lub tylko ze specjalistycznymi narzedziami...
Przeciez to czysta fizyka, wystarczy pomyslec a nie sluchac sie jakis teoretykow, ktorzy tak na prawde powtarzaja czyjes slowa.
Kiedys miałem podobna sytuacje.
Dwa lata temu jezdzilem na zuzlu i rozbrajało mnie to, ze wszyscy co chwile czyscili tarcze sprzeglowe papierem sciernym i acetonem co wyjazd na tor.Sprzegło sie nie slizgalo, ale oni uwazali ze motor jest szybszy jak sie tarcze wyczysci.Tak samo bylo z rolgazem:) Przestawiali sobie rolgaz w swoja strone, aby móc odkrecic wiecej gazu.Chlopaki uslyszeli to od jakiegos zawodnika i wszyscy papugowali a moje tlumaczenie nie docierało do nich.
Przyznam sie ze informacje o tym smarze i o lozyskach, szukalem po tym jak chlopaki chcieli zrobic ze mnie idiote. Generalnie bym to olał, ale no cos mnie podkusilo aby im udowodnic że praktycy maja wieksza wiedze niz teoretycy.
#999
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 263
- Rejestracja: czw, 7 gru 2006, 19:32
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Świecie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Wymiana łożyska PDS w KTMach
Pozwólcie, że i ja coś tu dopowiem. Zychu masz rację z tym smarowaniem Twojego łożyska, ale jak sam napisałeś jest to nie oryginalne łożysko. Masz łożysko pivota to na pewno można, a nawet koniecznie trzeba smarować. Mnie za to wiadomo, że oryginalnego łożyska KTM nie smaruje się bo można go zniszczyć . Sam latałem SX 520 i to łożysko zmuszony byłem wymienić. Kupiłem specjalne łożysko, w komplecie była również smarowniczka, którą wkręcało się we wywiercony wcześniej otwór i smarowało się to łożysko towotnicą. Częste smarowanie i łożysko nie do zajechania. JUŻ KIEDYŚ TO PISAŁEM. Pozdrawiam.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 125
- Rejestracja: pt, 17 mar 2006, 16:38
- Motocykl: Łajzi 450F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Białystok
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Wymiana łożyska PDS w KTMach
Oryginalnego łożyska KTM-a nie należy smarować. Takie jest zalecenie serwisowe, a jeżeli ktoś wie lepiej i ma ochotę to mu nie zabraniajmy.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 72
- Rejestracja: wt, 26 gru 2006, 13:21
- Motocykl: YZ250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Wymiana łożyska PDS w KTMach
yyy rozumiem ze to aluzja do mnie?Yamaciek pisze:Oryginalnego łożyska KTM-a nie należy smarować. Takie jest zalecenie serwisowe, a jeżeli ktoś wie lepiej i ma ochotę to mu nie zabraniajmy.
Jak juz wpomnialem, ja mialem lozysko pivota.Wystarczy przeczytac wczesniejsze posty...
Nie przecze ze w oryginalnym sprawa wyglada inaczej. Nie widzialem- nie wypowiadam sie na jego temat.
Po to jest forum, aby sie wymieniac miedzy soba wiedza i doswiadczeniami.
Weterana nie trzeba uczyc czytac, bo chlopak wie na czym sprawa wyglada i po prostu napisal jak to jest w oryginale
Ja mowilem o zamiennieku.
Jeszcze niektorzy potrafia czytac ze zrozumieniem co mnie bardzo cieszy:)
#999
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 304
- Rejestracja: wt, 18 wrz 2007, 17:01
- Motocykl: Na razie nie ma
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Wymiana łożyska PDS w KTMach
Ja przesmarowałem ostanio smarem grafitowym i jakos działa zadnych luzow itp.
Moto sprzedane, zbieram kasę na następne.
-
- Do odcięcia!
- Posty: 968
- Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Myslenice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Wymiana łożyska PDS w KTMach
proste rozwiazanie: niech ktos kto ma serwisowke zrobi zdjecie badz skseruje strone na ktorej jest pokazane i napisane ze sie nie smaruje.... u mnie np w serwisowce sa znaczki pzy lozyskach ktore w legendzie oznaczaja jakis rodzaj smaru itp... ale ja i tak smaruje dobrym grafitem bo wypiera wode
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 304
- Rejestracja: wt, 18 wrz 2007, 17:01
- Motocykl: Na razie nie ma
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 21
- Rejestracja: wt, 26 gru 2006, 12:22
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Wymiana łożyska PDS w KTMach
Witam
Czy ktoś ma kod tego łożyska ?
Najlepiej jak spisze numerki ze zdemontowanej sztuki.
Przejżałem katalogi i KTM podaje tylko rozmiar simmeringów (25x32x7) ,a nie ma kodu łożyska ..można namierzyć jedynie numer katalogowy całego zestawu.
Widzę ,że w dziale sklep pojawił się KIT : http://www.motox.com.pl/sklep/product_i ... ts_id=1856 ale wydaje mi się to trochę drogo.
Podobnie jest z zestawami łożysk do kół ... można spisać numerki i spokojnie zakupić zamienniki w sklepach z łożyskami za 30 % ceny orginału.
Tak więc ponawiam zapytanie o kod teflonowego łożyska sferycznego do mocowania PDS'a ... please :prayer: :prayer:
..............................................................................................
OK--znalazłem wymiary na stronie firmy: Pivot Works
KTM'y 1999-2001: łożysko sferyczne: 15.98x31.98x20.96 (Pivot Works) - czyli 16x32x21 powinno pasować 8)
simmeringi: 24.5x32.22x6.94 (Pivot Works) - czyli 25x32x7 też powinno pasować 8)
Pozdrawiam
Czy ktoś ma kod tego łożyska ?
Najlepiej jak spisze numerki ze zdemontowanej sztuki.
Przejżałem katalogi i KTM podaje tylko rozmiar simmeringów (25x32x7) ,a nie ma kodu łożyska ..można namierzyć jedynie numer katalogowy całego zestawu.
Widzę ,że w dziale sklep pojawił się KIT : http://www.motox.com.pl/sklep/product_i ... ts_id=1856 ale wydaje mi się to trochę drogo.
Podobnie jest z zestawami łożysk do kół ... można spisać numerki i spokojnie zakupić zamienniki w sklepach z łożyskami za 30 % ceny orginału.
Tak więc ponawiam zapytanie o kod teflonowego łożyska sferycznego do mocowania PDS'a ... please :prayer: :prayer:
..............................................................................................
OK--znalazłem wymiary na stronie firmy: Pivot Works
KTM'y 1999-2001: łożysko sferyczne: 15.98x31.98x20.96 (Pivot Works) - czyli 16x32x21 powinno pasować 8)
simmeringi: 24.5x32.22x6.94 (Pivot Works) - czyli 25x32x7 też powinno pasować 8)
Pozdrawiam
Mucha...po prostu Mucha
-
- Mistrz prostej
- Posty: 140
- Rejestracja: wt, 5 lut 2008, 21:29
- Motocykl: SXF250, SX125,
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Wymiana łożyska PDS w KTMach
zychu dobrze to opisales teoretycy niech dalej czytaja ksiazki ale lepiej nie wprowadzaja w blad ludzi ktorzy oczekuja pomocy od praktykow a moze przeczytac ksiazke o skoku na trumnie i heja na tor ciekawe co bedzie???????
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 2
- Rejestracja: śr, 15 paź 2008, 11:21
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Wymiana łożyska PDS w KTMach
Witam,
nie chciałem zaczynać nowego tematu więc odświeżę ten. Mam problem z wybiciem tulei w EXC 200 przy łożysku w tym PDSie.
Bardzo proszę poczciwą duszyczkę, która to przerabiała o szczegółowy opis (dla laika motocyklowej mechaniki), jak to zrobić, żeby ich nie uszkodzić. Bo zakupiłem tylko łożysko z uszczelniaczami i nie chciałbym uszkodzić tych tulei.
Pozdrawiam!
Maciulak
nie chciałem zaczynać nowego tematu więc odświeżę ten. Mam problem z wybiciem tulei w EXC 200 przy łożysku w tym PDSie.
Bardzo proszę poczciwą duszyczkę, która to przerabiała o szczegółowy opis (dla laika motocyklowej mechaniki), jak to zrobić, żeby ich nie uszkodzić. Bo zakupiłem tylko łożysko z uszczelniaczami i nie chciałbym uszkodzić tych tulei.
Pozdrawiam!
Maciulak