Wymiana łożyska PDS w KTMach
-
Autor tematuBartoschHVA
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 18
- Rejestracja: pn, 8 paź 2007, 22:04
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Wymiana łożyska PDS w KTMach
Witam
Mam problem z wymianą łożyska PDS w wachaczu. Czym je wybić i czym wbić nowe? Muszę demontować cały wachacz i dawać na prasę, czy jest jakiś inny sposób? Z góry dziękuje za pomoc.
Mam problem z wymianą łożyska PDS w wachaczu. Czym je wybić i czym wbić nowe? Muszę demontować cały wachacz i dawać na prasę, czy jest jakiś inny sposób? Z góry dziękuje za pomoc.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 182
- Rejestracja: śr, 12 gru 2007, 19:55
- Motocykl: Yamaha YZ250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Góra Kalwaria
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
radzil bym wyjac i na prasie to robic poniewarz wachacz jest aluminimowy
wiec latwo moze ulec uszkodzeniu po drugie na prasie masz pewnosc ze łozysko wejdzie Ci rowno bo jak zaczniesz bic młotem to mozesz uszkodzic łozysko albo wachacz.jest zima wiec mysle ze jest zarazem czas na takie remonty.
wiec latwo moze ulec uszkodzeniu po drugie na prasie masz pewnosc ze łozysko wejdzie Ci rowno bo jak zaczniesz bic młotem to mozesz uszkodzic łozysko albo wachacz.jest zima wiec mysle ze jest zarazem czas na takie remonty.
MX Góra Kalwaria/zapraszamy
-
- Mistrz prostej
- Posty: 72
- Rejestracja: wt, 26 gru 2006, 13:21
- Motocykl: YZ250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Wymiana łożyska PDS w KTMach
robilem to akurtat wczoraj:)
zadna prasa:) po prostu wez mlotek i jakas rurke czy co tam masz i wybijasz lozysko;)
Pamietaj ze u gory tez masz lozysko i jest ono zabezpieczone z dwoch stron
Wybierz sobie jakas strone i wyciagnij zabezpieczenie
potem wybijaj:)
nie wiem jakie masz lozyska ale ja mialem pivot'a i byly one nie nasmarowane wiec duuuzo smaru:)
acha...
uwazaj na uszczelniacze...te na dole.
sa bardzo delikatne wiec lepiej wsadzaj je razem z tulejkami i powoli i dokladnie:)
pozdro
zadna prasa:) po prostu wez mlotek i jakas rurke czy co tam masz i wybijasz lozysko;)
Pamietaj ze u gory tez masz lozysko i jest ono zabezpieczone z dwoch stron
Wybierz sobie jakas strone i wyciagnij zabezpieczenie
potem wybijaj:)
nie wiem jakie masz lozyska ale ja mialem pivot'a i byly one nie nasmarowane wiec duuuzo smaru:)
acha...
uwazaj na uszczelniacze...te na dole.
sa bardzo delikatne wiec lepiej wsadzaj je razem z tulejkami i powoli i dokladnie:)
pozdro
#999
-
- Mistrz prostej
- Posty: 122
- Rejestracja: pn, 28 maja 2007, 13:54
- Motocykl: WR400F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Mielec
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Wymiana łożyska PDS w KTMach
a co myślicie na temat wyciągania i wciskania na gorąco takich łożysk ?
widziałem jak sie robi takie coś (palnikiem po wachaczu z zewnątrz, pozniej szybkie wyciagniecie i wsadzenie nowego lozyska zanim ostygnie) wymaga zero siły, uderzania itp, ale jakoś nie moge się przekonać do tej metody
widziałem jak sie robi takie coś (palnikiem po wachaczu z zewnątrz, pozniej szybkie wyciagniecie i wsadzenie nowego lozyska zanim ostygnie) wymaga zero siły, uderzania itp, ale jakoś nie moge się przekonać do tej metody
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 258
- Rejestracja: czw, 27 wrz 2007, 21:44
- Motocykl: Yamaha YZ 250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Końskie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Wymiana łożyska PDS w KTMach
A ja mam pytanie czy ktoś wie gdzie kupić tanio takie łożysko? Dzwoniłem do Sancheza ale powiedziano mi 150zł. Trochę dużo jak za jedno łożysko czy ktoś wie gdzie można je taniej dostać?
KAWASAKI KDX 125 > KTM EXC 125 SIX DAYS Edition > YAMAHA YZ250F
http://bikepics.com/members/piterq1991/
http://bikepics.com/members/piterq1991/
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 39
- Rejestracja: ndz, 16 lip 2006, 00:16
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Wymiana łożyska PDS w KTMach
Jezzzzzu, żadnego smaru, PDS ślizga się na teflonowych bierzniach i NIE WOLNO NICZYM TEGO SMAROWAĆ bo szlag trafi powłokę i Twoje 150zł....nie jest moim celem kogoś obrazić ale forum to najlepsze miejsce by łatwo dowiedzieć jak szybko spieprzyć sobie motocykl - najwięcej do powiedzenia mają zazwyczaj Ci którzy do powiedzenia nie mają nic....
KTM 450 EXC Racing '05
KTM 530 EXC Six Days '09
KTM 530 EXC Six Days '09
-
Autor tematuBartoschHVA
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 18
- Rejestracja: pn, 8 paź 2007, 22:04
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Wymiana łożyska PDS w KTMach
zrobiłem sobie do tego przyrząd i bedzie mi służył bardzo długo. łożysko wymienione i wszytsko cacy. a PDS nigdy sie nie smaruje zadnego łożyska sie nie smaruje bo sa one robione na ciasne pasowanie!!! ja za PDS oryginał dałem 140 zł!!!! aha i nie ma co podgrzewac palnikem bo ma za wysoka temp. lepiej podgrzac jest opalaraką
pzdr
pzdr
-
- Mistrz prostej
- Posty: 72
- Rejestracja: wt, 26 gru 2006, 13:21
- Motocykl: YZ250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Wymiana łożyska PDS w KTMach
Nie wiem co ty miales za lozysko, ale ja w pivocie nie mialem zadnego teflonu. Chyba ze miales lozysko przetapiane z jakiejs patelni to moze tak:)Radosny pisze:Jezzzzzu, żadnego smaru, PDS ślizga się na teflonowych bierzniach i NIE WOLNO NICZYM TEGO SMAROWAĆ bo szlag trafi powłokę i Twoje 150zł....nie jest moim celem kogoś obrazić ale forum to najlepsze miejsce by łatwo dowiedzieć jak szybko spieprzyć sobie motocykl - najwięcej do powiedzenia mają zazwyczaj Ci którzy do powiedzenia nie mają nic....
Tak na powaznie to teflon sie dodaje do smaru, a nie powleka lozysko. I powiem jeszcze ze kazde lozysko musi miec smarowanie.Wiec jesli nie masz to smaruj.Polecam smar grafitowy do PDSa, bo jest on tani i wystarczajacy. Na lozysku nie ma wysokiej temperatury, wiec wystarczy:)
Koledze chce pomoc a nie spieprzyc motor, naprawiam juz crossowki od paru ladnych lat i wypowiadam sie, poniewaz odbylem pewna praktyke.Mysle ze to wlasnie teoretycy moga najbardziej zamieszac.
PS: jak smar moze zniszczyc teflon?:) czy tam nie wiem co....
#999
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 15
- Rejestracja: czw, 11 paź 2007, 10:29
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Wymiana łożyska PDS w KTMach
smar grafitowy ma wlasciwosci polerskie, reszte to sobie sami dodajcie. PDSa sie nie smaruje, bo zniszczy sie POWLOKE teflonowa. jesli byles na tyle genialny, ze zanim przeczytales serwisowa ksiazeczke posmarowales, to nie ma co sie dziwic, ze jej juz tam nie bylo. smar grafitowy to jest dobry do posmarowania kulki haka do przyczepy samochodowej.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 72
- Rejestracja: wt, 26 gru 2006, 13:21
- Motocykl: YZ250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Wymiana łożyska PDS w KTMach
Mateusz27 pisze:smar grafitowy ma wlasciwosci polerskie, reszte to sobie sami dodajcie. PDSa sie nie smaruje, bo zniszczy sie POWLOKE teflonowa. jesli byles na tyle genialny, ze zanim przeczytales serwisowa ksiazeczke posmarowales, to nie ma co sie dziwic, ze jej juz tam nie bylo. smar grafitowy to jest dobry do posmarowania kulki haka do przyczepy samochodowej.
http://www.allegro.pl/item295766367_sma ... 70_ml.html
przecztytaj sobie geniuszu do czego sluzy smar grafitowy zanim sie wypowiesz.
#999