yz zapłon

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
rafik
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 61
Rejestracja: ndz, 14 paź 2007, 15:10
Motocykl: 4,5 exc
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

yz zapłon

Post autor: rafik » śr, 5 gru 2007, 20:21

witam chopy, okazało sie z moim sprzetem(yz400f '99) po długich zmaganniach w ciągnięciu moto ze zapłon jest przestawiony!!
po zapaleniu kolanko wydechowe zrobiło sie w 3 sekundach białe.. i wali w rure czyli zapłon za puźny??? czy dobrze rozumuje??
podpowie mi ktos w którą strone przekrecic płytke z impulsatorami??

zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zielorz » śr, 5 gru 2007, 22:14

O ile dobrze mi się wydaję (wzoruje to na yz 426, bardzo podobne silniki), to płyta z cewkami jest przymocowana na stałe to znaczy, że nie ma regulacji. Możesz ją odkręcić, albo przykręcić. Widzę trzy możliwości, które musisz sprawdzić. Po pierwsze zdejmij pokrywę zaworów i zobacz jak wygląda rozrząd, czy zgadzają się znaki (w 426: kropka E I kropka i drugie koło zębate tak samo) kropki na równo z głowicą, E I lekko przesunięte. Jak się nie zgadza to albo przestawiony rozrząd (o maks jeden ząb bo więcej to ci się zawory z tłokiem spotkają), jeśli delikatnie się nie zgadza to łańcuszek do wymiany, ewentualnie i to i to :wink: Przy okazji sprawdź luzy zaworowe, bo one też mogą być winne. Opcja trzecia to regulacja gaźnika. A kiedy ci się to stało ? Teraz jak spadła temperatura ?

Pozdro

Autor tematu
rafik
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 61
Rejestracja: ndz, 14 paź 2007, 15:10
Motocykl: 4,5 exc
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: rafik » śr, 5 gru 2007, 22:31

sprzeta juz kupiłem w takim stanie , najpierw myslałem ze nie potrafie kopac ale ile to mozna sie uczyc i kopac bezkońca,na holu moto na starej swiecy zaprądził lepiej jak na nowej, iskra jest jak olśnienie, ale swieca za każdym wykręcaniem mokra,rozrząd jest nowy ale jeszcze jutro sprawdze te cechy zgodnie z serwisówką 426 bo z 400ki nie ma nigdzie ale to pewnie tak samo bedzie .. zawory sa ok oprócz jednego ssącego który ma 0,25 czyli o 0,10 za dużo i słychac go jak sobie klepie. to moze to moduł zapłonowy, zaczyna mi brakować pomysłow.

zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zielorz » śr, 5 gru 2007, 22:35

Jeśli to odpala to kopnąć, a odpalić w przypadku tej jadźki to dwa różne pojęcia. W temacie o odpalaniu huski (jeden temat niżej) pisałem o odpalaniu, poczytaj.

Autor tematu
rafik
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 61
Rejestracja: ndz, 14 paź 2007, 15:10
Motocykl: 4,5 exc
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: rafik » śr, 5 gru 2007, 22:39

co do sposobu odpalania to robie wszystko ok czytałem juz multum tematów o odpalaniu i wiem co i jak , feler tkwi w moto tylko nie wiem co mu dolega ... myslałem ze moze ten zapłon da rade

marmat
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: pn, 3 gru 2007, 16:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Międzychód
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: marmat » czw, 6 gru 2007, 11:21

witam ja mam serwisówkę do 400 f ale wr prawie to samo daj adres to ci prześe
Mariusz

Autor tematu
rafik
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 61
Rejestracja: ndz, 14 paź 2007, 15:10
Motocykl: 4,5 exc
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: rafik » czw, 6 gru 2007, 15:43

oto adres rafkl@poczta.fm wielkie dzieki!

marmat
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: pn, 3 gru 2007, 16:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Międzychód
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: marmat » pt, 7 gru 2007, 11:52

ja miałem wr 400 i paliła zawsze bez problemu sprowadziłem ją z Włoch i bez żadnych zmian w ustawieniach u nas w zimie też paliła ta samo... podejrzewam, że może regulacja gaźnika i po problemie. ps już wysłałem
:D
Mariusz

Autor tematu
rafik
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 61
Rejestracja: ndz, 14 paź 2007, 15:10
Motocykl: 4,5 exc
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: rafik » sob, 8 gru 2007, 17:20

no wiec oglądałem razrząd i był ustawiony prawie dobrze minimalnie kropki były pod skosem tylko wazne pytanie : ktoś wie ile ogniw lańcuszka powinno byc pomiędzy górnymi kropkami ??? było ustawione na 6,5 w serwisówce na rysunkach widnieje 7 ognniw i tak też to ustawiłem zgodnie z dolna cechą na kole. porobiłem fotki ale nie widze mozliwosci dodania ich tu w poscie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”