Przepalony tłok i przebarwiony nicasyl

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
wild rider
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 91
Rejestracja: pn, 11 gru 2006, 19:28
Motocykl: RM 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Głuszyca
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Przepalony tłok i przebarwiony nicasyl

Post autor: wild rider » czw, 18 paź 2007, 19:29

A więc tak
Mój kolega (moto YZ 125 2000) zaopatrzył się niedawno w paliwo na "renomowanej" stacji shell zrobił tą samą mieszankę co zawsze z tego samego oleju pojechał na wycieczkę i po jakimś czasie moto sie strasznie zamuliło więc zrzucił na luz i zatrzymał się moto po chwili zgasło obejrzał wszystko i wszycho było git z ciekawości zajrzał do baku a tam olej się zważył i sobie pływa po wierzchu no to nie odpalał moto tylko zapchał do domu(3h) ściągną głowice i cylinder a tam tłok przy zaworze wydechowym stopiony aż do pierścienia przytopiona głowica i nicasyl ma niebiesko-szare plamy.
Tłok będzie nowy głowica da rade jest delikatnie przytopiona może z 0,5mm
komora spalania a reszta git no i rozchodzi sie o ten nicasyl czy wystarczy wpakować nowy tłok czy trzeba robić honowanie czy nową powłoke :?:
Ekipa Rozkręt #151

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: ecik » czw, 18 paź 2007, 20:57

wystarczy zmierzyć i będziesz miał wszystko czarno na białym !
Pozdrawiam

GAWRON
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 56
Rejestracja: śr, 7 mar 2007, 08:13
Motocykl: KTM 250 EXC - 05r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Krakow
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: GAWRON » pt, 19 paź 2007, 09:36

sam tego raczej nie sprawdzisz bo nie podejrzewam zebyś miał mikrometr i średnicówkę w domu :) Jedzcie z tym cylindrem do jakiegokolwiek serwisu i najprawdopodobniej za darmo wam zmierzą średnice i powiedzą jaki rozmiar tłoka do tego dobrać no i ocenią w jakiej kondycji jest nicasil i czy trzeba coś go "odświeżyć" itp :)

Autor tematu
wild rider
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 91
Rejestracja: pn, 11 gru 2006, 19:28
Motocykl: RM 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Głuszyca
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: wild rider » pt, 19 paź 2007, 09:46

właśnie chcemy zawieźć cylinder na zmierzenie ale jak go zawozimy do niektorych serwisow to sie pytają czy to jest tuleja czy nicasyl to z kad oni mają wiedzieć czy będzie trzeba robić nowy
Ekipa Rozkręt #151

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: ecik » pt, 19 paź 2007, 11:01

Najlepiej zrobić tak: wymierzyc cylinder zobaczyć ile jest wybity od nominału (nominał ma bodajże 54,00 w przypadku 125) a jak już cylinder będzie miał powiedzmy 54,02-3 to sprawdzić jaki tłok się dostanie i spasować go jak najciaśniej się da tzn. od 4 setek (0,04) do powiedzmy max (0,06).

Dzwonisz do jakiegoś sklepu i się pytasz w jakich rozmiarach dostane tłok firmy prox lub vertex. (prox bodajże ma o jedna selekcje większą niż vertex)

I wszystko załatwione a jak już nie idzie dobrać tłoka no to niestety trzeba zrobić nikasil

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”