Strona 2 z 2

Re: Szlif cylindra i dopasowanie tłoka - Honda CR 125

: wt, 14 maja 2019, 19:05
autor: kris514
W zależności od marki tłoka podają raz tak raz tak. Wiseco nominalny tłok podaje 54.00 a wossner 53.95. Z tłokami nadwymiarowymi jest jeszcze bardziej to zagmatwane.

Re: Szlif cylindra i dopasowanie tłoka - Honda CR 125

: wt, 14 maja 2019, 19:51
autor: Majster128
OgarNee pisze:
wt, 14 maja 2019, 17:45
Heh tak mi odpowiedziałeś że nadal nie wiem :( jak ten tłok ma podane 53,95 to jest z tym luzem czyli fizycznie tłok ma 53,90? Skąd wziąć informacje jakie pasowanie (luz) będzie najlepsze? I czy wgl stosuje się inne niż podaje producent?
Osoba dopasowująca (robiąca szlif) tłok do cylindra ma wiedzieć jaki luz zastosować i jaki dobrać tłok.

Re: Szlif cylindra i dopasowanie tłoka - Honda CR 125

: wt, 14 maja 2019, 20:06
autor: P.S.
OgarNee pisze:
wt, 14 maja 2019, 17:45
Heh tak mi odpowiedziałeś że nadal nie wiem :( jak ten tłok ma podane 53,95 to jest z tym luzem czyli fizycznie tłok ma 53,90? Skąd wziąć informacje jakie pasowanie (luz) będzie najlepsze? I czy wgl stosuje się inne niż podaje producent?
W jakim celu kombinujesz ? producent tłoka podaje ci wymiar tłoka i zalecane pasowanie .
Wszystko co robisz to przed zakupem tłoka udajesz sie z cylindrem do zakładu w którym będziesz zlecał usługę aby ci określili na jaki wymiar są w stanie ci zrobić szlif na tym cylindrze .Wymiarami się nie sugeruj bo sa to wielkości powiedzmy podglądowe . Jedna setna milimetra to bardzo mała wartość a obróbka cylindra pod wymiar z taką dokładnością w typowej szlifierni jest utopią - jest to robione pi razy oko - najlepiej jak by ci temat naświetlił ktoś co pracuje przy tym .

Re: Szlif cylindra i dopasowanie tłoka - Honda CR 125

: wt, 14 maja 2019, 20:18
autor: Majster128
W dodatku często zdarza się, że na pudełku tłoka jest podany wymiar np. 54,95 mm, a po pomiarze wychodzi, że ma dwie setki więcej.

Re: Szlif cylindra i dopasowanie tłoka - Honda CR 125

: wt, 14 maja 2019, 20:39
autor: OgarNee
Nic nie kombinuje :) po prostu chciałem się dowiedzieć tak czysto praktycznie jak to wygląda i jak pojadę do zakładu to żebym coś wiedział chociaż w minimalnym stopniu. Czyli ogólnie jest tak że nie wolno wierzyć co jest napisane na pudełku tylko kierować się doświadczeniem ludzi co tym się zajmują.