Regulacja Zaworów - Co i jak?

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Kubond
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 12
Rejestracja: śr, 10 paź 2018, 21:26
Motocykl: Ktm Sx-f 250 2015
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 0
Status : Offline

Regulacja Zaworów - Co i jak?

Post autor: Kubond » pt, 29 mar 2019, 18:11

Witam, nie jestem wybitnym mechanikiem, właściwie to żadnym nie jestem. Mam problem z regulacją zaworów, nigdy tego nie robiłem więc pytanie do was.. Co i jak? Wiem że pytanie z zakresu tych "banalnych" ale wolę zapytać niż iść na żywioł. Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź.

(Sprzęt Ktm Sx-f 250 2015)

Awatar użytkownika
KaLi
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 455
Rejestracja: wt, 1 cze 2010, 19:09
Motocykl: sxf 250, TXT 300
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Gielniów
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 6 razy
Status : Offline

Re: Regulacja Zaworów - Co i jak?

Post autor: KaLi » pt, 29 mar 2019, 22:16

Wystarczy ściągnąć serwisówkę i tam jest opisane wszystko. Takich tematów po internetach to jest 1500 100 900 ale odpowiem po króctce..
Ściagasz siedzenie, bak itp tak żeby dostać się do pokrywy zaworów, ściągasz pokrywe, masz przed sobą wałki rozrządu, wykręć sobie świece dla ułatwienia. Kręcać silnikiem w strone przedniego koła na klucz bodajże duży imbus ustawiasz tłok żeby był jak najwyżej, możesz coś miękkiego jakiś drucik lub delikatny śrubokręt wstawić w otwór w głowicy i patrzysz jak idzie tłok. Tłok ma być w górzę, a wałki na znakach, wtedy patrzysz w serwisówce jakie są zalecane luzy i mierzysz szczeliniomierzem. Jeżeli Ci się nie zgadza luz to demontujesz napinacz rozrządu potem wałkii pod szklankami zmieniasz płytki, jak je dobrać i to liczyć znajdziesz w 5 sekund w google. Możesz sobie przyblokować wał zdejmująć grubą miedzianą podkładkę i wkręcając bez w odpowiednim punkcie tam żeby mieć pewność, że nic Ci się nie ruszy. Jak już poskładasz wałki i dokręcisz z odpowiednim momentem kluczem dynamomentrycznym i zdejmiesz blokade na śrubcę pokręc parę razy wałem żeby zobaczyć czy na pewno jest dobrze poskładane. Jak ok luzy to zakładaj pokrywe i reszte i jazda. To tak bez mega szczegołów.
360

FB: PatRyk
IG: pkali360

Serwis Motocykli:
Zapraszam do polubienia mojego FanPage na FB:
MOTOFUN
796 280 122

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”