Strona 1 z 1

Honda cr 125

: czw, 23 sie 2018, 02:34
autor: Panczo1477
Witam , kupilem zatarta honde cr 125 1997 , to moj pierwszy motocykl crosowy i pierwszy remont silnika (oprocz komarkow , jaw, mz itd) zostal wymieniony wal , lozyska , nabita tuleja , tlok , uszczelniacze i reszta podstawowych spraw . Po wsadzeniu silnika po kilku kopnieciach odpalil , wszystko ladnie pieknie , pochodzil chyba z 4 razy po pol godzinki i stygl , swieczka wymieniona , membrana wporzadku , filtr wyprany i naoliwiony , jak zawory (HPP , pisze bo zauwazylem ze nie wszystkie taki system maja )to tak zeby rownoczesnie sie otwieraly + lekko naciaglem na sprezynkach aby napewno byly zamkniete wtedy kiedy tak ma byc nie wiem czy to dobrze ... . To teraz do sedna , motor na malych obrotach pracuje fajnie , aleee jak sie doda gwaltownie gazu to przy okolo 2-4tys obrotow go zamula , i czasami jak sie go przetrzyma to nagle sie odpala ta magiczna moc a czasami trzeba sposcic gaz i odnowa szybko rozwinac i tak jak by jak przeskoczy to to juz jest wporzo , co to moze byc ? Leje paliwo 1:30 motul 800 i filtr tez w nim nasaczylem. Membrana ma znaczenie ze ja np mozliwe ze zamatowalem na odwrut bo nie widzialem szczegulnej roznicy , linka gazu jest nowa i niezacina sie , gaznik podobno jest bez obslogowy , ale nie zwrocilem uwagi czy jest mozliwosc regulacji na iglicy, zamocowalem tak jak mial poprzedni wlasciciel. jeszcze jedno takie pytanko jak sprawdzic czy napewno dziala mi poprawnie uklad chlodzenia . Prosil bym o pomoc i pozdrawiam.

Re: Honda cr 125

: czw, 23 sie 2018, 12:00
autor: OgarNee
Bardzo chaotycznie to napisałeś. Po pierwsze do nasączania filtra powietrza jest specjalny olej o innych właściwościach. Jak dla mnie to problem jest w gaźniku, ja bym go wyczyścił i wyregulował go bo poprzedni właściciel miał go ustawiony ale na innego większego tłoka. Układ chłodzenia to sprawdzasz otwierając korek i patrzysz czy wiruje ci płyn w chłodnicy.

Re: Honda cr 125

: pt, 24 sie 2018, 14:56
autor: Limbo
tak jak pisał kolega wyżej.
Szukaj kłopotu w ustawieniach gaźnika. Na twoim miejscu przedstawiłbym iglice na skrajny dolny lub górny próg dla testu.
Odnośnie membrany i listków, nie ma to specjalnie znaczenia przy zakładaniu nowych. Ma to jednak znaczenie gdy demontujesz już używane i założysz je drugą stroną, głównie ze względu na to, że membrana się delikatnie odkształca i zawsze tylko w jedną stronę. Odwrotne założenie wymusi prace w innym kierunku i może doprowadzić do pęknięcia jakiegoś fragmentu i trafić do cylindra czego nikt nie chce :D

Jeżeli prace w gaźniku nie przyniosą odpowiedniego efektu przyczyną może być tuleja i źle wyprowadzone w niej okienka :( pytanie więc jak to wyglądało gdy odebrałeś cylinder.

co do filtra do grunt ze go czyściłeś i nasączyłeś. Oczywiście są specjalne oleje pod to.. ale zastosowanie innego nie powinno skutkować problemami o których piszesz.

Re: Honda cr 125

: pt, 24 sie 2018, 17:08
autor: KaLi
W gaźniku masz Iglice, dysze, poziom paliwa. To tak w skrócie czym możesz kombinować, więc nie jest taki bezobsługowy.

Re: Honda cr 125

: pt, 24 sie 2018, 19:49
autor: kris514
Zacznij od tego żeby zawór był po prostu zamknięty a nie napięty sprężynka. Później przejedź sprawdź kolor świecy i reguluj aby był kolor kawy z mlekiem. Oczywiście świeca dedykowana do motocykla.