Gaśnie na jałowych, wolnych obrotach Keihin FCR

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
dangra992
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 30
Rejestracja: czw, 7 lip 2016, 00:02
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Gaśnie na jałowych, wolnych obrotach Keihin FCR

Post autor: dangra992 » śr, 19 kwie 2017, 13:03

Witam wszystkich forumowiczów, :drinkers:
Pacjent to Honda CRF 250R
Mam problem z wolnymi obrotami do tego stopnia że jazda motocyklem to jedynie ciąłe wkurzanie sie na tego złoma. Gaźnik rozbierałem, rozpoławiałem na drobne części i czyściłem kilka razy- nic nie pomagało. :evil:
Kupiłem zestaw naprawczy z nowymi dyszami o standardowych rozmiarach podanych przez serwisówkę oraz ustawiłem poziom pływaka na 6mm tak jak pisze w serwisówce. Powiem tyle że pomogło do tego stopnia że mniej wiecej można cos tam rekreacyjnie pojeżdzić ale jeżeli sie nagrzeje to dalej gaśnie na wolnych, Kręcenie śrubką składu mieszanki nic nie dawało.

Obecnie ustawienie: Slow jet 42, starter jet 69, main jet 172, slow air 100 jet needle na 5 zapadkę od góry, poziom pływaka ok 5,5mm, śruba składu mieszanki prawie całkowicie wykręcona. Przy takim ustawieniu motocykl w końcu pracuje na jałowych, teraz trzyma takie wolne obroty ze nawet nie wiedziałem ze na takich jeszcze da rade silnik pracować :D

Dodam że tłok i cylinder nowy, głowica sprawdzona, luz zaworowy na zimnym i na ciepłym jest w porządku, ciśnienie sprężania w normie, układ zapłonowy sprawdzony, świeca nowa-kolor kawy z mlekiem.

Co mam zrobić żeby ustawienia były w miarę fabryczne i trzymał wolne obroty, jeżdżąc z tak wykręconą śrubą składu mieszanki jest ryzyko ze mi zginie. Powinno być 1 i 3/4. Jak sprawdzić w którym miejscu łapie mi lewe powietrze bo to ono jest chyba przyczyną gaśnięcia? Pozdrawiam i proszę o pomoc

Awatar użytkownika
seba8121
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 603
Rejestracja: ndz, 20 lut 2011, 10:42
Motocykl: RMZ 250 10'
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Gaśnie na jałowych, wolnych obrotach Keihin FCR

Post autor: seba8121 » śr, 19 kwie 2017, 15:28

Najprostszy sposób to chyba jakiś środek łatwopalny w sprayu i psikać w okolicach łączenia gaźnika/airboxa, obserwować czy obroty wzrastają.

Autor tematu
dangra992
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 30
Rejestracja: czw, 7 lip 2016, 00:02
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Gaśnie na jałowych, wolnych obrotach Keihin FCR

Post autor: dangra992 » śr, 19 kwie 2017, 16:42

seba8121 pisze:Najprostszy sposób to chyba jakiś środek łatwopalny w sprayu i psikać w okolicach łączenia gaźnika/airboxa, obserwować czy obroty wzrastają.
Tak zrobię

A myślicie że to może być przez lewe powietrze czy to już tak gaźnik wyrobiony że trzeba dawać większe dysze od wolnych obrotów i wymieniać przepustnice? :?

MX 937
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 63
Rejestracja: pn, 20 mar 2017, 10:15
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Gaśnie na jałowych, wolnych obrotach Keihin FCR

Post autor: MX 937 » śr, 19 kwie 2017, 20:02

Jeżeli łapanie lewego powietrze nie będzie przyczyną to :

Zobacz czy przepustnica sie nie wyrobiła i czy nie drga podczas pracy motocykla.

Zwróć szczególną uwage na mocowanie "wózka" zaznaczonego na czerwono czy nie wyrobiły sie tam rowki.

Napisałeś "nagrzeje to dalej gaśnie na wolnych " czy jesteś pewny że prowadnice zaworowe jak i głowica,cylinder są OK ?


Autor tematu
dangra992
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 30
Rejestracja: czw, 7 lip 2016, 00:02
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Gaśnie na jałowych, wolnych obrotach Keihin FCR

Post autor: dangra992 » śr, 19 kwie 2017, 22:03

MX 937 pisze:Jeżeli łapanie lewego powietrze nie będzie przyczyną to :

Zobacz czy przepustnica sie nie wyrobiła i czy nie drga podczas pracy motocykla.

Zwróć szczególną uwage na mocowanie "wózka" zaznaczonego na czerwono czy nie wyrobiły sie tam rowki.

Napisałeś "nagrzeje to dalej gaśnie na wolnych " czy jesteś pewny że prowadnice zaworowe jak i głowica,cylinder są OK ?

Dziękuję za odpowiedź
Jak oglądałem przepustnice to przesłony mają ślady lekkiego przetarcia, oglądając różne gaźniki to myślę że to normalny ślad zużycia. Większych luzów nie zauważyłem. W wolnej chwili przejże jeszcze raz.

Głowice dałem do sprawdzenia do zakładu szlifierskiego, tam wymienili mi dwa zawory ssace. Tak czy siak muszę im wierzyć na słowo ze z głowicą wszystko jest wporządku.

MX 937
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 63
Rejestracja: pn, 20 mar 2017, 10:15
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Gaśnie na jałowych, wolnych obrotach Keihin FCR

Post autor: MX 937 » czw, 20 kwie 2017, 08:11

Ale jak zamontujesz wózek z przepustnicą w gaźniku to sprawdź czy całość nie ma luzu ( góra-dół ). Możesz to sprawdzić ręką a najlepiej ruszając mocowaniem linek rolgazu.

Najlepiej było by podmienić gaźnik i tak naprawdę sprawdzić czy tu leży przyczyna.

Autor tematu
dangra992
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 30
Rejestracja: czw, 7 lip 2016, 00:02
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Gaśnie na jałowych, wolnych obrotach Keihin FCR

Post autor: dangra992 » czw, 20 kwie 2017, 11:47

No właśnie najlepiej by bylo ale niestety nie mam od kogo.

A takie pytanie czy poziom paliwa tez regulujemy czy poprostu ustawiamy tak jak jest w serwisowce i sie tego trzymamy i nie ruszamy?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

MX 937
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 63
Rejestracja: pn, 20 mar 2017, 10:15
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Gaśnie na jałowych, wolnych obrotach Keihin FCR

Post autor: MX 937 » czw, 20 kwie 2017, 12:03

Według mnie ustawiamy tak jak podaje serwisówka ale nie jestem tego pewny.

arczon
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 54
Rejestracja: śr, 28 gru 2016, 19:43
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Gaśnie na jałowych, wolnych obrotach Keihin FCR

Post autor: arczon » czw, 20 kwie 2017, 14:59

Hej, A kto ci robił te zawory i na jakie zostały wymienione?
Jesteś pewny tej firmy? Twoj sprzęt zachowuje się tak jak mój jak mu siadły zawory ssące, brak wolnych gaśnięcie i regulacja obrotów śrubką mało dawała.

Autor tematu
dangra992
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 30
Rejestracja: czw, 7 lip 2016, 00:02
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Gaśnie na jałowych, wolnych obrotach Keihin FCR

Post autor: dangra992 » czw, 20 kwie 2017, 15:45

arczon pisze:Hej, A kto ci robił te zawory i na jakie zostały wymienione?
Jesteś pewny tej firmy? Twoj sprzęt zachowuje się tak jak mój jak mu siadły zawory ssące, brak wolnych gaśnięcie i regulacja obrotów śrubką mało dawała.
Firma Dziak z pod Lublina myśle że raczej pewny zakład.

Ta bolączka z nie trzymaniem jałowych była już przed remontem, W czasie remontu wymienione m.in. tłok, cylinder, wszystkie zawory + szlifowanie ich, także myślę ze zawory powinny być ok, no chyba ze na jakimś jest lekka nieszczelność ale nie wiem czy aż tak by to wpływało na gaśniecie.
Ostatnio kompletnie sprawdzono pod oscyloskopem układ zapłonowy także on raczej odpada.

arczon
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 54
Rejestracja: śr, 28 gru 2016, 19:43
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Gaśnie na jałowych, wolnych obrotach Keihin FCR

Post autor: arczon » czw, 20 kwie 2017, 16:17

Ale jakie masz zawory? stal/tytan? musisz sam sprawdzić ten luz już na kompletnie zmontowanym silniku samemu, to co było w warsztacie ustawione może już nie być aktualne.

Autor tematu
dangra992
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 30
Rejestracja: czw, 7 lip 2016, 00:02
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Gaśnie na jałowych, wolnych obrotach Keihin FCR

Post autor: dangra992 » czw, 20 kwie 2017, 22:51

Zawory stalowe a luz sprawdzałem kilka razy na zimnym i ciepłym silniku. Nie wiem jak jeszcze sprawdzić szczelność zawór-gniazdo bez zdejmowania czapki. Jutro przyjdzie mi drugi króciec bo lekko był popękany od środka także będzie widać co dalej...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”