Regulacja gaźnika exc 200

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
cichyktm
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: śr, 17 gru 2014, 22:49
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Regulacja gaźnika exc 200

Post autor: cichyktm » ndz, 24 kwie 2016, 21:21

Witam. Ustawiam gaźnik w swoim exc 200, 2007 rok. Chciałbym zaczerpnąć opinii na temat koloru świecy bo nie jestem do końca pewny czy jest Ok, czy za uboga mieszanka. Druga sprawa to niedający ustawić się poziom paliwa w komorze pływakowej. Zaworek igliwicowy nie wygląda żeby był zużyty, ale wymienię go na nowy bo jakakolwiek regulacja podginaniem blaszki nie robiła duzej różnicy w poziomie paliwa i ciągle było go za dużo (poziom starałem się ustawić na równi z krawędzią uszczelki, a robiłem to za pomocą zamontowanego na dole korka oraz wężyka. Dopiero mocne podgięcie blaszki przy pływakach dało jako taki rezultat i poziom paliwa spadł do prawie oczekiwanego, lecz wydaje mi się że jest coś nie tak bo pływaki mocno są już podgięte i dość szybko zaworek sie zamyka i nijak ma się to do położenia jak w serwisowce. Kiedy pływaki są na dole to blaszka pływaków już dotyka tej sprężynki w zaworku - tak musi być by był odpowiedni poziom paliwa. Szczelność samych pływaków sprawdzałem i nie zauwazyłem nic, sprawdzałem też czy nie nabierają paliwa. Sprawdzałem również szczelność zaworka, a zrobiłem to obracając gaźnik do gory nogami z zamontowanymi pływakami i zaworkiem i próbowałem dmuchnąć powietrze - nie dało rady. Nawet przy samym zaworku którego nie dociskałem nie szło dmuchnąć. Nie zauważyłem też by coś się przycinało. Nie wiem czy zostawić to tak jak jest i nie przejmować się bo poziom paliwa jest Ok czy działać dalej. Być może coś nie tak z gniazdem zaworka, ale niestety nie jest ono wymienne z tego co widziałem.

Tak wygląda świeca po regulacji gaznika (ustawiony poziom paliwa i włożone mniejsze dysze):




Proszę o rady i jakieś sugestie. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
pawian1992
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 74
Rejestracja: sob, 14 maja 2011, 19:52
Motocykl: YZ 125 2012
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Kielce
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Regulacja gaźnika exc 200

Post autor: pawian1992 » pn, 25 kwie 2016, 13:47

Z tym poziomem paliwa to lepiej nie kombinuj za wiele , nawet jeśli nie zgadza się to idealnie z serwisówką . Takie zaniżanie poziomu i tak niczego nie poprawi a jeśli nie masz problemu z nagminnym przelewaniem się paliwa przy lekkim pochyleniu motoru na bok itp. , zaworek jest szczelny to po co to ruszać . Do regulacji wystarczą ci dysze główne , iglica , śrubka od powietrza i ta od wysokości obrotów . Teraz robi się coraz cieplej , więc teoretycznie trzeba by ustawić gaźnik tak , by podawał mniej paliwa . Najlepiej , to zrób tak , że pojeździj na biegach 1,2,3 wykręcanych do końca przez jakieś 10 min , następnie od razu z wysokich obrotów zgaś silnik i sprawdź kolor świecy . Ma być sucha koloru " kawy z mlekiem " .

Autor tematu
cichyktm
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: śr, 17 gru 2014, 22:49
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Regulacja gaźnika exc 200

Post autor: cichyktm » pn, 25 kwie 2016, 17:13

Regulowałem tak gaźnik. Zmieniłem dysze, ustawiłem poziom iglicy i ustawiłem wolne obroty. Przed tymi czynnościami ustawiłem jeszcze właśnie ten poziom paliwa. Po tym wszystkim jeździłem wysoko kręcąc silnik tak jak piszesz. Wygląd świecy jest na zdjęciu w pierwszym poście. Nie jestem tylko pewny czy uzyskałem dobry efekt czy nie jest za ubogo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”