CRF 450 łożysko wałka rozrządu

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Autor tematu
LUXwiśnia
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 23
Rejestracja: ndz, 6 sty 2013, 19:33
Motocykl: crf 450
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

CRF 450 łożysko wałka rozrządu

Post autor: LUXwiśnia » ndz, 10 kwie 2016, 17:30

Witam. Proszę o rade, a mianowicie mam mały problem z ustawieniem luzu zaworowego lewego ssącego. Jak mierzyłem luz na zdjętym łańcuchu to wymiar miał 0,17mm więc spoko ale po założeniu łańcuch jest już 0,135mm jak uniosę wałek śrubokrętem do góry mam znów 0,17mm. Łożysko w zewnętrznym gnieździe siedzi ciasno i na wałku też nie jest wybite, łożysko wymyłem i nie wygląda na zużyte tylko że ma luz C3 a na łożysku prawym nie znalazłem żadnego numeru C3. Czy na wałku powinno siedzieć takie łożysko z luzem C3? Jeśli nie to jak je ściągnąć z wałka, a tak na prawdę jak ściągnąć ,,piastę'' od zębatki łańcucha, czy ma frezy, jak jest obsadzona na wałku?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
motorider7
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 301
Rejestracja: sob, 3 kwie 2010, 21:28
Motocykl: Crf 250x
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Naprawa/Jordanów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 450 łożysko wałka rozrządu

Post autor: motorider7 » ndz, 10 kwie 2016, 19:40

hmm. Tu masz oznaczenie fabrycznego łożyska 91003-KF0-008
Nigdy nie sprawdzałem u siebie luzów Bez łańcuszka i nie tak sie nie sprawdza ! tylko zawsze z nim i z dociągnietymi mocowaniami wałka Każde łożysko ma luz i te 3-4setki zawsze wantując śrubokrętem zrobisz. ustaw 0.17mm czy ile tam uważasz jak wałek jest obciążony łańcuchem .Ja miałem łożyska chyba firmy Koyo i luz C3. Kiedyś nawet dorabiałem do zwykłych łożysk SKF C3 rowki pod te panewki ze względu na koszty nowych oryginalnych łożysk Hondy. Co do wymiany łożyska to zębatka jest wprasowana na wałek i przy wymianie łożyska trzeba przed zbiciem zębatki dokładnie ją oznaczyć żeby przy montażu zamontować ją w takiej samej pozycji jak była wcześniej, bo wiadoma sprawa w innym wypadku będą problemy z zapłonem.
Obecnie Honda CRF 250x 2006

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”