rmz problem z paleniem na cieplym
-
Autor tematufilakoss
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 13
- Rejestracja: czw, 10 paź 2013, 20:59
- Motocykl: yz400f
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
rmz problem z paleniem na cieplym
Witam. Mam problem z paleniem rmz 450 2006. Na zimnym pali ok nawet bez ssania ale jak jest cieply to ni huhu, czasem wydaje sie ze juz zalapie ale odrazu tak jakby go zalewalo i gaśnie. Dodam ze gaźnik regulowany i czyszczony zawory regulowane. Jeszcze się nad swieca zastanawiam bo jej nie zmienialem, kolor iskry ciemno niebieski-fioletowy . Miał ktos moze taki problem lub wie jaki może być powód? Z góry dzieki za pomoc
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 301
- Rejestracja: sob, 3 kwie 2010, 21:28
- Motocykl: Crf 250x
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Naprawa/Jordanów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: rmz problem z paleniem na cieplym
musi być coś nie tak ze składem mieszanki .. Jeszcze trzeba sie pobawić sie z regulacją gaźnika
Obecnie Honda CRF 250x 2006
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 617
- Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
- Motocykl: CRF250R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wronki
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Re: rmz problem z paleniem na cieplym
Sprawdź jaki kolor ma świeca zapłonowa. Czy widać coś na elektrodach lub izolatorze ?
-
Autor tematufilakoss
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 13
- Rejestracja: czw, 10 paź 2013, 20:59
- Motocykl: yz400f
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: rmz problem z paleniem na cieplym
Swieca ma ładny kawowy kolor. Sprawdzę jeszcze po weekendzie. Z gaznikiem tez się pobawię. A nie myślicie ze to może być wina cewki wn? Może jak się ona zagrzeje to zaczyna gubić iskrę. Dodam ze jak się moto porządnie zagrzeje to zaczyna przerywać w średnim zakresie obrotow jak przekroczy ta granice to jedzie normalnie, chodź są to juz prawie maksymalne obroty i pasuje zmienić bieg i znów to samo...
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 617
- Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
- Motocykl: CRF250R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wronki
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Re: rmz problem z paleniem na cieplym
Zacznij od gaźnika, filtra powietrza i przepustnicy. Cewkę wysokiego napięcia możesz sprawdzić dokonując pomiaru rezystancji uzwojenia, choć myślę że skoro iskra jest "książkowa" nie powinno tutaj być problemu.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 301
- Rejestracja: sob, 3 kwie 2010, 21:28
- Motocykl: Crf 250x
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Naprawa/Jordanów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: rmz problem z paleniem na cieplym
aaa Może być i z cewką. Tzn cewkofajka. Ja miałem taki problem że zimny palił idealnie a jak był gorący to była słaba iskra i nie chciał palić. Po ostygnięciu palił idealnie. Cewkofajke załatwiłem myciem karcherem a była uszkodzona osłonka gumowa na niej i wilgoć weszła do środka .
Obecnie Honda CRF 250x 2006
-
Autor tematufilakoss
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 13
- Rejestracja: czw, 10 paź 2013, 20:59
- Motocykl: yz400f
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: rmz problem z paleniem na cieplym
Sprawdzę iskrę jak się zagrzeje. A i jak dalem go mechanikowi do czyszczenia gaznika i regulacji zaworow, bo wczesniej w ogóle nie chcial zapalić (po regeneracji gniazd zaworowych) mowil ze rozrząd byl zle ustawiony choc ustawiłem go zgodnie z serwisowka na znaki i pomiędzy punktami na kolkach 15ogniwek ma być. Chodź po jego ustawieniu nic to nie dalo, a byl przekonany ze tak ma być ustawiony. Sprawdzę jak jest teraz ustawiony i sproboje przestawić tak jak ma być może pomoże.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 301
- Rejestracja: sob, 3 kwie 2010, 21:28
- Motocykl: Crf 250x
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Naprawa/Jordanów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: rmz problem z paleniem na cieplym
widze że coś tutaj jest grubiej namieszane.. Zacznij od rozrządu sprawdź zawory. Po tym mechaniku nie wiadomo czy zawory dobrze porobione i reszta a my możliwe że szukamy przyczyny gdzie indziej. Sprawdź pierwsze te grubsze rzeczy , potem ewentualnie elektryke i na koniec regulacje . Z reszta gaźnik ustaw tak jak w serwisówce na standardowe ustawienia a od tego później będziesz sobie regulował pod swój motor . Ale wcześniej musisz być pewny że zawory poprawnie ustawione i tym bardziej rozrząd . No i że iskra dobra jest zawsze.
Obecnie Honda CRF 250x 2006
-
Autor tematufilakoss
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 13
- Rejestracja: czw, 10 paź 2013, 20:59
- Motocykl: yz400f
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: rmz problem z paleniem na cieplym
Ok będę patrzył w poniedziałek, piszesz standardowe ustawienia. Mógłbyś mi napisac jakie to maja być dla tego modelu? Czyli ile obrotow od max wkreconej srobki itp. Dzieki
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: rmz problem z paleniem na cieplym
Poszukaj sobie
http://chomikuj.pl/godzillaaaa/motoryza ... uki/rmz450
http://chomikuj.pl/godzillaaaa/motoryza ... uki/rmz450
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 617
- Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
- Motocykl: CRF250R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wronki
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Re: rmz problem z paleniem na cieplym
A jak z ciśnieniem kompresji oraz ustawieniem rozrządu ? (Dodam od siebie że jak jest problem z paleniem na ciepłym. Zwłaszcza w silniku 4T to właśnie takie problemy przychodzi mi na myśl)
-
Autor tematufilakoss
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 13
- Rejestracja: czw, 10 paź 2013, 20:59
- Motocykl: yz400f
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: rmz problem z paleniem na cieplym
Kompresji nie sprawdzałem, rozrząd byl ustawiony o 1 ząbek na ssacym za wcześnie. W serwisowce jest rysunek ze pomiędzy kropkami ma być 15 sworzni lancuszka. Sam tez tak ustawiłem po regeneracji gniazd. Potem jak dalem moto do mechanika, powiedzial ze rozrząd byl zle ustawiony i przestawil go tak jak napisałem wczesniej. Jutro się będę bawil z rozrzadem bo dzis nie chciałem robic hałasu. Dodam ze jak go kupiłem to rozrząd byl ustawiony o 1 zabek na wydechu za późno wtedy palil bez problemu. Poproboje jutro.