Czarny dym w 4t.....
-
- Mistrz prostej
- Posty: 125
- Rejestracja: pt, 17 mar 2006, 16:38
- Motocykl: Łajzi 450F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Białystok
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Zanim zaczniesz rozbierać silnik zacznij od wymiany filtra powietrza. Czarny dym powstaje z niezupełnego spalenia paliwa ( a nie oleju). Przyczyna - zła regulacja gaźnika- za bogata, lub bardziej prozaiczna- brak powietrza. Przytkany filtr może powodować również spore podciśnienie w airboxie i zasysanie tam oparów z odmy. Najlepiej wypuść ją pod silnik a otwór w airboxie zatkaj.
Dym z niespalonego oleju ma odcień niebieskawy i ma specyficzny zapach. Białe obłoczki to para wodna.
Dym z niespalonego oleju ma odcień niebieskawy i ma specyficzny zapach. Białe obłoczki to para wodna.
-
- Do odcięcia!
- Posty: 968
- Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Myslenice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Ja mialem podobny problem ale tylko z dymkiem czarnym, dzialo mi sie to po tym jak kumpel mi porzyczyl benzyny.... Ch**j wie co on w tym baniaczku mial wczesniej..... ale odpalil mi moto i chmura czarna po wyjezdzeniu ponad baku swiezego paliwa juz jest normalnie nie pozyczales kiedys czasem paliwa? hehehe
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy
-
- Do odcięcia!
- Posty: 719
- Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Dokładnie trafiłeś-jest taka metoda meliniarska metoda zrobienia przydatnej do uzytku surowej benzyny (surówka-liczba oktanowa 50-55). Normalnie nie da sie na tym jeździć, silnik ma detonacje nawet na biegu jałowym. Chachmęciarze wykombinowali ze niewielki dodatek wysokooktanowych węglowodorów aromatycznych uczyni z tej benzyny świetne paliwo, zdatne do handlu. I...mieli rację-dodawali taniego toluenu, który stawiał na nogi to podłe, surowe paliwo. Wystarczalo 15-20% żeby silnik normalnie pracował, a jedyny zewnetrzny objaw to właśnie przykapcanie (węglowodory aromatyczne są bardzo bogate w węgiel-swietnie się spalają ale mają tendencję do wydzielania sadzy, nie chodzi tu o to że one spalają się słabo, czy mają gorszy zapłon) w pewnych warunkach pracy silnika. Sposób chachmęciarzy stal sie znany Min.Finansów. Było już tylko kwestią czasu kiedy to ministerstwo zablokowało legalne kupno takich specyfików jak benzen, toluen i inne świetne chemikalia. Przy okazji i ja straciłem dostęp do towaru (handlowałem kiedyś rozpuszczalnikami do farb na bazie toluenu-swietnie się na tym zarabiało, sprzedając partie 5 beczek po 200 litrów miałem 100% przebitki), i do eksperymentów
Był to też sposób na podwyzszenie parametrów niskooktanowego paliwa z okolic dawnego ZSSR-stąd i to przykapcanie.
W silnikach uzytkowych jest spory nadmiar powietrza (ok. 1,1-1,2) w stosunku do paliwa, w ustawieniach sportowych rezygnuje się z dużego nadmiaru powietrza, i wzbogaca się mieszankę (do optimum pod względem mocy czyli 0,95-1,0) . Dlatego rajdówki ze sportowym oprogramowaniem komputera lubią czasem dać delikatany czarny dym z rury-wzbogacona mieszanka. W cywilnym aucie benzynowym, z fabrycznym oprogramowaniem silnika jest to rzecz która nie pojawi się. Jak do takiego wyczynowego silnika, z ustawieniem gaźnika na maks. moc dodać takiego paliwa-musi przykopcić, nie ma bata. Taka jest specyfika spalania węglowodorów aromatycznych. Poza tym aromaty* to świetne paliwa, najlepsze, najbardziej lotne i czysto sie spalające-tylko spaliny są sakramencko trujące, jest jeszce parę minusów, ale tu już bym poszedł w OT, więc hamuję swój wywód.
Pzdr.
*aromaty-węglowodory aromatyczne
Był to też sposób na podwyzszenie parametrów niskooktanowego paliwa z okolic dawnego ZSSR-stąd i to przykapcanie.
W silnikach uzytkowych jest spory nadmiar powietrza (ok. 1,1-1,2) w stosunku do paliwa, w ustawieniach sportowych rezygnuje się z dużego nadmiaru powietrza, i wzbogaca się mieszankę (do optimum pod względem mocy czyli 0,95-1,0) . Dlatego rajdówki ze sportowym oprogramowaniem komputera lubią czasem dać delikatany czarny dym z rury-wzbogacona mieszanka. W cywilnym aucie benzynowym, z fabrycznym oprogramowaniem silnika jest to rzecz która nie pojawi się. Jak do takiego wyczynowego silnika, z ustawieniem gaźnika na maks. moc dodać takiego paliwa-musi przykopcić, nie ma bata. Taka jest specyfika spalania węglowodorów aromatycznych. Poza tym aromaty* to świetne paliwa, najlepsze, najbardziej lotne i czysto sie spalające-tylko spaliny są sakramencko trujące, jest jeszce parę minusów, ale tu już bym poszedł w OT, więc hamuję swój wywód.
Pzdr.
*aromaty-węglowodory aromatyczne
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.