Czarny dym w 4t.....

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
MaŁy1989
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 35
Rejestracja: pn, 11 gru 2006, 23:09
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Waksmund/Nowy Targ
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MaŁy1989 » śr, 25 lip 2007, 12:09

yhy
Już wszystko wiem, jeszcze jedno czy do nominalnego kutego tloka wosnera znajde pierscienie..
Ja zatankowałem 95 na petrochemi
Husqvarna TC 250

kotmx
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 800
Rejestracja: sob, 11 mar 2006, 10:50
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wójtowo / Lidzbark Warm.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kotmx » śr, 25 lip 2007, 12:11

Same pierścienie też dostaniesz , poszukaj w katalogu wosnera i popytaj sprzedawce.
jest:
XR 200 R 83r
DT 80 93r supermoto --> no co? :D
cipkowóz (różowy komar :D)

fzr600 stunt

było:
YZ 426 01r--> porażka

kx 125 03r :)

Autor tematu
MaŁy1989
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 35
Rejestracja: pn, 11 gru 2006, 23:09
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Waksmund/Nowy Targ
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MaŁy1989 » śr, 25 lip 2007, 14:17

tylko ze ten co od niego kupiłem to wymienial 10 moto godzin temu tlok a ja moze dopiero wyjezdziłem 20-25 litrow więc coś musi być nie tak.
No odma leci dosyc bo na filtrze sa nawet kropki oleju po niedlugiej jezdzie i wymyciu i nasaczeniu filtra.............
Husqvarna TC 250

Autor tematu
MaŁy1989
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 35
Rejestracja: pn, 11 gru 2006, 23:09
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Waksmund/Nowy Targ
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MaŁy1989 » śr, 25 lip 2007, 22:12

ok

Jak bede miał dobra serwisówke to zaczne rozbieracć...
Może ten mmechanizm zle działa i jak chlapie rozzad to wszystko idzie w odme a nie tylko to co .od wysokim cisnieniem...
Wymieniłem benzyne i dalej czarny
Husqvarna TC 250

Yamaciek
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 125
Rejestracja: pt, 17 mar 2006, 16:38
Motocykl: Łajzi 450F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Yamaciek » czw, 26 lip 2007, 10:40

Zanim zaczniesz rozbierać silnik zacznij od wymiany filtra powietrza. Czarny dym powstaje z niezupełnego spalenia paliwa ( a nie oleju). Przyczyna - zła regulacja gaźnika- za bogata, lub bardziej prozaiczna- brak powietrza. Przytkany filtr może powodować również spore podciśnienie w airboxie i zasysanie tam oparów z odmy. Najlepiej wypuść ją pod silnik a otwór w airboxie zatkaj.
Dym z niespalonego oleju ma odcień niebieskawy i ma specyficzny zapach. Białe obłoczki to para wodna.

Autor tematu
MaŁy1989
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 35
Rejestracja: pn, 11 gru 2006, 23:09
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Waksmund/Nowy Targ
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MaŁy1989 » czw, 26 lip 2007, 21:26

A może trzeba nowa świece bo pooprzedni własciciel powiedział ze trzeba
Może w tym sęk....
Na wydechu końcowym nie ma ani kropelki oleju, nawet przykładałem kartke bloku dla pewności....
Tylko sadze
Husqvarna TC 250

przemo_ps
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 98
Rejestracja: pt, 2 mar 2007, 22:04
Motocykl: HONDA CR 125 2004
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kozy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: przemo_ps » wt, 31 lip 2007, 10:24

ja słyszałem o taki przypadku ze koleś wlał paliwo 95 i mu motor niechciał wogóle odpalić a jak wlał 98 to do strzału odpalił

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: ecik » wt, 31 lip 2007, 11:09

przemo_ps pisze:ja słyszałem o taki przypadku ze koleś wlał paliwo 95 i mu motor niechciał wogóle odpalić a jak wlał 98 to do strzału odpalił
hahahaha !!

Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » wt, 31 lip 2007, 20:17

Ja mialem podobny problem ale tylko z dymkiem czarnym, dzialo mi sie to po tym jak kumpel mi porzyczyl benzyny.... Ch**j wie co on w tym baniaczku mial wczesniej..... ale odpalil mi moto i chmura czarna po wyjezdzeniu ponad baku swiezego paliwa juz jest normalnie :wink: nie pozyczales kiedys czasem paliwa? hehehe
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

Yamaciek
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 125
Rejestracja: pt, 17 mar 2006, 16:38
Motocykl: Łajzi 450F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Yamaciek » śr, 1 sie 2007, 21:47

Mniej oktanów w paliwie na pewno nie będzie powodem dymienia. Jeœli chodzi o wachę z Ukrainy to jeœli jest z dobrego Ÿródła to wcale nie jest gorsza od naszej.
Paliwo zawierajšce duże iloœci rozpuszczalników może się niechętnie palić i powodować dymienie.

gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » śr, 1 sie 2007, 22:39

Dokładnie trafiłeś-jest taka metoda meliniarska metoda zrobienia przydatnej do uzytku surowej benzyny (surówka-liczba oktanowa 50-55). Normalnie nie da sie na tym jeździć, silnik ma detonacje nawet na biegu jałowym. Chachmęciarze wykombinowali ze niewielki dodatek wysokooktanowych węglowodorów aromatycznych uczyni z tej benzyny świetne paliwo, zdatne do handlu. I...mieli rację-dodawali taniego toluenu, który stawiał na nogi to podłe, surowe paliwo. Wystarczalo 15-20% żeby silnik normalnie pracował, a jedyny zewnetrzny objaw to właśnie przykapcanie (węglowodory aromatyczne są bardzo bogate w węgiel-swietnie się spalają ale mają tendencję do wydzielania sadzy, nie chodzi tu o to że one spalają się słabo, czy mają gorszy zapłon) w pewnych warunkach pracy silnika. Sposób chachmęciarzy stal sie znany Min.Finansów. Było już tylko kwestią czasu kiedy to ministerstwo zablokowało legalne kupno takich specyfików jak benzen, toluen i inne świetne chemikalia. Przy okazji i ja straciłem dostęp do towaru (handlowałem kiedyś rozpuszczalnikami do farb na bazie toluenu-swietnie się na tym zarabiało, sprzedając partie 5 beczek po 200 litrów miałem 100% przebitki), i do eksperymentów :?
Był to też sposób na podwyzszenie parametrów niskooktanowego paliwa z okolic dawnego ZSSR-stąd i to przykapcanie.
W silnikach uzytkowych jest spory nadmiar powietrza (ok. 1,1-1,2) w stosunku do paliwa, w ustawieniach sportowych rezygnuje się z dużego nadmiaru powietrza, i wzbogaca się mieszankę (do optimum pod względem mocy czyli 0,95-1,0) . Dlatego rajdówki ze sportowym oprogramowaniem komputera lubią czasem dać delikatany czarny dym z rury-wzbogacona mieszanka. W cywilnym aucie benzynowym, z fabrycznym oprogramowaniem silnika jest to rzecz która nie pojawi się. Jak do takiego wyczynowego silnika, z ustawieniem gaźnika na maks. moc dodać takiego paliwa-musi przykopcić, nie ma bata. Taka jest specyfika spalania węglowodorów aromatycznych. Poza tym aromaty* to świetne paliwa, najlepsze, najbardziej lotne i czysto sie spalające-tylko spaliny są sakramencko trujące, jest jeszce parę minusów, ale tu już bym poszedł w OT, więc hamuję swój wywód.
Pzdr.
*aromaty-węglowodory aromatyczne
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.

To.mek
VIP
VIP
Posty: 1067
Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: To.mek » śr, 1 sie 2007, 23:24

Cały Gajowy. Zero pytań z mojej strony =D>
P.S. Ale wywód mogłeś dokończyć, chętnie bym przeczytał 8)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”