Powypalane miejsca na głowicy oraz cylindrze

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Kropek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 254
Rejestracja: czw, 5 kwie 2007, 23:37
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Powypalane miejsca na głowicy oraz cylindrze

Post autor: Kropek » czw, 5 lip 2007, 12:53

Witam !! Chciałem się dowiedzieć od czego powstały takie wypalenia na cylku oraz głowicy... Co teraz z tym zrobić ? Ja osobiście myślę że jest to przez źle dobraną świece ale to jest tylko moje zdanie. Motor jeździł na świecy NGK R BR8ECM. Ja sam Hondą zrobiłem jakieś 3h od kupna, później rozebrałem !! Pozdrawiam




Autor tematu
Kropek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 254
Rejestracja: czw, 5 kwie 2007, 23:37
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Kropek » pt, 6 lip 2007, 10:02

Panowie poproszę o pomoc !! Chce złożyć sprzęt ale męczy mnie ten defekt !! Pozdrawiam

kfilipek
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 93
Rejestracja: pn, 21 maja 2007, 09:52
Motocykl: RM250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kfilipek » pt, 6 lip 2007, 11:12

Kropek wydaje mi się, że to wina zbyt wysokiej temeratury spalania, może byc to wina świecy, ale sprawdził bym też zapłon i regulację gaźnika. Prawdopodobnie dochodziło do spalania stukowego czego mogłeś nie słyszeć ze względu na głośność układu wydechowego :D .

LesniK
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 60
Rejestracja: ndz, 28 sie 2005, 20:39
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: DSW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: LesniK » pt, 6 lip 2007, 15:51

..........
Ostatnio zmieniony śr, 12 sie 2009, 18:56 przez LesniK, łącznie zmieniany 1 raz.

Autor tematu
Kropek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 254
Rejestracja: czw, 5 kwie 2007, 23:37
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Kropek » pt, 6 lip 2007, 16:52

Witam !! Bardzo bym prosił żeby wypowiedzieli się także inny użytkownicy forum którzy mają jakieś pojęcie o tym !! Rozmawiałem z moim kumplem który siedzi w crossach od kilku lat i mówił że można na tym jeździć tylko trzeba jak najszybciej zmienić świece... Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Martin KTM
Moderator
Moderator
Posty: 762
Rejestracja: wt, 25 lip 2006, 14:56
Motocykl: KTM XC 300 2016r.
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Wisła
Podziękował: 10 razy
Podziękowania: 4 razy
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Martin KTM » pt, 6 lip 2007, 17:09

Papierem ściernym przejechać te szorstkie miejsca na głowicy, zmienić świece i składać moto :)

Awatar użytkownika
Martin KTM
Moderator
Moderator
Posty: 762
Rejestracja: wt, 25 lip 2006, 14:56
Motocykl: KTM XC 300 2016r.
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Wisła
Podziękował: 10 razy
Podziękowania: 4 razy
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Martin KTM » pt, 6 lip 2007, 20:29

to powierzchnia przylegania jest rozwalona? to ciekawe jak do tego doszło...

To.mek
VIP
VIP
Posty: 1067
Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: To.mek » pt, 6 lip 2007, 22:34

Mxrool chyba najlepsze rozwiązanie proponuje. Myślę że nawet nie musi być to aż takie drogie (chociaż zależy co będzie do wymiany). Jako przyczynę podałbym spalanie stukowe. Na jakiej mieszance jeździsz? Trochę dziwna sprawa jak dla mnie.

Autor tematu
Kropek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 254
Rejestracja: czw, 5 kwie 2007, 23:37
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Kropek » pt, 6 lip 2007, 23:09

Lałem około 35 ml oleju na litr benzyny... Jutro jadę do kumpla który już naprawdę długo siedzi w motocyklach i mam do niego duże zaufanie. Zobaczymy co powie... Jak dla mnie to też jest dziwna sprawa bo jeszcze się osobiście też z niczym takim nie spotkałem.. Hmmm inny kolega mi powiedział że to może być także powodem rozszczelnienia układu chłodzenia lecz wydaje mi się to dość mało prawdopodobne. CO wy sądzicie na ten temat ? Pozdrawiam

tomaszek100
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 161
Rejestracja: śr, 16 sie 2006, 16:01
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: tomaszek100 » sob, 7 lip 2007, 01:21

Świeca jaka powinna "siedzieć" to NGK R BR9EG. U mnie głowica w starej CR wyglądała podobnie, a nawet miała więcej "wgryzów" przez to, że dla poprzedniego właściciela uciekł płyn i od temperatury "ztopił" się tłok.
"Elo, miłość, przyjaźń, dobre słowo, tego nauczyłem się żyjąc hardcorowo"

zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zielorz » sob, 7 lip 2007, 10:17

Na allegro ogłasza się koleś, który regeneruje zniszczone głowice od 4T, napisz do niego i wyślij mu zdjęcia, może da rade.

Pozdro

Autor tematu
Kropek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 254
Rejestracja: czw, 5 kwie 2007, 23:37
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Kropek » sob, 7 lip 2007, 10:22

MXrool pisze:Jak by się rozszczelnił układ chłodzenia to by wyszły zupełnie inne klocki a nie takie wyszczerbienia. Ta opcja odpada.

Myślę, że tu odgrał główny koncert zapłon (świeca, sterownik) bądź paliwo.
Mi nie chodziło o to że przez rozszczelnienie układu doszło do takich wyszczerbień !! Chodzi o to że ostatnio miałem problemy z płynem chłodniczym który lał mi się do cylindra i czy te wyszczerbienia mogą w jakiś sposób do tego doprowadzać? Pozdrawiam
Świeca jaka powinna "siedzieć" to NGK R BR9EG. U mnie głowica w starej CR wyglądała podobnie, a nawet miała więcej "wgryzów" przez to, że dla poprzedniego właściciela uciekł płyn i od temperatury "ztopił" się tłok.
A powiedz mi ty na tym później jeździłeś ? Miałeś także takie wyszczerbienia na cylindrze?
Ostatnio zmieniony sob, 7 lip 2007, 11:02 przez Kropek, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”