Kartery YZF 250 2010

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
palmer74
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 95
Rejestracja: pt, 25 sie 2006, 21:22
Motocykl: YZF 250 '10
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Kartery YZF 250 2010

Post autor: palmer74 » sob, 26 kwie 2014, 00:05

Cześć

Koledzy mechanicy mam takie pytanko do speców od Yamahy, mianowicie mam YZF-kę 250 w roczniku 2010 w którym okazało się że lewy karter jest uszkodzony i chciałem go wymienić, na e-bayu wersja 2010-2013 nie występuję ale słyszałem od jednego sprzedawcy że ponoć od rocznika 2003 w górę jest to jest to ten sam karter ponoć tylko głowica ma inne mocowania do ramy a dół silnika jest ten sam. Znalazłem karter z rocznika 2008 tylko nie wiem czy to będzie pasować.

Ktoś pomoże ?
my gallery --->>>kliknij www.kovalart.deviantart.com

była Kawa KX-250 '97
była CRF 450 '05
teraz YZF 250 '10

Awatar użytkownika
Mohus
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 381
Rejestracja: pn, 10 gru 2007, 18:26
Motocykl: japonsky 0,25 4t
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Józefów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kartery YZF 250 2010

Post autor: Mohus » sob, 26 kwie 2014, 00:54

Kartery powinno wymieniać się parami, ze względu na zachowanie osiowości otworów. Swoją drogą co masz tam uszkodzone, że nie idzie tego naprawić ?

Autor tematu
palmer74
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 95
Rejestracja: pt, 25 sie 2006, 21:22
Motocykl: YZF 250 '10
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kartery YZF 250 2010

Post autor: palmer74 » sob, 26 kwie 2014, 23:15

w lewym karterze jest pęknięcie z którego sączył się olej, jak rozpołowiłem silnik okazało się że silnik jest po wybuchu ( i tu nie rozumiem serwisu Yamahy i człowieka który to ogarniał - bo ktoś wymienił na oryginały : zawory cylinder głowicę skrzynię biegów a zostawił pęknięty karter no chyba że gaktycznie nie zauważyli ale przy takiej przyczynie powinni to wnikliwie sprawdzić - nieważne ).

Jak wspomniałem na zewnątrz widać pęknięcie około 5 cm przez które delikatnie poci sie silnik, a w środku rysa dochodzi do ścianki bocznej i dochodzi do mejsca gdzie siedzi łozysko wału. CZy profesjonalne pospawanie TIG-iem będzie wytrzymałe i nie będzie pękać ? czy szukać karterów ?

PS. oczywiście chiałem kupić oba kartery i znalazłem z rocznika 2008
my gallery --->>>kliknij www.kovalart.deviantart.com

była Kawa KX-250 '97
była CRF 450 '05
teraz YZF 250 '10

Sujka
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 29
Rejestracja: pn, 31 paź 2005, 21:58
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Brody-Lubuskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kartery YZF 250 2010

Post autor: Sujka » ndz, 27 kwie 2014, 10:44

Znany mi jest przypadek pekniecia karteru przy lozysku podpur wału w yz250f 2008
Silnik nie byl po zadnym wybuchu przynajmniej mi nic o tym nie wiadomo a co dzialo sie kiedys to kto wie, ale do rzeczy pekniecie zauwazone podczas remontu przechodzilo powoli w strone walka wyrownowazajacego a z drugiej strony do kosza sprzeglowego .
Profesjonalne spawanie calosci i obrubka motor pojezdzil pol roku i kontrola stanu pekniecia , okazalo sie ze karter znow pekl , rozpolowienie silnika i okazalo sie ze na wale rowniez jest malutkie pekniecie . Moim zdaniem pekniecie powodowal wał. Najlepiej go skontroluj czyli sprawdzenie osowosci wywazenia itp. pozdro.

Autor tematu
palmer74
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 95
Rejestracja: pt, 25 sie 2006, 21:22
Motocykl: YZF 250 '10
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kartery YZF 250 2010

Post autor: palmer74 » ndz, 27 kwie 2014, 11:10

Tutaj na pewno był wybuch bo widać że to korba zrobiła rozp@#%# są ślady wewnątrz i moim zdaniem prawdopodopnie trafiając na wałek wyrównawczy
powstało naprężenie które spowodowało pęknięcie. Poprzedni własciciel nie zauważył wycieku bo była od spodu gąbka zabezpieczająca i wszystko wsiąkało i zatarł silnik więc teraz jest nowa korba razem z wałem nowy tłok i zawory więc chyba nie muszę nic wyważać tylko pytanie czy spawy wytrzymają ? a drugie pytanie czy kartery od rocznika 2008 pasują do 2010 ? swoje dałem do spawacza ale jakby okazało się że pasują to do 2008 można kupić. Widzę już jedną różnicę a mianowicie śruba spustu oleju u mnie jest z tyłu a w 2008 jest z boku ale jeżeli to jedyna róznica to byłoby super bo dałbym nowe kartery i spokój :)
my gallery --->>>kliknij www.kovalart.deviantart.com

była Kawa KX-250 '97
była CRF 450 '05
teraz YZF 250 '10

patryk95116
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 59
Rejestracja: sob, 10 wrz 2011, 11:00
Motocykl: cr crf
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gorzów wlkp.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kartery YZF 250 2010

Post autor: patryk95116 » pn, 28 kwie 2014, 16:22

Kartery z 08 i 10 roku mają inny numer części, więc chyba się różnią .
Zapewne jest to jakaś pierdoła . :wink: i jak kolega wyżej pisał, kartery tylko parami sie wymienia

2010 to 5XC-15100-30-YX

2008 to 5XC-15150-20-YX

Autor tematu
palmer74
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 95
Rejestracja: pt, 25 sie 2006, 21:22
Motocykl: YZF 250 '10
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kartery YZF 250 2010

Post autor: palmer74 » śr, 30 kwie 2014, 10:13

Tak wiem że parami i w Yamaha Polska dowiedziałem się że kpl nowych kosztuje jakieś 2k więc to nie jest jakaś tragedia patrząc że używki z roku 2008, 2009 chodzą po jakieś 1500-1600 to to się wogóle nie opłaca i trzeba brać nowe, więc najperw spórubuje pospawać w profesjonalnym warsztacie i za 2-3 m-ce zrobię inspekcję jak nie edzie pekać to powinno chulać nie ? i dam spokój z wymianą :D
my gallery --->>>kliknij www.kovalart.deviantart.com

była Kawa KX-250 '97
była CRF 450 '05
teraz YZF 250 '10

patryk95116
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 59
Rejestracja: sob, 10 wrz 2011, 11:00
Motocykl: cr crf
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gorzów wlkp.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kartery YZF 250 2010

Post autor: patryk95116 » śr, 30 kwie 2014, 20:52

Zrób tak jak mówisz, pospawaj i sprawdzaj co się będzie działo, jeżeli zaistnieją jakieś komplikacje kup nowe bo te 2k to tragedii niema :wink:
Pozostaje jeszcze aspekt krzywego patrzenia na spoiny przez przyszłych kupujących :D

Autor tematu
palmer74
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 95
Rejestracja: pt, 25 sie 2006, 21:22
Motocykl: YZF 250 '10
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kartery YZF 250 2010

Post autor: palmer74 » pt, 2 maja 2014, 00:29

Motor jest świeżo po zakupie więc na razie nie myślę w ogóle o sprzedaży, a za parę lat to się zobaczy jak znam siebie to pewnie i tak je wymienię.
Z resztą doinwestowałem motor zaraz po zakupie bo dostał od razu nowe zawory tytanowe tłok korbę razem z wałem i pewnie parę lat nim polatam
i może w międzyczasie coś się pojawi na rynku wtórnym za rozsądne pieniądze :)
my gallery --->>>kliknij www.kovalart.deviantart.com

była Kawa KX-250 '97
była CRF 450 '05
teraz YZF 250 '10

Autor tematu
palmer74
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 95
Rejestracja: pt, 25 sie 2006, 21:22
Motocykl: YZF 250 '10
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kartery YZF 250 2010

Post autor: palmer74 » śr, 7 maja 2014, 16:01

Dobra.... nie mogłem spać przez te kartery i zamówiłem nowe :)
Teraz pytanie czy można przekładać łozyska (nie mają luzu bo ponoć są po wymianie ) czy powinno nabić się nowe ? bo przy zdejmowaniu moga dostać luzów czy coś ???
my gallery --->>>kliknij www.kovalart.deviantart.com

była Kawa KX-250 '97
była CRF 450 '05
teraz YZF 250 '10

Awatar użytkownika
Mohus
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 381
Rejestracja: pn, 10 gru 2007, 18:26
Motocykl: japonsky 0,25 4t
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Józefów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kartery YZF 250 2010

Post autor: Mohus » pt, 9 maja 2014, 01:53

Dla świętego spokoju założył bym nowe

Wysłane z mojego GT-S7710 przy użyciu Tapatalka

Krzy$ieK
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 36
Rejestracja: pn, 7 wrz 2009, 17:06
Motocykl: YZF 250 '08
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kartery YZF 250 2010

Post autor: Krzy$ieK » pt, 9 maja 2014, 11:53

Jeżeli już zainwestowałeś w nowe kartery, wał itd. to załóż też nowe łożyska. głupio by było jakbys musiał niedługo znów rozbierać silnik przez zamontowanie używanych :wink:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”