Wypalona dziura w tłoku wossner
-
- Mistrz prostej
- Posty: 73
- Rejestracja: ndz, 9 wrz 2007, 14:34
- Motocykl: Gas Gas EC 250
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Wypalona dziura w tłoku wossner
Widzicie drodzy motomaniacy za błędy niestety słono się płaci... Co najmniej popełniłeś dwa ogromne błędy przy remoncie silnika. Po pierwsze to planowanie cylindra czy głowicy bez sprawdzenia odległości tłoka od głowicy. Jakbyś chciał podejść jeszcze raz do sprawy na poważnie to procedura wygląda tak: 1. Sprawdzasz odległość tłoka od głowicy np. za pomocą kawałka cyny. 2. Ty lub kumaty "tuner" myśli/myślicie co dalej z tym zrobić. Minimalna odległość tłoka od głowicy dla pojemności 125cc wynosi 0,7-0,9 mm. Tyle, że trzeba jeszcze dobrać odpowiedni stopień sprężenia dla paliwa na którym będziesz jeździł. Czyli przy takiej małej odległości komorę spalania będzie trzeba odpowiednio powiększyć. W twoim przypadku pewnie wystarczyło by właśnie zwiększenie komory spalania (a Ty zrobiłeś na odwrót!) no ale nie wiem o ile był splanowany cylinder. Przy większym stopniu sprężania poprawi się moc w dolnym i średnim zakresie obrotów, także łatwiej będzie ustawić gaźnik, nawet zmniejszy się spalanie... Przy zakładaniu cylindra warto dobrać uszczelki pod cylindrem tak aby tłok w DMP był ustawiony na równi z kanałem wydechowym. Wtedy dopiero warto zmierzyć odległość tłoka od głowicy.
Drugi poważny błąd to wiadomo gaźnik. Tutaj masz dość dobrą stronkę, na której m. in. znajdziesz jak ogarnąć sprawę z głowicą:
http://mototune14.blogspot.com/2011/02/ ... uning.html
W twoim wypadku nie wiem po co Ci nowy komplet cylinder + głowica. Odrobina myślenia i ten silnik będzie pracował lepiej niż z fabryki.
Drugi poważny błąd to wiadomo gaźnik. Tutaj masz dość dobrą stronkę, na której m. in. znajdziesz jak ogarnąć sprawę z głowicą:
http://mototune14.blogspot.com/2011/02/ ... uning.html
W twoim wypadku nie wiem po co Ci nowy komplet cylinder + głowica. Odrobina myślenia i ten silnik będzie pracował lepiej niż z fabryki.
2t is be(a)st
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 45
- Rejestracja: pt, 20 mar 2009, 18:34
- Motocykl: Cr125'05
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Wypalona dziura w tłoku wossner
Jak w 2t rozpoznać to spalanie stukowe ? Czy silnik jakoś inaczej pracuje ? Świeca ma jakiś inny kolor niż normalnie ? Podobno ciężko to usłyszeć w 2t, chciałbym wiedzieć bo oddałem głowicę do planowania i boje się żeby znowu nie musieć w silnik ładować następnych 2tyś przez własną niewiedzę.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Wypalona dziura w tłoku wossner
Spalanie stukowe najprościej wykryć gdy przy rozgrzanym silniku i średnich obrotach zdejmiemy fajkę/naciśniemy wyłącznik a on nadal będzie działał.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 289
- Rejestracja: czw, 3 sty 2013, 18:02
- Motocykl: Husqvarna WR 250
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: okolice Myślenic
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Wypalona dziura w tłoku wossner
Czyli będzie samoczynny zapłon poprzez zbyt duże ciśnienie? Jak w dieslu? Dobrze rozumiem?Spalanie stukowe najprościej wykryć gdy przy rozgrzanym silniku i średnich obrotach zdejmiemy fajkę/naciśniemy wyłącznik a on nadal będzie działał.
Więcej grzechów nie pamiętam...
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
-
Autor tematupawelgl
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 212
- Rejestracja: ndz, 25 sie 2013, 10:31
- Motocykl: Była Crf 250 2008
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Radom / okolice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 4 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Wypalona dziura w tłoku wossner
Zestaw kupiłem ponieważ trafił mi się tanio w cenie tłoka, a dokładniej cały drugi silnik mający kilka braków. Zdecydowałem się na to ponieważ do tak starego moto 1989 ciężko z częściami nie mówię tu o częściach eksploatacyjnych. Paczkę powinienem mieć u siebie na weekend więc postaram się coś złożyć jak czas pozwoli.SilverX pisze: W twoim wypadku nie wiem po co Ci nowy komplet cylinder + głowica. Odrobina myślenia i ten silnik będzie pracował lepiej niż z fabryki.
amator pisze:OK. przyjmuję to standartowe tłumaczenie , wobec tego proszę napisać co było źle wyregulowane w gaźniku ? jakie sa rozmiary dysz ? i jakiej regulacji chcesz/dokonałes w gaźniku?, który rok jest tej kawy?Po przeanalizowani wszystkiego powodem wypalenia jest był źle wyregulowany gaźnik.
Rocznik kawy to 1989r. Gaźnika jeszcze nie rozbierałem ponieważ nie miałem czasu więc nie wiem jakie śa dysze. Do twojego pytania co chciałem osianąć z gaźnikiem po prostu moto miała dość wysokie wolne obroty wieć przykręciłęm sróbe która unosi przepustnicę.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: Wypalona dziura w tłoku wossner
Silnik odpala normalnie , niskie obroty>1/2 gazu wszystko normalniekl06g12 pisze:Jak w 2t rozpoznać to spalanie stukowe ? Czy silnik jakoś inaczej pracuje ? Świeca ma jakiś inny kolor niż normalnie ? Podobno ciężko to usłyszeć w 2t, chciałbym wiedzieć bo oddałem głowicę do planowania i boje się żeby znowu nie musieć w silnik ładować następnych 2tyś przez własną niewiedzę.
Elektroda boczna i srodkowa robia sie koloru stalowo -szarego, obie zaokrąglają sie na końcu boczna robi sie coraz krótsza (powoli upala sie) jeżeli nie zaprzestaniemy pracy może upalony rozżarzony kawałek elektrody opaść na tłok.(amen+)
Silnik szybko łapie temperaturę i w czasie jazdy na więcej niż pól gazu objawia sie stukaniem jakby korbowód padł . Silnik na wyższych obrotach pracuje podobnie jakby zawór nie otwierał się.
Po zdjęciu głowicy/cylindra obrzeże denka tłoka w miejscy gdzie jest najmniejszy odstęp od głowicy jest szare jakby nakłute drobnymi igiełkami- piaskowane do widocznych śladów wypalenia aluminium od kanału wydechowego na boki albo wypala się dziura w tłoku jak w tym przypadku. Z czasem siada/zaciera sie łożysko od strony magneta (brak studzenia lewego karteru olejem).
Po planowaniu dla bezpieczeństwa lepiej podłożyc pod cylinder jeszcze jedną uszczelkę .
W dalszym ciągu to nie tłumaczy twojego wcześniejszego odkryciaRocznik kawy to 1989r. Gaźnika jeszcze nie rozbierałem ponieważ nie miałem czasu więc nie wiem jakie śa dysze. Do twojego pytania co chciałem osianąć z gaźnikiem po prostu moto miała dość wysokie wolne obroty wieć przykręciłęm sróbe która unosi przepustnicę.
.Kręcenie śrubą ustawienia przepustnicy ma znikomy wpływ na zle wyregulowany gaźnik.Po przeanalizowani wszystkiego powodem wypalenia jest był źle wyregulowany gaźnik.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 45
- Rejestracja: pt, 20 mar 2009, 18:34
- Motocykl: Cr125'05
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Wypalona dziura w tłoku wossner
Po złożeniu moto do kupy na nowych częsciach i wypaleniu spokojnie 2 baków w celu dotarcia, zauważyłem że powoli ubywa płynu z chłodnicy(dynagel), zalałem go pod korek, po 1h jazdy gdy motocykl wystygł całkowicie sprawdziłem ilość płynu i poziom nieznacznie się obniżył(jakieś 0,5-1cm), dolałem znów pod sam korek i sytuacja się powtórzyła, sprawdzałem olej w silniku i ma normalny kolor(nie jest biały), ogółnie to motocykl nie dymił na biało ani nie miał problemów z odpalaniem i wkręcaniem się na obroty, jeśli to ma znaczenie to chłodnice nie są oryginalne (ori nie ciekły ale były tak pogięte że cieżko mi było do nich zamontoawć plastiki).amator pisze:Silnik odpala normalnie , niskie obroty>1/2 gazu wszystko normalnie
Elektroda boczna i srodkowa robia sie koloru stalowo -szarego, obie zaokrąglają sie na końcu boczna robi sie coraz krótsza (powoli upala sie) jeżeli nie zaprzestaniemy pracy może upalony rozżarzony kawałek elektrody opaść na tłok.(amen+)
Silnik szybko łapie temperaturę i w czasie jazdy na więcej niż pól gazu objawia sie stukaniem jakby korbowód padł . Silnik na wyższych obrotach pracuje podobnie jakby zawór nie otwierał się.
Po zdjęciu głowicy/cylindra obrzeże denka tłoka w miejscy gdzie jest najmniejszy odstęp od głowicy jest szare jakby nakłute drobnymi igiełkami- piaskowane do widocznych śladów wypalenia aluminium od kanału wydechowego na boki albo wypala się dziura w tłoku jak w tym przypadku. Z czasem siada/zaciera się łożysko od strony magneta (brak studzenia lewego karteru olejem).
Po planowaniu dla bezpieczeństwa lepiej podłożyc pod cylinder jeszcze jedną uszczelkę .
Moja głowica po ostatniej awarii miała bardzo duże i liczne wżery wybite przez kawałki tłoka który się rozsypał no i była lekko upalona(odziwo od strony ssącej, niestety nie mam jej teraz przy sobie i nie mogę zrobić zdjęcia) dlatego też zdecydowałem się na planowanie, tokarz który podjął się tej operacji ma również zająć się tymi wżerami i w środku głowicy zebrać tyle samo co w miejscu gdzie głowica przylega do cylindra, czyli podejrzewam że jakieś 0,5mm. Czy mimo to zakładać 2gą uszczelkę ? Aktualnie pod cylindrem mam uszczelkę blaszaną(oem) a te są chyba 1 razowe jeśli trzeba by założyć 2gą to tą blaszaną mogę użyć jeszcze raz czy lepiej oprócz tej z zestawu top end dokupić dodatkowo jeszcze 1 pod cylinder również z materiału ? Jeśli na uszczelce pod głowice nie mam oznaczenia TOP to zakładać wytłoczeniami do góry ?
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Wypalona dziura w tłoku wossner
Płynu nigdy nie będzie pod sam korek tylko jakiś centymetr ponad żeberka w chłodnicy (resztę płynu każdy motor wywala)
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
Autor tematupawelgl
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 212
- Rejestracja: ndz, 25 sie 2013, 10:31
- Motocykl: Była Crf 250 2008
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Radom / okolice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 4 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Wypalona dziura w tłoku wossner
Trochę się ruszyło w temacie i poskładałem wszystko. Mam do was pytanie jaka powinna być odległość tłoka od głowicy ? Chce mieć pewność czy nie będzie występowało nadal spalanie stukowe. I jeszcze jedno pytanko, jaką swiecę wsadzić do moto ? Moto to kx 125 z 1989r.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 323
- Rejestracja: pn, 1 kwie 2013, 22:41
- Motocykl: 1990 Kx 125
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Wypalona dziura w tłoku wossner
weź koleg rozbierz gaźnik, sprawdź jaką masz dyszę główną, jaką iglicę (na której pozycji o ile jest regulowana) i upewnij się, że silnik nie ciągnie nigdzie lewego powietrza pomiędzy cylindrem a gaźnikiem...
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 466
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
- Motocykl: 293 cm3 w 2T
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Izery
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Wypalona dziura w tłoku wossner
Ze swojej strony radzę dokładnie sprawdzić stan połonczeń gażnik-cylinder, mnie to wygląda na lewe powietrze a nie tylko źle wyregulowany gaźnik.