Honda CRF 450 2007r. - Blokujący się automat zmiany biegów.

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
eNO
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 5
Rejestracja: ndz, 16 lut 2014, 15:37
Motocykl: KTM 450
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Honda CRF 450 2007r. - Blokujący się automat zmiany biegów.

Post autor: eNO » wt, 18 lut 2014, 20:52

Witam

Na wstępie chciał bym powitać wszystkich na forum.
Sprawa tyczy się Hondy CRF 450 z 2007r, a dokładniej blokujących biegów, tzn. raz wchodzą normalnie a kolejnym razem blokują się i nie da się ich zmienić (zazwyczaj jedynka i luz jest a reszty nie ma). Ruszając energicznie lub dociskając mocniej dźwignie zmiany biegów w stronę gruntu udaje się przywrócić funkcjonalność ale problem ciągle powraca. Wszytko zaczęło się od zablokowania silnika na 3 biegu podczas jazdy (zablokowany korbowód odłamkiem ukruszonego tłoka). Przy silniku została ściągnięta pokrywa (ta duża na uszczelce) od strony sprzęgła gdzie znajduje się automat i złożona na uszczelce 0,8mm bez jakiej kolwiek ingerencji w automat czy biegi (opcja opiłków czy resztek tłoka odpada z uwagi na dzielone komory olejowe). Może ktoś miał taki przypadek, albo macie jakieś sugestie zanim będę go patroszył kolejnym razem, na co należy zwrócić uwagę.

Pozdrawiam eNO.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Honda CRF 450 2007r. - Blokujący się automat zmiany bieg

Post autor: Majster128 » wt, 18 lut 2014, 21:00

Demontaż i weryfikacja skrzyni to najlepsze wyjście.

Autor tematu
eNO
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 5
Rejestracja: ndz, 16 lut 2014, 15:37
Motocykl: KTM 450
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda CRF 450 2007r. - Blokujący się automat zmiany bieg

Post autor: eNO » ndz, 2 mar 2014, 20:35

Witam

Sprawa rozwiązana bez rozbiórki całego silnika. Wałek dźwigni zmiany biegów podczas składania silnika wysunął się na tyle w stronę kosza sprzęgłowego, że taka mała tulejeczka z kołnierzykiem wypadła i stąd wzięły się problemy (tulejka została w silniku i na szczęście nie było żadnego zonka z jej udziałem). Motocykl złożony i przetestowany, wszystko działa. Zdjęcia z tulejka i bez poniżej :




Pozdrawiam i do zobaczenia na trasie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”