Wydech 4T - pytania

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
MKubic
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 77
Rejestracja: śr, 14 sie 2013, 10:26
Motocykl: CRF250 2005r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Wydech 4T - pytania

Post autor: MKubic » pn, 9 wrz 2013, 12:52

Witam !

Tydzień temu kupiłem moto w którym do wymiany nie koniecznej ale jednak jest wydech.
Chciałem się dowiedzieć czy opłacalna jest naprawa tłumika tj. poszycia tłumika, czy lepiej dorwać używany o co jest ciężko lub z innego moto o podobnych parametrach, i tu nasuwa się pytanie najważniejsze.

1. Jaka jest różnica w tłumikach np 250-450ccm ? Czy można je stosować zamiennie ?
2. Czy tłumik zrobiony samemu w 4T ma prawo bytu bez specjalistycznych wyliczeń ?
3. Gdzie dobrze i w rozsądnych pieniądzach można naprawić wydech ?



Moto Honda CRF250 2005r wydech pojedynczy.
- nie da się...
+ jak się ***** nie da?! do odcinki i przejedzie

Enduros70
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1028
Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
Motocykl: EXC 450
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Jarosław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wydech 4T - pytania

Post autor: Enduros70 » śr, 11 wrz 2013, 21:06

Może byś zobrazował co jest do naprawy, najlepiej zdjęcia.

Autor tematu
MKubic
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 77
Rejestracja: śr, 14 sie 2013, 10:26
Motocykl: CRF250 2005r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wydech 4T - pytania

Post autor: MKubic » pn, 16 wrz 2013, 07:30

A więc problem polega na :



- nie da się...
+ jak się ***** nie da?! do odcinki i przejedzie

Enduros70
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1028
Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
Motocykl: EXC 450
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Jarosław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wydech 4T - pytania

Post autor: Enduros70 » pn, 16 wrz 2013, 20:00

Tego już się nie opłaca remontować. Jeśli chcesz mieć fabryczną charakterystykę to trzymaj się długością oraz średnicą rurki perforowanej względem oryginalnego. Najwazniejszy jest kolektor, końcówka byle przelot.

major000
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 304
Rejestracja: wt, 17 mar 2009, 19:39
Motocykl: HUSKY
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wydech 4T - pytania

Post autor: major000 » pn, 16 wrz 2013, 21:11

Enduros70 pisze: Najwazniejszy jest kolektor, końcówka byle przelot.
No chyba nie do końca...

Enduros70
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1028
Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
Motocykl: EXC 450
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Jarosław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wydech 4T - pytania

Post autor: Enduros70 » pn, 16 wrz 2013, 21:57

Nie odczujesz jeśli będą jakieś odchyłki od oryginału.

Autor tematu
MKubic
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 77
Rejestracja: śr, 14 sie 2013, 10:26
Motocykl: CRF250 2005r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wydech 4T - pytania

Post autor: MKubic » wt, 17 wrz 2013, 07:50

A więc jakie propozycje ?

1. Wymienić tłumik na oryginał który ciężko znaleść i jak już jest to zapewne w średnim stanie.
2. Wymienić na coś o podobnym gabarycie z "czegokolwiek" (patrz KTM, Suzuki, Kawasaki - wszystko 4T)
3. Postrzelić się w kolano by zarobić na tuningowy z LeoVince i innych ? :P
- nie da się...
+ jak się ***** nie da?! do odcinki i przejedzie

Enduros70
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1028
Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
Motocykl: EXC 450
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Jarosław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wydech 4T - pytania

Post autor: Enduros70 » wt, 17 wrz 2013, 13:37

Jak nic w rozsądnych pieniądzach nie znajdziesz to mógłbym się zająć odbudową, wykończenie do uzgodnienie, polerka, carbon, lakier.

Autor tematu
MKubic
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 77
Rejestracja: śr, 14 sie 2013, 10:26
Motocykl: CRF250 2005r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wydech 4T - pytania

Post autor: MKubic » czw, 3 paź 2013, 11:54

Problem rozwiązałem kupując tłumik przeznaczony do KTMa przerowiony pod Honde CRF 450.

Możecie mi powiedzieć czy średnica rury (łączenie kolanka z wydechem) w modelu 250 i 450 są takie same czy odrazu szukać kogoś do przespawania kolanka ze stare tlumika :> ?
- nie da się...
+ jak się ***** nie da?! do odcinki i przejedzie

wawzon
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 247
Rejestracja: ndz, 1 lip 2012, 13:52
Motocykl: KX250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: ok. Stalowa Wola
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wydech 4T - pytania

Post autor: wawzon » czw, 3 paź 2013, 16:56

Z tego co widzę tu ma koleś całą honde na części to pewnie i wydech ma : http://allegro.pl/honda-crf-250-czesci- ... 53475.html szukaj na czesci motocykli to może coś więcej znajdziesz :)

Awatar użytkownika
solaris
Admin
Admin
Posty: 1872
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
Motocykl: aktualnie brak
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: B-nia
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 12 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wydech 4T - pytania

Post autor: solaris » czw, 3 paź 2013, 18:46

Możesz spróbować zrobić sobie puszkę do wydechu u jakiegoś blacharza ktróy Ci to dobrze powygina (środek włożysz oczywiście od swojego wydechu). Używane tłumiki to nie mniej niż 500zł... Widziałem jeden na allegro za 200zł http://allegro.pl/tlumik-wydech-honda-c ... 11398.html lekko poobijany ale wygląda lepiej od Twojego. Mam znajomego blacharza co robi tłumiki (fabricator.com.pl) także jakbyś był zaintersowany to daj znać.

Autor tematu
MKubic
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 77
Rejestracja: śr, 14 sie 2013, 10:26
Motocykl: CRF250 2005r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wydech 4T - pytania

Post autor: MKubic » pt, 4 paź 2013, 07:49

Tłumik już kupiłem



Ten który znajduje się niżej na zdjęciu.

Z tym że moje pytanie brzmi:

Czy rura odprowadzająca spaliny (kolektora) jest takiej samej średnicy w 450 i 250 ?
- nie da się...
+ jak się ***** nie da?! do odcinki i przejedzie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”