Strona 1 z 1
Polerowanie dolotów i planowanie głowicy?
: wt, 14 lut 2006, 22:20
autor: kusy
Mam do was pytanie, bo robię remont silnika wymieniam tłok zawory wydechowe sprężyny zaworowe regeneracje wału i inne takie drobne rzeczy. I chciałem wypolerować doloty i splanować głowice, ale nie wiem czy to się wogóle opłaca robić i tu mam prośbę do was o jakieś porady:] HUSQVARNA TE610
: śr, 15 lut 2006, 19:26
autor: MXrool
No widzę, że masz dosyć mocny sprzęt, jak Ci nie starcza mocy to przesiądź sie do odrzutowca. Jak splanujesz głowicę to motor będzie mocniejszy, ale wzrośnie złużycie i procent usterkowości. Doloty możesz wypolerować.
: śr, 15 lut 2006, 21:37
autor: gajowy
Nie paliłbym się do takich zmian. Takie roboty są dobre jak masz np. jedną, dwie trzy głowice w zapasie, jak coś spiepszysz to już tego nie odkręcisz tak łatwo. Poza tym możesz spierdzielić nie tylko głowicę-też rozrząd, tłok. I tu masz odpowiedź na pytanie czy się to opłaca.
Jezeli to spolerowałbym denko tłoka-na "lustro". Nagar się wtedy mniej osadza. Kanały wydechowe to samo, ssące nie na lustro tylko w "jodełkę" tak jak cylinder po honowaniu. Zawory też, oczywiście prócz przylgni i trzonka
.
Z tym planowaniem głowicy to jest tak ze jeśli np. obniżysz ją o 0,5 mm to luz na łańcuchu zwiększy się o 1 mm, zmienią się też delikatnie fazy. No i musiałbyś zbadać czy zawory nie wejdą Ci w kolizję z tłokiem. Śmierdząca sprawa. Poza tym po remoncie Twój mastodont i tak będzie wymiatał jak szalony
: śr, 15 lut 2006, 23:16
autor: kusy
W sumie macie racje, dzięki za pomoc jak skończę moto to cos napisze jak chodzi:]
Pozdrawiam
: czw, 6 kwie 2006, 14:54
autor: orzell
A co z silnikami 2t, jak usprawnic prace silniaka w dwusowie, ile daje np. polerowanie kanałów.??
: czw, 6 kwie 2006, 15:08
autor: MXrool
Szczerze nie wiem ile da polerowanie, ale głowicę zawsze można sobie obniżyć
: ndz, 9 kwie 2006, 08:16
autor: maverick
kanałow ssacych nie wolno polerować
(mozna co najwyzej usunąć niedociągniecia odlewu)
kanały wydechowe, denko tłoka, zawory - tak
pozdrawiam 8)
: ndz, 9 kwie 2006, 14:53
autor: BartekJ
Można tez wypolerowąc korbę, i zniwelować ostre krawędzie na jej powierzchni. Daje to mniejsze zawirowania przy przepływie mieszanki przez skrzynię korbową, i wzmacnia korbę - brak ostrych kantów, krawędzi powoduje, że nie ma miejsc do potencjalnego pęknięcia.
Można polerować także koła zamachowe wału.
: ndz, 9 kwie 2006, 14:57
autor: MXrool
To tak jak można zdjąć pare gram z tłoka, po tej operacji tłok będzie lżejszy i będzie się lepiej wkręcać. Zdejmujemy stop od środka tłoka, tylko bez przesady, lekką warstwę.
W piędziesiątce za starych dobrych czasów jeszcze robiłem a'la rezystor by tłok lepiej odprowadzał ciepło. Było to takie "zadrapanie" do okoła tłoka na głębokość 0,5 mm pod pierścieniem.
Re: Polerowanie dolotów i planowanie głowicy?
: sob, 29 sie 2009, 13:52
autor: kopytt91
Witam
Trawie własnie problem w mojej YZ 125 05' i zastanawiam się nad spolerowaniem kanałów <kupiłem tłok wosnera GP> będe zakładał nowy wał i chciałem się dowiedzieć jak lub gdzie spolerować zawory wydechowe i wylot z cylindra .. ?? Moze jakies doświadczenia lub sugestie macie
Pozdro :supz:
Re:
: czw, 3 wrz 2009, 22:39
autor: piotrek07_92
maverick pisze:kanałow ssacych nie wolno polerować
(mozna co najwyzej usunąć niedociągniecia odlewu)
kanały wydechowe, denko tłoka, zawory - tak
pozdrawiam 8)
Kiedy robiłem yzf 250 rozmawiałem z Karolem Kędzierskim o zaworach i mówił że nie wolno polerować zaworów ponieważ są pokryte powłoką tytanu i można ją tylko zedrzeć, a wtedy stracą wytrzymałość. wiem że to już stare i nie ważne ale tak dodałem żeby może ktoś inny nie podłapał ;D