Problem z rmz250 06...

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
klemski
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: śr, 12 cze 2013, 00:24
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Problem z rmz250 06...

Post autor: klemski » sob, 6 lip 2013, 23:22

Witam. wymienilem tlok zrobilem zawory i nowy rozrzad. wszystko jak "ksiazka pisze". Ucieszony chce odpalac a tu co?
kaszel i jakby chciala a nie mogla... Dalem do znajomego mechanika od motorow sprawdzil wszystko i nic. Pomyslelismy o zaplonie, wiec dalismy do speca od tego, sprawdzil i przewinal cewke. Dalej to damo kaszle i jakby lapala ale nie do konca. Raz udalo sie ja odpalic dziwnym przypadkiem i jak nalalem paliwa do cylindra. Aha nowa swieca i przedmuchany gaznik. iskra jest. najpierw zalewala swiece ale to wina regulacji wolnych obrotow. z lekkim gazem na kompe tak jak pisalem wczesniej a na pycha katastrofa. zupelnie nic. Pomysly sie koncza a motor dalej nie pali. Jeden szpec mowi zeby sprobowac prysnac stater do filtra powietrza i probowac kopka. cholra wie .... rece rozkladam juz moze ktos cos pomoze. z gory dzieki :(

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem z rmz250 06...

Post autor: robsztix » pn, 8 lip 2013, 18:25

Skoro wymieniles zawory, to posprawdzaj raz jeszcze dokladnie luzy i obejrzyj raz jeszcze ustawienie rozrzadu. Pozatym tlok na 100% dobrze dobrany? Jak kompresja?

Autor tematu
klemski
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: śr, 12 cze 2013, 00:24
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z rmz250 06...

Post autor: klemski » pn, 8 lip 2013, 23:13

No Witam.
Dzisiaj pokolei obserwowalismy z kuzynami jak chodzi wszystko kopiac powoli. I troche przyznam dalo nam to do myslenia, nastepnie przestawilismy rozrzad i bylo troche lepiej ale dalej nie palila. Moze ktos wie jak pokolei dziala silnik w sensie...
4 fazy:
1=ssanie
2=kompresja
3=isra,wyboch
4=wydech
?
Jak ustawiam rozrzad po znakach ktore znalazlem to wszystkie zawory sa zamkniete. a przeciez tlok jest na samej gorze cylindra.
Kupilem moto od anglika. nie wiedzialem jeszcze tyle co wiem teraz. palila na strzala czy ciepla czy zimna. wiec sobie mysle biore. no i tak w sumie polatalem nia troszke bez zmian. Lecz jak przyszly mrozy to przestala odpalac nawet na pycha. no to rozebralem dalem to szpeca zmierzyli zamowil tlok. zawory docieralem sam. ustawial znajomy mechanik od crossow. rozrzad nowy ustawialem sam z kuzynami ale sprawdzal mechanik. pozniej cewke przewijalismy bo skonczyly sie pomysly. no dzisiaj zmienislismy ustawienie rozrzadu jakby lepiej ale nie do konca. jutro chce porowniac dzialanie zaworow do ktm sxf450. w sensnie dzialania bo przeciez dzialaja na takiej samej zasadzie jak w kazdym 4 sowie. jakby ktos mial jakies schemty rozrzadow a moze wiedzial w jakim polozeniu tloka otwieraja sie ktore zawory to bylbym bardzo wdzieczny. dzieki z gory i pozdro

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem z rmz250 06...

Post autor: robsztix » wt, 9 lip 2013, 07:26

Jezeli tlok masz w GMP to zawory powinny byc zamkniete przy czym krzywki walkow powinny byc rozchylone na zewnatrz przy prawidlowym ustawieniu rozrzadu, co do znakow, to masz 2 na walkach i jeden na kole magnesowym, ktory widac po odkreceniu sruby w deklu. Proponuje na poczatek zaopatrzyc sie w serwisowke, bo z tego co piszesz nie bardzo masz pojecie co i jak. Napewno duzo pytan Ci taki podrecznik wyjasni. Proponuje tez obejrzec ten filmik http://www.youtube.com/watch?v=P3tq3XmKx_Q z niego dowiesz sie czemu w GMP zawory sa zamkniete (raz z powodu cyklu sprezania, a raz z chwili w ktorej skonczyl sie cykl wydechu, a zacznie sie cykl ssania) Skoro piszesz, ze jest iskra, tlok dobieral "szpec", a rozrzad jest na znakach podaj jakie masz luzy na ssacych i wydechowych. Jezeli tu tez jak nalezy, to pozostala Ci tylko regulacja gaznika skoro zalewa swiece...

Autor tematu
klemski
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: śr, 12 cze 2013, 00:24
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z rmz250 06...

Post autor: klemski » śr, 10 lip 2013, 22:45

Witam. Dzieki za filmik przyda sie na pewno. Kompresja jak ta lala. Nie sprawdzilem szczelin jakie sa ustawione szczerze mowiac bo zajalem sie porzadnym ustawienie rozrzadu. W sumie to nie wiem bo nie moglem znalezc szczegolowego schematu. W sensie ile jest ogniwek lancuszka pomiedzy znakami. Nawet zmienilismy gaznik bo mielismy od dzialajacego motoru i nic. kurde nie mam pomyslow. Moze to modul tylko ze iskra jest i to ladna. Tylko pytanie czy moze sie gubic po drodze? Aha no i czasami przy kopce wypuszcza kompresje filtrem powietrza. Jeden magik z okolicy powiedzial zeby startera prysnac do filtra, ale boje sie o korbe i czy wogole to cos da? Kurcze juz nie wiem co z nia robic ryje juz chyba ze dwa miechy. Zaden warsztat nie chce jej wziac, jak tylko mowie jakie sa objawy, a poza tym to nie ma zadnego takiego u ktorego bym sie nie bal jej zostawic. robia waly na czesciach i na wszystkim co sie da. Gdzie zdobyc taka serwisowke? Prosze o jakies podpowiedzi bo naprawde koncza mi sie pomysly i cierpliwosc do moto. z gory dzieki. pozdr

tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z rmz250 06...

Post autor: tomasz12 » czw, 11 lip 2013, 16:36

Proszę napisać gdzie mieszkasz forumowiczu, z twojego opisu nie można się za wiele dowiedzieć ( proszę podać wartość jaka jest kompresja, jakie są luzy zaworowe). Myślę, że dodanie fotki, na której będzie widoczny łańcuszek oraz wałki rozrządu, pomogło by w ustaleniu przyczyny problemu.

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem z rmz250 06...

Post autor: robsztix » czw, 11 lip 2013, 17:42

Tu znajdziesz serwisowke: http://chomikuj.pl/godzillaaaa/Motoryza ... 642233.pdf radze nie psikac w dolot zadnymi samostartami i innymi wynalazkami, przy tych silnikach cudow nie ma. Skoro iskra jest pozadna jak piszesz, to przyczyny szukaj gdzie indziej i na poczatek zapoatrz sie w ta serwisowke i dobrze ustaw rozrzad i luz na zaworach, dopiero pozniej bedzie mozna zastanawiac sie nad innymi przyczynami. Co do upuszczania kompresji, to jest to autodekompresator i jest to normalne, jest na walku wydechowym, ale odglos syczenia slychac w okolicach air boxa. Kompresja "jak talala" tzn ile wyszlo z pomiarow? Jeszcze jeden watek, skoro moto przestalo odpalac po dlugim postoju, to czy wymieniles benzyne na swieza?

Autor tematu
klemski
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: śr, 12 cze 2013, 00:24
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z rmz250 06...

Post autor: klemski » pt, 12 lip 2013, 22:06

WITAM. Sprzętu do mierzenia ciśnienia nie posiadam wiec też nie podam konkretnych wartości. Luzy zaworowe wynoszą:
s: 0.12
w:0:19
A ustawienie rozrządu jest adekwatne do tego co znalazłem na forum odnośnie KXF bo RMZ nie znalazłem. A pomieszkuje w okolicach Leszna(Wielkopolskie).

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem z rmz250 06...

Post autor: robsztix » sob, 13 lip 2013, 15:06

Dodaj fotke z ustawieniem rozrzadu...Wymieniles benzyne na swieza?

Autor tematu
klemski
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: śr, 12 cze 2013, 00:24
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z rmz250 06...

Post autor: klemski » sob, 13 lip 2013, 21:45

wymieniłem już dawno paliwo na nowe. Iskra jest tylko innego koloru niż u mojego kuzyna w ktmie. Czy moze to być wina modułu bo impulsator sprawdzałem miernikiem i impuls to modułu idzie. Może to moduł gdzieś gubi po drodze. Sorry ze nie dodałem fotek dzisiaj ale nie miałem za bardzo czasu żeby je zrobić. Rozrząd jest ustawiony dwa znaki do zewnątrz(na poziomie głowicy) i dwa do góry(mniej więcej pionowo) na walkach rozrządu, a magneto to na drugim od lewej. Krzywki na wałkach sa skierowane do zewnątrz praktycznie w tej samej pozycji. 12 bolczyków łańcuszka pomiędzy górnymi znakami. Dodam jeszcze ze próbowałem ją ciągnąć przez dobry kawałek i nic tylko strzelała z wydechu, a poźniej świeca zalana.

Awatar użytkownika
renner250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 406
Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
Motocykl: niebieski 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: > okolice Kielc <
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z rmz250 06...

Post autor: renner250 » pn, 15 lip 2013, 00:51

Rzecz jasna że moto nie pali z Twojej winy bo palił przed porozbieraniem a teraz nie. Sprawdź czy masz szczelny wydech. Pisałeś że sam zawory docieraleś - sprawdziłeś ich szczelność? Do tego pisałeś też że przestawiłeś rozrząd i jest lepiej. Co to znaczy że przestawiłeś? Nie ma czegoś takiego. Takim przestawianiem można jedynie skrzywić zawory i jest final. Kolega wyżej podesłał chyba manuala także sprawdź w nim jak to dokładnie ma wyglądać i tak musi być. Są w manualu foteczki nawet przez co zero problemu.
I think I can fly! MX it's my life <3

Autor tematu
klemski
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: śr, 12 cze 2013, 00:24
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z rmz250 06...

Post autor: klemski » pn, 15 lip 2013, 09:38

Witam. Chłopaki nie gańcie mnie jakbym był jakimś debilem bo nim nie jestem. Wiem dobrze ze można skrzywić zawory i zrobiłem to tak jak powinno być. A tak na marginesie to możesz je skrzywić jak będziesz kopał kopką jak maniak a jak pomalutku pokręcisz magnetem to jesteś w stanie wyczuć czy tłok dotyka zaworów. Wszystko jest ustawione dokładnie jak w manualu. 12 pinów łańcuszka pomiędzy górnymi znakami na wałkach. Ja tutaj szukam pomocy a nie pocisku ze strony forumowiczów. Także Panowie i Panie jak macie jakieś pomysły to słucham ale coś nowego a nie ciągle to samo. Bo to że rozrząd ma być ustawiony według instrukcji to już wiem bo każdy kto czyta i odpisuje na mojego posta to właśnie to pisze. Pytałem o moduł a nie o rozrząd. Dziękuję z góry za pomoc i wyrozumiałość(czytajcie ze zrozumieniem)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”