Yamaha TDR 125, Iskra

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Tarantula
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 85
Rejestracja: pn, 5 gru 2011, 17:40
Motocykl: Suzuki DR 600 1986
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Krasnystaw
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Yamaha TDR 125, Iskra

Post autor: Tarantula » sob, 22 cze 2013, 07:47

Witam a więc Tdr'ka straciła iskrę, gdy jechałem nagle zgasła i już nie chciała odpalić, ale już wcześniej czułem że coś jest nie tak bo miała za mało mocy i jak jechałem wolno 50-60 km/h to tak jak by nie równo chodziła i jak się zagrzała to miała lekki problem z zapaleniem, dziś sprawdzałem świecę no i iskry brak, założyłem inną świecę i też to samo, więc myslę że to wina cewki WN ale jak zdiagnozować taką cewkę ?

Enduros70
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1028
Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
Motocykl: EXC 450
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Jarosław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Yamaha TDR 125, Iskra

Post autor: Enduros70 » sob, 22 cze 2013, 11:59

Pomierzyć trzeba oporności.

Do wykonania pomiaru potrzebujemy multimetru uniwersalnego.

1. Uzwojenie pierwotne (lewe ze zdjęcie) ustawiamy pokrętło miernika na ohmy
0.7-1.1 ohm przy 20*C
2. Uzwojenie wtórne (prawe ze zdjęcia) ustawiamy pokrętło miernika na kilo ohmy
5.7-8.5 K ohm przy 20*C]


Autor tematu
Tarantula
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 85
Rejestracja: pn, 5 gru 2011, 17:40
Motocykl: Suzuki DR 600 1986
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Krasnystaw
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Yamaha TDR 125, Iskra

Post autor: Tarantula » sob, 22 cze 2013, 16:14

No dzięki mierzyłem i no to wina cewki. Dzięki za szybką pomoc :drinkers:

LwG

Autor tematu
Tarantula
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 85
Rejestracja: pn, 5 gru 2011, 17:40
Motocykl: Suzuki DR 600 1986
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Krasnystaw
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Yamaha TDR 125, Iskra

Post autor: Tarantula » czw, 27 cze 2013, 08:10

A jednak nie to tyło jedyną przyczyną wczoraj wymieniłem cewkę, przewód, czapkę. No i nadal nie ma iskry #-o

co sprawdzić dalej ? co może być kolejną przyczyną

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”