Narzędzia do napraw silnika

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Czepek
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 926
Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 15:17
Motocykl: YZ125 `08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Narzędzia do napraw silnika

Post autor: Czepek » śr, 12 cze 2013, 14:28

Ja wyciskacz wału zrobiłem tak :

po prawej widać.
gruby metal, w środku dziura i od góry naspawana nakrętka, koniec śruby sfazowany na szpic, raczej to nie jest zbyt uniwersalne, ale robiłem na szybko podczas remontu, więc do aktualnego moto jest idealne ;))
Naprawa cross prostowanie wydechów 793 395 514

tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Narzędzia do napraw silnika

Post autor: tomasz12 » śr, 12 cze 2013, 16:30

Ściągacz, o który pyta Levis prawdopodobnie jest zbudowany następująco:
Śruba sześciokątna mniejsza "napęd ściągacza" jest to część robocza ściągacza, służy do wyciśnięcia oś wału. Zaś grubsza śruba ( ta poniżej ) stanowi oś obrotu ( forma zawiasu ) do ramion. Myślę, iż ustawia się ramiona a następnie można ją lekko dokręcić i całość robi się sztywna i stabilna, następnie kręcąc mniejszą śrubą, pracujesz jak tradycyjnym ściągaczem.

Kolego Czepek, brawo za pomysłowość, cenię ludzi, którzy potrafią i co ważniejsze chce im się pomyśleć. :D :drinkers: Może komuś pomogę gdy wspomnę, iż do budowy jakiegokolwiek ściągacza najlepiej użyć śruby drobnozwojowej, zaś na końcu zamiast szpica korzystniej jest zastosować kulkę z łożyska. Opory są znacznie mniejsze.

DZIURĘ można spotkać: na ulicy, w nosie, w ogródku też można wykopać dziurę, w tym przypadku mamy do czynienia z otworem. :D

Enduros70
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1028
Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
Motocykl: EXC 450
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Jarosław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Narzędzia do napraw silnika

Post autor: Enduros70 » śr, 12 cze 2013, 17:49

Muszę iść do tokarza co kiedyś mu zleciłem wytoczenie parę elementów to bym zrobił kilka takich zestawów. Miały być już dawno temu, ale strasznie się obsrywa, jak nie zrobił to poszukam innego zakładu.

Czepek
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 926
Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 15:17
Motocykl: YZ125 `08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Narzędzia do napraw silnika

Post autor: Czepek » śr, 12 cze 2013, 19:44

tomasz12 pisze:Ściągacz, o który pyta Levis prawdopodobnie jest zbudowany następująco:
Śruba sześciokątna mniejsza "napęd ściągacza" jest to część robocza ściągacza, służy do wyciśnięcia oś wału. Zaś grubsza śruba ( ta poniżej ) stanowi oś obrotu ( forma zawiasu ) do ramion. Myślę, iż ustawia się ramiona a następnie można ją lekko dokręcić i całość robi się sztywna i stabilna, następnie kręcąc mniejszą śrubą, pracujesz jak tradycyjnym ściągaczem.

Kolego Czepek, brawo za pomysłowość, cenię ludzi, którzy potrafią i co ważniejsze chce im się pomyśleć. :D :drinkers: Może komuś pomogę gdy wspomnę, iż do budowy jakiegokolwiek ściągacza najlepiej użyć śruby drobnozwojowej, zaś na końcu zamiast szpica korzystniej jest zastosować kulkę z łożyska. Opory są znacznie mniejsze.

DZIURĘ można spotkać: na ulicy, w nosie, w ogródku też można wykopać dziurę, w tym przypadku mamy do czynienia z otworem. :D
No co do dziury to wtopa :D
Fakt z drobnozwojówką, ale jak przymocować tam kulkę z łożyska? chodzi Ci o zrobienie gniazda z wgłębieniem (nie dziurą :D ) i podczas skręcania włożyć kulkę ?
Naprawa cross prostowanie wydechów 793 395 514

tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Narzędzia do napraw silnika

Post autor: tomasz12 » śr, 12 cze 2013, 20:06

W śrubie wierci się otwór, głębokości około 2/3 średnicy kulki, wkłada się kulkę i zaklepuje od góry. tak aby kulka się trzymała. Wystarczy, zę kulki wystaje tylko nie wielka część.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”