Kawasaki kx 125 problem z obrotami zła mieszanka?

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kawasaki kx 125 problem z obrotami zła mieszanka?

Post autor: Majster128 » pt, 12 kwie 2013, 15:02

Przecież możesz. Nikt Ci nie zabroni, ale... zapraszam do odpowiedniego działu.
Świece oczywiście z doboru, typu do której bliżej sięgnąć.
Jest bez rezystora i ze złą ciepłotą. Kup sobie irydową BR9EIX, a jeśli spokojniej jeździsz to ósemkę.

Autor tematu
Nikodem00
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 38
Rejestracja: sob, 19 sty 2013, 21:18
Motocykl: KAWSAKI KX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: WLKP
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kawasaki kx 125 problem z obrotami zła mieszanka?

Post autor: Nikodem00 » pt, 12 kwie 2013, 15:09

Czyli ogólnie ujmując mam zły olej złą świecę itd..... Pieniądze wyrzucone w błoto...... Tylko skąd normalny człowiek może o tym wszystkim wiedzieć skoro olej polecił w sklepie przedstawiciel MOTULA-akurat tam był a świecę zamawiałem w IC pod dany model i rok- taki model zaleca katalog. I bądź tu mądry....

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kawasaki kx 125 problem z obrotami zła mieszanka?

Post autor: Majster128 » pt, 12 kwie 2013, 15:27

Oznaczenie świecy pisałem z głowy, ale wątpię, że w katalogu jest dziesiątka. Jak będę miał kompa to sprawdzę jeszcze w katalogu.
Olać takiego przedstawiciela. Jak lubisz motula to masz dobry olej z tej stajni motul 800.

Autor tematu
Nikodem00
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 38
Rejestracja: sob, 19 sty 2013, 21:18
Motocykl: KAWSAKI KX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: WLKP
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kawasaki kx 125 problem z obrotami zła mieszanka?

Post autor: Nikodem00 » pt, 12 kwie 2013, 15:33

Wiem że Motul 800 jest najlepszy ale nie oszukujmy się i każdy wie że jest drogi w normalnym sklepie kosztuje 80-85zł na allegro jest tańszy ale trzeba czekać parę dni. Byłem pewien że każdy Motul jak np. 510 na esterach jest lepszy od Castrola

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kawasaki kx 125 problem z obrotami zła mieszanka?

Post autor: Majster128 » pt, 12 kwie 2013, 15:49

Co za brednie.
Na stronie mojego klubu www.eterrymanow.pl jest forum i dział garaż.
W podwieszonych zamieściłem kilka artykułów, które powinieneś przerobić.

Autor tematu
Nikodem00
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 38
Rejestracja: sob, 19 sty 2013, 21:18
Motocykl: KAWSAKI KX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: WLKP
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kawasaki kx 125 problem z obrotami zła mieszanka?

Post autor: Nikodem00 » pt, 12 kwie 2013, 16:17

Czytałem już kiedyś ten artykuł o olejach do 2T ale jest tam mowa o samych full syntetykach a potem forum rozwija się w prawię kłótnię który olej jest lepszy jedni że castrol inni że motul itd.

Awatar użytkownika
andrzej555
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 824
Rejestracja: ndz, 25 gru 2011, 18:30
Motocykl: soon 250 4t
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: WRA
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kawasaki kx 125 problem z obrotami zła mieszanka?

Post autor: andrzej555 » pt, 12 kwie 2013, 19:20

Masz moto starsze od siebie w crossach to rzadkość,a że dokładać trzeba cały czas do sprzętu to już taki urok tych motocykli,ale frajdy z jazdy nic nie zastąpi.
Ech,a byłem kiedyś generałem
4t is best/4t ist besser

Autor tematu
Nikodem00
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 38
Rejestracja: sob, 19 sty 2013, 21:18
Motocykl: KAWSAKI KX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: WLKP
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kawasaki kx 125 problem z obrotami zła mieszanka?

Post autor: Nikodem00 » pt, 12 kwie 2013, 19:39

Wiem lubię jeździć , wcześniej miałem 4T i po namowach kupiłem 2T ale rocznik to przypadek bo po wyglądzie myślałem że jest młodszy, przyznam że 4T lepiej mi się jeździło i chyba przyjdzie czas niedługo na zmianę na 4T

Enduros70
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1028
Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
Motocykl: EXC 450
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Jarosław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kawasaki kx 125 problem z obrotami zła mieszanka?

Post autor: Enduros70 » sob, 13 kwie 2013, 01:34

Zdrową, młodą setką byś się przejechał to byś mógł coś mówić o porownaniach.

Autor tematu
Nikodem00
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 38
Rejestracja: sob, 19 sty 2013, 21:18
Motocykl: KAWSAKI KX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: WLKP
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kawasaki kx 125 problem z obrotami zła mieszanka?

Post autor: Nikodem00 » sob, 13 kwie 2013, 21:36

Więc tak: Zrobiłem mieszankę 1:40, tak jak polecaliscie, wsadzilem nową świece, lecz niestety to nie jest to. Motocykl ma problemy z wkrecaniem się na górne obroty, po pełnym otwarciu przepustnicy bestia nie wkreca się do końca i tak jak mowilem, przerywa.
Po odpaleniu zakrecilem kranik i moto po wypaleniu części paliwa z gaznika jedzie tak jak powinna prawdziwa seta!

W gazniku Mikuni jest główna dysza 165, gaznik nie posiada śruby od regulacji mieszanki.

Możecie mi powiedzieć w czym leży problem? ;)

Ciechu
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 292
Rejestracja: pt, 3 mar 2006, 18:51
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kawasaki kx 125 problem z obrotami zła mieszanka?

Post autor: Ciechu » sob, 13 kwie 2013, 22:57

Posiada, posiada :) Tylko jeszcze o tym nie wiesz.
Wersja 1) Miałem kiedyś stary gaźnik Mikuni od husqvarny 360 z lat 80tych i śruba regulacji składu mieszanki była mało wyeksponowana. Jej łeb chyba nawet nie wystawał z odlewu. Przyjrzyj się dokładniej to ją znajdziesz.
Wersja 2) Patrzę na zdjęcia gaźników mikuni szukając czegoś co prawdopodobnie jest u ciebie i wydaje mi się że śruba powinna znajdować się z lewej strony motocykla, mniej więcej po środku korpusu gaźnika, około 15mm nad połączeniem z komorą pływakową.
Wersja 3) Śruba tak jak w wersji drugiej tylko że z prawej strony motocykla ;)
Trochę to chaotyczne ale znalazłem kilka różnych gaźników opisanych jako kx 125 1987 i regulacja jest raz z lewej raz z prawej strony. Wstaw tu zdjęcia tego cuda to coś się wymyśli.
Jednak jeśli silnik dostaje permanentnie zbyt bogatą mieszankę to znaczy że sam śrubka tego nie załatwi. Jeżeli świeca jest zalewana tylko przy małym otwarciu przepustnicy a dysza i iglicą byłyby dobrane/ustawione dobrze, to po otwarciu gazu na max. i odczekaniu chwile silnik powinien ożywać i na wysokich obrotach pracować dobrze. Natomiast jeżeli świece zalewa i na wolnych i na wysokich obrotach to wygląda na to że gaźnik jest zupełnie rozregulowany lub ewentualnie masz przytkany dolot i brakuje powietrza. Myłeś filtr powietrza?

Autor tematu
Nikodem00
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 38
Rejestracja: sob, 19 sty 2013, 21:18
Motocykl: KAWSAKI KX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: WLKP
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kawasaki kx 125 problem z obrotami zła mieszanka?

Post autor: Nikodem00 » ndz, 14 kwie 2013, 00:04

Już podrzucam fotki gaźnika, z lewej i prawej strony:





Zapewniam, że nigdzie nie ma śrubki od regulacji mieszanki, jedyna widoczna to ta, od obrotów.

Również wydaje mi się, że mieszanka jest zbyt bogata. Przy otwartej manetce kilka sekund tak jak pisałeś silnik niestety nie "ożywa" jak powinien, ciągle się dławi, jedynie pomaga mu zakręcenie kranika, po tym zabiegu leci jak powinien dopóki paliwo się nie skończy.

Tak, filtr powietrza jest czysty, lecz niestety nie mam do niego plastików osłaniających, więc jest on odsłonięty, więc z brakiem powietrza się nie zgodze.

Kojarzy ktoś może, jaki rozmiar powinna mieć dysza w gaźniku Mikuni?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”