Gaźnik YZ 426F - Regulacja

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Stubbs
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: ndz, 17 lip 2011, 12:30
Motocykl: Yamaha YZ 426F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Gaźnik YZ 426F - Regulacja

Post autor: Stubbs » śr, 20 lut 2013, 09:56

Witam czy wie ktoś może w jaki sposób zwiększyć obroty i zmniejszyć ilość dozowanego paliwa? Ponieważ na niskich obrotach mi Yamaha gaśnie, a podczas jazdy zauważyłem plamy benzyny na drodze.

tobiasz86
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 352
Rejestracja: ndz, 25 lip 2010, 10:20
Motocykl: crf250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Rymanów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Gaźnik YZ 426F - Regulacja

Post autor: tobiasz86 » śr, 20 lut 2013, 16:42

Stubbs pisze: podczas jazdy zauważyłem plamy benzyny na drodze.
Może Ci się gaźnik przelewa, nie domyka pływak, bo nie sądzę aby "wypluł" benzynę. Sprawdź, pod gaźnikiem wychodzi kilka wężyków, co najmniej jeden z nich prowadzi pod silnik, mocno przechylając motor powinno wylecieć nim paliwo, może u Ciebie dzieje się to przy niewielkim pochyleniu lub na prosto, zdiagnozuj.

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Gaźnik YZ 426F - Regulacja

Post autor: robsztix » śr, 20 lut 2013, 17:45

Obroty silnika na luzie mozesz zwiekszyc takim czarnym pokretlem wychodzacym z gaznika, a sklad mieszanki srubka na plaski srubokret u dolu gaznika. Jezeli niemasz w tej kwestii wiedzy, regulacje lepiej powiezyc komus kto sie na tym zna ;)

grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Gaźnik YZ 426F - Regulacja

Post autor: grayfox » śr, 20 lut 2013, 19:08

Albo doczytaj dobrze co i jak :)

1. Sprawdź czy krzywo nie dałeś gaźnika w krućcu
2.Zawór iglicowy może być uszkodzony
3.Kombinowane było coś z poziomem paliwa w komorze pływakowej

Autor tematu
Stubbs
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: ndz, 17 lip 2011, 12:30
Motocykl: Yamaha YZ 426F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Gaźnik YZ 426F - Regulacja

Post autor: Stubbs » śr, 20 lut 2013, 19:39

Zobaczę jutro co i jak, dziś tak patrzyłem i właśnie tego pokrętła od obrotów nie widziałem, może przeoczyłem:) A czy to że gaźnik jest krzywo może być tego powodem?

Konrad324
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 299
Rejestracja: ndz, 10 kwie 2011, 15:58
Motocykl: CRF 250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nowy Targ
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Gaźnik YZ 426F - Regulacja

Post autor: Konrad324 » śr, 20 lut 2013, 21:54

Króciec ma tam takie ząbki 2 a gaźnik ma 1 i krzywo go nie zamontujesz chyba że nie wciśniesz do końca w króciec. Pokrętło od obrotów masz takie duże czarne z prawej strony tzn z tej co widać gaźnik przy komorze pływakowej będzie a przynajmniej powinno być.

grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Gaźnik YZ 426F - Regulacja

Post autor: grayfox » śr, 20 lut 2013, 22:30

426 to dość stary motocykl, ząbki mogły się wyłamać, róże rzeczy się dzieją. Zresztą znam taki przypadek z autopsji :)

A problem z gaźnikiem może być znacznie poważniejszy. Tzn. wytarta przepustnica powodująca problemy z wolnymi obrotami to standard już w kilku letnich sprzętach nawet a co dopiero w 426 :)

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Gaźnik YZ 426F - Regulacja

Post autor: robsztix » czw, 21 lut 2013, 16:17

Stubbs pisze:Zobaczę jutro co i jak, dziś tak patrzyłem i właśnie tego pokrętła od obrotów nie widziałem, może przeoczyłem:) A czy to że gaźnik jest krzywo może być tego powodem?
To pokretlo powinno byc z lewej strony, a co do gaznika, to gdy bedzie krzywo moga dziac sie rozne dziwne rzeczy.

Awatar użytkownika
renner250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 406
Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
Motocykl: niebieski 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: > okolice Kielc <
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Gaźnik YZ 426F - Regulacja

Post autor: renner250 » wt, 26 lut 2013, 02:43

Jeśli masz plamy benzyty to po prostu gaźnik sie przelewa. Nie piszesz że coś grzebałeś więc zakładam że tak nie było i się zrobiło. Gaźnik wyczyść, sprawdź czy zaworek sie nadaje do użytku i problem z benzyna zniknie. Wątpie jednak żeby zniknał ze zduszaniem silnika czy też gaśnięciem. Brak wolnych obrotów to poważne dolegliwości starych 4t i możnaby o tym napisać lekture. Zbyt duży poziom paliwa w komorze i przelewanie gaźnika z przelewu raczej nie ma na to wpływu.
I think I can fly! MX it's my life <3

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”