Sprawdzic stan silnika CR250

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
nonam3k
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 10
Rejestracja: czw, 14 lut 2013, 18:56
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Sprawdzic stan silnika CR250

Post autor: nonam3k » sob, 16 lut 2013, 07:49

Witam. Czy po zdjeciu górnej pokrywy cylindra 2t uda sie sprawdzic stan tłoka oraz korbowodu oraz czy jest nikasil/tuleja . Czy trzeba demontować cały cylinder ?

Sprzedajacy zgadza sie tylko na demontaż górnej pokrywy cylindra przy oględzinach .

Bzyka
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 136
Rejestracja: sob, 2 sty 2010, 21:37
Motocykl: TDR 125.
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Okolice Czę100chowy.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Sprawdzic stan silnika CR250

Post autor: Bzyka » sob, 16 lut 2013, 11:38

Po zdjęciu pokrywy możesz poznać czy tłok jest nowy czy już troche ma przelatane ( ale ile to się nie dowiesz ), rozpoznasz czy jest tuleja czy nicasyl, przez okno wydechowe możesz jeszcze sprawdzić tłok. Co do korbowodu to nie da rady, trzeba by cylinder ściągnąć.
CZ 125/516 :(

Enduros70
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1028
Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
Motocykl: EXC 450
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Jarosław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Sprawdzic stan silnika CR250

Post autor: Enduros70 » sob, 16 lut 2013, 12:43

Jakiej pokrywy cylindra ? :shock:
Jeśli chodzi Ci o głowicę to nic nie sprawdzi. Przez Okno wydechowy sprawdzi czy jest nicasil i zużycie tłoka, ale nie w Twoim przypadku skoro pytasz o takie rzeczy.

Konrad324
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 299
Rejestracja: ndz, 10 kwie 2011, 15:58
Motocykl: CRF 250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nowy Targ
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Sprawdzic stan silnika CR250

Post autor: Konrad324 » sob, 16 lut 2013, 18:06

To już lepiej zdjąć cylinder razem z głowicą przynajmniej uszczelki pod głowice nie musisz kupować nowej a pod cylinder jest o wiele tańsza lub nawet wytniesz ją samemu jak masz odpowiedni papier na uszczelki. W tedy sprawdzisz całość korbę i cylinder.

mbartekx88
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 146
Rejestracja: czw, 8 lis 2012, 21:37
Motocykl: 125 sx
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Sprawdzic stan silnika CR250

Post autor: mbartekx88 » sob, 16 lut 2013, 18:42

Konrad324 pisze:To już lepiej zdjąć cylinder razem z głowicą
I demontować gaźnik, wydech i parę innych elementów. Lepiej ściągnąć samą głowicę i od razu będzie można ocenić czy jest tuleja czy nicasil. Tłok tylko z góry będzie można obejrzeć czyli jego denko. Ruszając kopką tłok pójdzie w dół i można ocenić stan cylindra, a jeśli dasz radę podejść średnicówką to nawet ocenić jego zużycie. I tak z reguły tłok niedługo po kupnie należy wymienić. Niestety w ten sposób nie ocenisz luzu na korbowodzie, ale rozbiórka i montaż motocykla do sprawdzenia korby to są około 2 godziny.
Ostatnio zmieniony ndz, 17 lut 2013, 12:05 przez mbartekx88, łącznie zmieniany 1 raz.

psyke
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 109
Rejestracja: śr, 30 wrz 2009, 19:37
Motocykl: yz 250f
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Sprawdzic stan silnika CR250

Post autor: psyke » sob, 16 lut 2013, 19:49

mbartekx88 pisze:
Enduros70 pisze:To już lepiej zdjąć cylinder razem z głowicą
I demontować gaźnik, wydech i parę innych elementów. Lepiej ściągnąć samą głowicę i od razu będzie można ocenić czy jest tuleja czy nicasil. Tłok tylko z góry będzie można obejrzeć czyli jego denko. Ruszając kopką tłok pójdzie w dół i można ocenić stan cylindra, a jeśli dasz radę podejść średnicówką to nawet ocenić jego zużycie. I tak z reguły tłok niedługo po kupnie należy wymienić. Niestety w ten sposób nie ocenisz luzu na korbowodzie, ale rozbiórka i montaż motocykla do sprawdzenia korby to są około 2 godziny.

po co gaźnik chcesz ściągać? Jak mialem 2t ściągniecie gara to była kwestia 10 \ 15 minut jeżeli chłodnice tez trzeba bylo sciagnac, wiec nie wiem nad czym tu sie zastanawiać.
pozdro

Enduros70
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1028
Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
Motocykl: EXC 450
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Jarosław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Sprawdzic stan silnika CR250

Post autor: Enduros70 » sob, 16 lut 2013, 19:53

mbartekx88 pisze:
Enduros70 pisze:To już lepiej zdjąć cylinder razem z głowicą
I demontować gaźnik, wydech i parę innych elementów. Lepiej ściągnąć samą głowicę i od razu będzie można ocenić czy jest tuleja czy nicasil. Tłok tylko z góry będzie można obejrzeć czyli jego denko. Ruszając kopką tłok pójdzie w dół i można ocenić stan cylindra, a jeśli dasz radę podejść średnicówką to nawet ocenić jego zużycie. I tak z reguły tłok niedługo po kupnie należy wymienić. Niestety w ten sposób nie ocenisz luzu na korbowodzie, ale rozbiórka i montaż motocykla do sprawdzenia korby to są około 2 godziny.
Po pierwsze to Ci się cytaty popieprzyły.
Po drugie to Twoja wypowiedź jest co najmniej śmieszna, bo jestem pewny, że nie będzie miał ze sobą srednicowki, jeśli by miał to i tak nie zmierzy przy zamontowanym cylindrze. Następnie piszesz, ze trzeba demontować dodatkowe rzeczy, a przy ściąganiu samej głowicy i tak trzeba ogołocić cała górę. Nie znasz roku motocykla, w nowszych gaźnik montowany jest do karterów, jeśli starszy to wystarczy poluzować dwie opaski i jest wolny. Szkoda sobie dupę zawracać skoro nie można ściągnąć cylindra, przez kanał wydechowy sprawdzi czy nicasil i stan tłoka w zakresie zajechany-do jazdy.

Autor tematu
nonam3k
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 10
Rejestracja: czw, 14 lut 2013, 18:56
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Sprawdzic stan silnika CR250

Post autor: nonam3k » sob, 16 lut 2013, 22:18

Panowie dzieki za odpowiedzi . Zdemontuje jednak tylko wydech i sprawdzę czy jest nikasil oraz czy tłok nie jest przytarty . Jutro zdam relacje czy maszyna została kupiona.

klim
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 72
Rejestracja: śr, 7 mar 2012, 08:46
Motocykl: ktm 520
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Sprawdzic stan silnika CR250

Post autor: klim » ndz, 17 lut 2013, 08:26

Co do korby to sprawdzisz tak. Jedziesz starterem tak aby tłok szedł na dół, gdy będzie w połowie drogi przestajesz kręcić i lekko naciskasz palcami na denko tłoka. Trzeba mieć trochę wprawy i jak będzie luz to właśnie go skasujesz i daje się to bez problemu wyczuć.

tobiasz86
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 352
Rejestracja: ndz, 25 lip 2010, 10:20
Motocykl: crf250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Rymanów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Sprawdzic stan silnika CR250

Post autor: tobiasz86 » ndz, 17 lut 2013, 10:34

klim pisze:Co do korby to sprawdzisz tak. Jedziesz starterem tak aby tłok szedł na dół, gdy będzie w połowie drogi przestajesz kręcić i lekko naciskasz palcami na denko tłoka. Trzeba mieć trochę wprawy i jak będzie luz to właśnie go skasujesz i daje się to bez problemu wyczuć.
Generalnie patent dobry, ale myślę że w ten sposób jeśli luz będzie wyczuwalny to i z pewnością już słyszalny

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Sprawdzic stan silnika CR250

Post autor: sebek1516 » ndz, 17 lut 2013, 10:39

Ja bym łapał sie również za głowicę bo odczytasz która selekcja tłoka siedzi.
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Sprawdzic stan silnika CR250

Post autor: Majster128 » ndz, 17 lut 2013, 10:45

sebek1516 pisze:Ja bym łapał sie również za głowicę bo odczytasz która selekcja tłoka siedzi.
To, że siedzi to nie znaczy, że powinna siedzieć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”