Sprawdzic stan silnika CR250
-
Autor tematunonam3k
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 10
- Rejestracja: czw, 14 lut 2013, 18:56
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Sprawdzic stan silnika CR250
Witam. Czy po zdjeciu górnej pokrywy cylindra 2t uda sie sprawdzic stan tłoka oraz korbowodu oraz czy jest nikasil/tuleja . Czy trzeba demontować cały cylinder ?
Sprzedajacy zgadza sie tylko na demontaż górnej pokrywy cylindra przy oględzinach .
Sprzedajacy zgadza sie tylko na demontaż górnej pokrywy cylindra przy oględzinach .
-
- Mistrz prostej
- Posty: 136
- Rejestracja: sob, 2 sty 2010, 21:37
- Motocykl: TDR 125.
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Okolice Czę100chowy.
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Sprawdzic stan silnika CR250
Po zdjęciu pokrywy możesz poznać czy tłok jest nowy czy już troche ma przelatane ( ale ile to się nie dowiesz ), rozpoznasz czy jest tuleja czy nicasyl, przez okno wydechowe możesz jeszcze sprawdzić tłok. Co do korbowodu to nie da rady, trzeba by cylinder ściągnąć.
CZ 125/516
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 1028
- Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
- Motocykl: EXC 450
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Jarosław
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Sprawdzic stan silnika CR250
Jakiej pokrywy cylindra ?
Jeśli chodzi Ci o głowicę to nic nie sprawdzi. Przez Okno wydechowy sprawdzi czy jest nicasil i zużycie tłoka, ale nie w Twoim przypadku skoro pytasz o takie rzeczy.
Jeśli chodzi Ci o głowicę to nic nie sprawdzi. Przez Okno wydechowy sprawdzi czy jest nicasil i zużycie tłoka, ale nie w Twoim przypadku skoro pytasz o takie rzeczy.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 299
- Rejestracja: ndz, 10 kwie 2011, 15:58
- Motocykl: CRF 250R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Nowy Targ
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Sprawdzic stan silnika CR250
To już lepiej zdjąć cylinder razem z głowicą przynajmniej uszczelki pod głowice nie musisz kupować nowej a pod cylinder jest o wiele tańsza lub nawet wytniesz ją samemu jak masz odpowiedni papier na uszczelki. W tedy sprawdzisz całość korbę i cylinder.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 146
- Rejestracja: czw, 8 lis 2012, 21:37
- Motocykl: 125 sx
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Białystok
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Sprawdzic stan silnika CR250
I demontować gaźnik, wydech i parę innych elementów. Lepiej ściągnąć samą głowicę i od razu będzie można ocenić czy jest tuleja czy nicasil. Tłok tylko z góry będzie można obejrzeć czyli jego denko. Ruszając kopką tłok pójdzie w dół i można ocenić stan cylindra, a jeśli dasz radę podejść średnicówką to nawet ocenić jego zużycie. I tak z reguły tłok niedługo po kupnie należy wymienić. Niestety w ten sposób nie ocenisz luzu na korbowodzie, ale rozbiórka i montaż motocykla do sprawdzenia korby to są około 2 godziny.Konrad324 pisze:To już lepiej zdjąć cylinder razem z głowicą
Ostatnio zmieniony ndz, 17 lut 2013, 12:05 przez mbartekx88, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 109
- Rejestracja: śr, 30 wrz 2009, 19:37
- Motocykl: yz 250f
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Sprawdzic stan silnika CR250
mbartekx88 pisze:I demontować gaźnik, wydech i parę innych elementów. Lepiej ściągnąć samą głowicę i od razu będzie można ocenić czy jest tuleja czy nicasil. Tłok tylko z góry będzie można obejrzeć czyli jego denko. Ruszając kopką tłok pójdzie w dół i można ocenić stan cylindra, a jeśli dasz radę podejść średnicówką to nawet ocenić jego zużycie. I tak z reguły tłok niedługo po kupnie należy wymienić. Niestety w ten sposób nie ocenisz luzu na korbowodzie, ale rozbiórka i montaż motocykla do sprawdzenia korby to są około 2 godziny.Enduros70 pisze:To już lepiej zdjąć cylinder razem z głowicą
po co gaźnik chcesz ściągać? Jak mialem 2t ściągniecie gara to była kwestia 10 \ 15 minut jeżeli chłodnice tez trzeba bylo sciagnac, wiec nie wiem nad czym tu sie zastanawiać.
pozdro
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 1028
- Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
- Motocykl: EXC 450
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Jarosław
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Sprawdzic stan silnika CR250
Po pierwsze to Ci się cytaty popieprzyły.mbartekx88 pisze:I demontować gaźnik, wydech i parę innych elementów. Lepiej ściągnąć samą głowicę i od razu będzie można ocenić czy jest tuleja czy nicasil. Tłok tylko z góry będzie można obejrzeć czyli jego denko. Ruszając kopką tłok pójdzie w dół i można ocenić stan cylindra, a jeśli dasz radę podejść średnicówką to nawet ocenić jego zużycie. I tak z reguły tłok niedługo po kupnie należy wymienić. Niestety w ten sposób nie ocenisz luzu na korbowodzie, ale rozbiórka i montaż motocykla do sprawdzenia korby to są około 2 godziny.Enduros70 pisze:To już lepiej zdjąć cylinder razem z głowicą
Po drugie to Twoja wypowiedź jest co najmniej śmieszna, bo jestem pewny, że nie będzie miał ze sobą srednicowki, jeśli by miał to i tak nie zmierzy przy zamontowanym cylindrze. Następnie piszesz, ze trzeba demontować dodatkowe rzeczy, a przy ściąganiu samej głowicy i tak trzeba ogołocić cała górę. Nie znasz roku motocykla, w nowszych gaźnik montowany jest do karterów, jeśli starszy to wystarczy poluzować dwie opaski i jest wolny. Szkoda sobie dupę zawracać skoro nie można ściągnąć cylindra, przez kanał wydechowy sprawdzi czy nicasil i stan tłoka w zakresie zajechany-do jazdy.
-
Autor tematunonam3k
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 10
- Rejestracja: czw, 14 lut 2013, 18:56
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Sprawdzic stan silnika CR250
Panowie dzieki za odpowiedzi . Zdemontuje jednak tylko wydech i sprawdzę czy jest nikasil oraz czy tłok nie jest przytarty . Jutro zdam relacje czy maszyna została kupiona.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 72
- Rejestracja: śr, 7 mar 2012, 08:46
- Motocykl: ktm 520
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Sprawdzic stan silnika CR250
Co do korby to sprawdzisz tak. Jedziesz starterem tak aby tłok szedł na dół, gdy będzie w połowie drogi przestajesz kręcić i lekko naciskasz palcami na denko tłoka. Trzeba mieć trochę wprawy i jak będzie luz to właśnie go skasujesz i daje się to bez problemu wyczuć.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 352
- Rejestracja: ndz, 25 lip 2010, 10:20
- Motocykl: crf250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Rymanów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Sprawdzic stan silnika CR250
Generalnie patent dobry, ale myślę że w ten sposób jeśli luz będzie wyczuwalny to i z pewnością już słyszalnyklim pisze:Co do korby to sprawdzisz tak. Jedziesz starterem tak aby tłok szedł na dół, gdy będzie w połowie drogi przestajesz kręcić i lekko naciskasz palcami na denko tłoka. Trzeba mieć trochę wprawy i jak będzie luz to właśnie go skasujesz i daje się to bez problemu wyczuć.
-
- Rekord toru!
- Posty: 1914
- Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
- Motocykl: gram w zielone
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Sprawdzic stan silnika CR250
Ja bym łapał sie również za głowicę bo odczytasz która selekcja tłoka siedzi.
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Sprawdzic stan silnika CR250
To, że siedzi to nie znaczy, że powinna siedzieć.sebek1516 pisze:Ja bym łapał sie również za głowicę bo odczytasz która selekcja tłoka siedzi.