Gaźnik YZ 125 00' (Mikuni) - kilka pytań.

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Braaaper
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: pt, 21 wrz 2012, 10:15
Motocykl: KTM 250 EXC 09'
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Gaźnik YZ 125 00' (Mikuni) - kilka pytań.

Post autor: Braaaper » wt, 1 sty 2013, 17:08

Witam wszystkich!

Na forum jestem świeżakiem, ale sporo szukałem, czy ktoś już nie poruszał problemu, jaki tyczy się mojego gaźnika. Mam nadzieję, że dobrze wszystko przewertowałem :) Jednak do rzeczy...

Jakiś czas temu zakupiłem YZ 125 z 2001, ale po małym śledztwie i m.in. po analizie numeru silnika doszedłem do wniosku, że jest to rocznik 2000 [mój numer silnika: *109E-00zzzz*]. Moto jest igła, z drobnym tylko wyjątkiem. Posypała mi się przepustnica - uszczerbił się w niej taki mały elemencik przez co linka gazu co chwilę wyskakiwała. Pomyślałem więc, że kupię nową przepustnicę i sprawa załatwiona :) Zadzwoniłem do Yamahy i owszem, kupić przepustnicę, to nie problem... ale to odchudzenie portfela o 1100 PLN! Trochę się załamałem :| Naprawiłem to po swojemu i póki co śmigam dalej, ale wolę mieć komfort psychiczny, że pod siodłem wszystko jest tak, jak być powinno. Postanowiłem zatem poszukać całego gaźnika w USA, gdzie za mniej niż 200$ można kupić używany gaźnik i to w całkiem dobrym stanie!

Moje pytania są takie:
1. Jaki gaźnik był montowany w YZ 125 z roku 2000? Doszedłem do tego, że Mikuni 36mm, ale chcę się upewnić :)
2. Czy kupując używany gaźnik muszę kierować się konkretnie, że musi być to gaźnik do YZ 125 2000, czy też gaźnik z YZ 99/YZ 2001 również by pasował? Orientujecie się, czy zaszły jakieś większe zmiany?
3. Co sądzicie o tym gaźniku? http://www.ebay.com/itm/YZ125-YAMAHA-20 ... 53&vxp=mtr

4. I tak z ciekawości jeszcze, co może być przyczyną tego, że grzybek od ssania mi opada po jego podniesieniu? Gdy palę Yamę na zimno, to muszę go cały czas trzymać...

5. I innej beczki - jeżdżę na świecy irydowej NGK BR9EIX. Jednak dowiedziałem się jakiś czas temu, gdy robiłem zakupy w pewnym sklepie MX, że do mojej YZ, wedle zaleceń producenta, do tego modelu powinno się stosować NGK BR9EG? I teraz zastanawiam się, czy wziąć sobie do serca uwagi producenta i na sezon 2013 kupić BR9EG, czy kupić kolejną BR9EIX, na której notabene, Yama śmiga pięknie. Jak sądzicie?

Trochę się rozpisałem. Mam nadzieję, że umieściłem temat w dobrym dziale (jeśli nie, to przepraszam) i że znajdzie się ktoś, kto rzetelnie mi odpowie : )
SX 125 92' -> RM 125 96' -> YZ 125 00' -> w przyszłości EXC 200 05/06' ;) Tylko 2-stroke!

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Gaźnik YZ 125 00' (Mikuni) - kilka pytań.

Post autor: kris514 » wt, 1 sty 2013, 20:33

Silnik z pewnością z 2000r
Gaznik możesz porównać tutaj www.ronnies.com/micro.htm
Gaznik nie musi być od yz (ważna średnicę gardzieli oraz wymiary zewnętrzne gaznika)
Pod uchwytem do wyciągania ssania jest gumka pod która jest sprezynka odpowiedzialna za trzymanie go (wystarczy wymienić np. Z kapturka)
Świece masz lepsza niż ta co zaleca producent
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

Awatar użytkownika
seba8121
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 603
Rejestracja: ndz, 20 lut 2011, 10:42
Motocykl: RMZ 250 10'
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Gaźnik YZ 125 00' (Mikuni) - kilka pytań.

Post autor: seba8121 » wt, 1 sty 2013, 21:14

A szukałeś gdzieś zestawu naprawczego ? Może da się to zrobić tańszym kosztem.

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Gaźnik YZ 125 00' (Mikuni) - kilka pytań.

Post autor: amator » wt, 1 sty 2013, 21:21

Braaaper pisze:Witam wszystkich!

Na forum jestem świeżakiem, ale sporo szukałem, czy ktoś już nie poruszał problemu, jaki tyczy się mojego gaźnika. Mam nadzieję, że dobrze wszystko przewertowałem :) Jednak do rzeczy...

Jakiś czas temu zakupiłem YZ 125 z 2001, ale po małym śledztwie i m.in. po analizie numeru silnika doszedłem do wniosku, że jest to rocznik 2000 [mój numer silnika: *109E-00zzzz*]. Moto jest igła, z drobnym tylko wyjątkiem. Posypała mi się przepustnica - uszczerbił się w niej taki mały elemencik przez co linka gazu co chwilę wyskakiwała. Pomyślałem więc, że kupię nową przepustnicę i sprawa załatwiona :) Zadzwoniłem do Yamahy i owszem, kupić przepustnicę, to nie problem... ale to odchudzenie portfela o 1100 PLN! Trochę się załamałem :| Naprawiłem to po swojemu i póki co śmigam dalej, ale wolę mieć komfort psychiczny, że pod siodłem wszystko jest tak, jak być powinno. Postanowiłem zatem poszukać całego gaźnika w USA, gdzie za mniej niż 200$ można kupić używany gaźnik i to w całkiem dobrym stanie!
Rocznik motocykla ustala sie po numerze ramy i ten zapodaj
Moje pytania są takie:
1. Jaki gaźnik był montowany w YZ 125 z roku 2000? Doszedłem do tego, że Mikuni 36mm, ale chcę się upewnić :)Wejdź w link http://www.ronniesmailorder.com/fiche_s ... &fveh=1036 poszukaj rocznik motocykla wpisz CARBORATOR ( 1) i porównaj z innymi rocznikami . Według mnie te same gaźniki 99/00/01r.
2. Czy kupując używany gaźnik muszę kierować się konkretnie, że musi być to gaźnik do YZ 125 2000, czy też gaźnik z YZ 99/YZ 2001 również by pasował? Orientujecie się, czy zaszły jakieś większe zmiany? Patrz odp nr1
3. Co sądzicie o tym gaźniku? http://www.ebay.com/itm/YZ125-YAMAHA-20 ... 53&vxp=mtr ładny z wierzchu a ty co o nim sadzisz?, a jeśli naprawiłeś swoim sposobem i działa to po co "dla komfortu" kupować inny , który moze sie okazać takim samym . Ponadto gdybyś kupował w Polsce i było cos nie tak to zawsze mozesz odesłać a na Ebay też mozna ? jakie to koszty?

4. I tak z ciekawości jeszcze, co może być przyczyną tego, że grzybek od ssania mi opada po jego podniesieniu? Gdy palę Yamę na zimno, to muszę go cały czas trzymać...
Ściśnij plastikową " trytką"tę gumkę pod grzybkiem powinno wystarczyć a nawet jeśli trzeba trzymać ręką to zajmuje to nie wiecej niż 1 minutę- to nie jest dużo czasu. Po tej minucie puść grzybek i rób krótkie małe przygazówki aż do momentu uzyskania takiej temperatury żeby można podłączyć bieg i ruszać.
5. I innej beczki - jeżdżę na świecy irydowej NGK BR9EIX. Jednak dowiedziałem się jakiś czas temu, gdy robiłem zakupy w pewnym sklepie MX, że do mojej YZ, wedle zaleceń producenta, do tego modelu powinno się stosować NGK BR9EG? I teraz zastanawiam się, czy wziąć sobie do serca uwagi producenta i na sezon 2013 kupić BR9EG, czy kupić kolejną BR9EIX, na której notabene, Yama śmiga pięknie. Jak sądzicie? Świecę warto kupić żeby mieć ja pod ręka na zapas ale ta BR9EIX jest w zasadzie wyższej klasy niż zalecana BR9EG wiec jesli irydówka jest ok to nie zaprzątaj sobie nią głowy. Są inne ważniejsze sprawy na które trzeba zarezerwować kasę .

Trochę się rozpisałem. Mam nadzieję, że umieściłem temat w dobrym dziale (jeśli nie, to przepraszam) i że znajdzie się ktoś, kto rzetelnie mi odpowie : )
Nic nie szkodzi,przez to pisanie łatwiej dojść do sedna sprawy. Pozdrawiam i życzę wielu sukcesów w 2013roku.

Autor tematu
Braaaper
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: pt, 21 wrz 2012, 10:15
Motocykl: KTM 250 EXC 09'
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Gaźnik YZ 125 00' (Mikuni) - kilka pytań.

Post autor: Braaaper » śr, 2 sty 2013, 11:23

kris514 pisze:Silnik z pewnością z 2000r
Gaznik możesz porównać tutaj www.ronnies.com/micro.htm
Gaznik nie musi być od yz (ważna średnicę gardzieli oraz wymiary zewnętrzne gaznika)
Pod uchwytem do wyciągania ssania jest gumka pod która jest sprezynka odpowiedzialna za trzymanie go (wystarczy wymienić np. Z kapturka)
Świece masz lepsza niż ta co zaleca producent
Już kiedyś porównywałem z rocznikiem 2001 i są 'prawie' identyczne. Ten z 2001 wzbogacony jest o pozycje: 30, 31, 32, 33. Natomiast ten z roku 1999 jest taki sam :) Sprawdziłem też 98, ale to już inna bajka i całkiem inna przepustnica... Ale no właśnie - bo o zamówieniu samych części też myślałem i znalazłem nawet lepszą stronkę, gdzie ów przepustnica jest tańsza. Spójrzcie: http://www.ronayers.com/Fiche/TypeID/26 ... CARBURETOR Ja potrzebuję części o numerach: 20, 4, 2, 3, 13, 25, 12 no i najważniejszej części 23. Jej jednak tyczy się problem, bo czy w tym sklepie do którego link mi podałeś, czy też w tym moim są aż trzy "rodzaje" numeru 23. Co je różni? Poza ceną i numerem części. Może w tej kwestii ktoś zna odpowiedź? Bo to byłoby najlepsze rozwiązanie kupić konkretne częsci, których mi potrzeba.

Co do świecy, to wiem, że ta co mam jest lepsza, ale po prostu zaniepokoiło mnie na jednej z aukcji, gdzie sprzedawca bardzo podkreślał, że BR9EIX, jest przeznaczona do nowszych silników. Na innej z kolei tę irydówkę facet zalecał do YZ-etek, CR-ek itp. już z końca lat 80 :p Także wolałem się dopytać w miejscu, gdzie się na tym ludzie znają, czyli tym forum ; )
seba8121 pisze:A szukałeś gdzieś zestawu naprawczego ? Może da się to zrobić tańszym kosztem.
Wątpie, by był zestaw naprawczy do stałego elementu przepustnicy, który po prostu się uszczerbił.

Rocznik motocykla ustala sie po numerze ramy i ten zapodaj

Okej, za jakiś czas się przypomnę z tym VIN-em, bo niestety moto nie mam w miejscu zamieszkania, a VIN-u nie spisałem ;/

:)Wejdź w link http://www.ronniesmailorder.com/fiche_s ... &fveh=1036 poszukaj rocznik motocykla wpisz CARBORATOR ( 1) i porównaj z innymi rocznikami . Według mnie te same gaźniki 99/00/01r.

Jak już pisałem wyżej 99 i 00 - takie same :) 01 - z małą zmianą.

ładny z wierzchu a ty co o nim sadzisz?, a jeśli naprawiłeś swoim sposobem i działa to po co "dla komfortu" kupować inny , który moze sie okazać takim samym . Ponadto gdybyś kupował w Polsce i było cos nie tak to zawsze mozesz odesłać a na Ebay też mozna ? jakie to koszty?

Owszem, kupować coś, co jest na drugim końcu świata wiąże się z ryzykiem. No tak działa działa, ale boję się tego, że powiedzmy posypie mi się to w czerwcu/lipcu, czyli w najfajniejszym okresie sezonu i potem będę miał kłopot. A sprowadzić coś z USA, to też jest czas oczekiwania. Mam dylemat : / Poza tym nie wiem, czy to będzie teraz kwestia regulacji, ale po tej mojej "naprawie" muszę jeździć na połowie kranika. Jak go odkręcę na maxa, to tymi wężykami odprowadzającymi paliwo leci jak oszalałe : /

Ściśnij plastikową " trytką"tę gumkę pod grzybkiem powinno wystarczyć a nawet jeśli trzeba trzymać ręką to zajmuje to nie wiecej niż 1 minutę- to nie jest dużo czasu. Po tej minucie puść grzybek i rób krótkie małe przygazówki aż do momentu uzyskania takiej temperatury żeby można podłączyć bieg i ruszać.

Dzięki!

Świecę warto kupić żeby mieć ja pod ręka na zapas ale ta BR9EIX jest w zasadzie wyższej klasy niż zalecana BR9EG wiec jesli irydówka jest ok to nie zaprzątaj sobie nią głowy. Są inne ważniejsze sprawy na które trzeba zarezerwować kasę .

Skoro nie wpływa ona jakoś negatywnie na eksploatację YZ, to super. Dziękuję wszystkim za szybkie odpowiedzi!
SX 125 92' -> RM 125 96' -> YZ 125 00' -> w przyszłości EXC 200 05/06' ;) Tylko 2-stroke!

Awatar użytkownika
bandogge1980
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 138
Rejestracja: ndz, 2 mar 2008, 19:24
Motocykl: Husqvarna TE610IE
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. woj. Lubuskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Gaźnik YZ 125 00' (Mikuni) - kilka pytań.

Post autor: bandogge1980 » śr, 2 sty 2013, 17:27

Poszczegulne numery przepustnic róznią się "podcieciem" przepustnicy (throttle valve slide cut away) i jest to wybite gdzies cyfrą na przepustnicy. Mniejsze podciecie - wiecej paliwa "wysysane" przez rozpylacz - mieszanka bogatsza oraz wolniejsza reakcja na gaz, wieksze podciecie - mieszanka ubozsza oraz szybsza reakcja na gaz. Musisz znalezsc tą cyferkę na swojej przepustnicy i zakupic własciwą przepustnice. Standardowe cut away w twoim motocyklu to 6,5 a numer standardowej przepustnicy to: 5ET-14112-65-00
Tel: 792 808 123

Autor tematu
Braaaper
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: pt, 21 wrz 2012, 10:15
Motocykl: KTM 250 EXC 09'
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Gaźnik YZ 125 00' (Mikuni) - kilka pytań.

Post autor: Braaaper » czw, 3 sty 2013, 09:44

bandogge1980 pisze:Poszczegulne numery przepustnic róznią się "podcieciem" przepustnicy (throttle valve slide cut away) i jest to wybite gdzies cyfrą na przepustnicy. Mniejsze podciecie - wiecej paliwa "wysysane" przez rozpylacz - mieszanka bogatsza oraz wolniejsza reakcja na gaz, wieksze podciecie - mieszanka ubozsza oraz szybsza reakcja na gaz. Musisz znalezsc tą cyferkę na swojej przepustnicy i zakupic własciwą przepustnice. Standardowe cut away w twoim motocyklu to 6,5 a numer standardowej przepustnicy to: 5ET-14112-65-00
Ooo super!!! To cenna informacja, która bardzo mi pomoże!
SX 125 92' -> RM 125 96' -> YZ 125 00' -> w przyszłości EXC 200 05/06' ;) Tylko 2-stroke!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”