Big bore - dyskusje

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
aju125
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 261
Rejestracja: ndz, 24 cze 2012, 14:04
Motocykl: crf 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Big bore - dyskusje

Post autor: aju125 » śr, 21 lis 2012, 18:50

Majster dobrze prawi, bo do bb 450 athena też nie ma selekcji... Kolega to przerabiał, do tego cylinder po pierwszym tłoku też nadaje się na śmietnik, może dlatego. Dodatkowo u znajomego zrobił się znaczny luz na korbię nie mówię że na pewno to przez to ale myślę że tak...
nie ważne to ilu mi pluje, jestem jak xenon iluminuje ^^

tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Big bore - dyskusje

Post autor: tomasz12 » śr, 21 lis 2012, 22:26

Ja zakładałem powiększony cylinder do quada yzf450, też tego producenta, lecz o ile mnie pamięć nie myli to była to pojemność 470. Przyrost mocy był wyraźnie odczuwalny, oceniam na +10%.

seed1981
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 50
Rejestracja: sob, 12 kwie 2008, 21:56
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Big bore - dyskusje

Post autor: seed1981 » ndz, 2 gru 2012, 23:04

W 4T 250 i 450. Montaż BIG Bora to raczej ryzyko. Pierwsza sprawa to jakośc cylindrów a druga to korba dostaje strasznie po dupie. Ja w swojej crf 450 założyłem wydech FMF z power bomb plus JET KIT żadnego wzrostu mocy nie odczułem jednak po montażu wałka HOT CAMS tu już czuć wyraźną przewage. Ja od siebie polecam wałki. A cylinderek i tłok wyłącznie OEM

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Big bore - dyskusje

Post autor: amator » ndz, 2 gru 2012, 23:33

Odczujesz minimalny wzrost mocy (jak pisał Tomasz12). Poprawi się dół- moto a szczególnie honda 125 będzie z dołu bardziej elastyczna. Zmniejszą się obroty maksymalne (ale i tak nie wykręcasz ich do końca). O zawory nie musisz się bać, nic nie będzie wystawać do cylindra ponieważ w tym modelu zawory to są suwaki i reguluje się ich zakres pracy (w dekielkach). Tulei też nie musisz wymieniać tylko napisz jaką teraz masz średnicę ? i jak jest grubość ścianki. Luzu na korbie nie robią się po wstawieniu Big-Bore tylko po prostu przyszedł jej czas i pokryło się to z powiększonym tłokiem .

zuraw89
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 23
Rejestracja: pt, 19 paź 2012, 08:41
Motocykl: Yzf250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kostrzyn N/O
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Big bore - dyskusje

Post autor: zuraw89 » czw, 6 gru 2012, 22:27

Miałem kiedyś w swojej Yamaszce Dt125 zestaw Atheny BiG Bore 170, czułem różnice w mocy i w tym jak wkręca się na obroty wg. mnie jeździło się znacznie lepiej lecz po tym jak tłok padł wymieniłem spowrotem na standard bo nigdzie nie mogłem znaleźć tłoka Atheny, a ściąganie z zagranicy równało się z dużymi kosztami.
Zdziwienie formą poznawania świata

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”