Ocena stanu technicznego korbowodu oraz tłoka
-
Autor tematuKakuniacrf250
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 7
- Rejestracja: ndz, 2 mar 2008, 12:20
- Motocykl: KTM EXC-f 250 2012r
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Biłgoraj okolice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Ocena stanu technicznego korbowodu oraz tłoka
Witam. Jak sprawdzić w jakim stanie jest korbowód oraz tłok w mojej yz 250. Zdjąłem cylinder, Cięzko mi ocenić, w jakim stanie jest korbowód ponieważ ja go nie wymieniałem a poprzedni właściciel nie wiem kiedy wymieniał. Sprawdzając luzy góra dół oraz boki to nie ma on, natomiast tłok był wymieniany na początku tego sezonu i nagar jest na nim nie duzy . Ale jak dokładniej sprawdzić ich stan ( korba, tłok ) czy po prostu się nie da i trzeba dla pewności nową korbę włożyć i tłok ?? Pomocy
YZ 250 2T !!! 2002r.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ocena stanu technicznego korbowodu oraz tłoka
Witam, trzeba wszystko pomierzyć, niestety w przypadku korbowodu, sprawa nie jest taka prosta. nawet gdy korba mieści się w zakresie luzu jaki zaleca producent motocykla, nie ma gwarancji że się ona nie urwie w niedługim czasie.
Radzę poszukać na forum bo takich tematów było już sporo.
Radzę poszukać na forum bo takich tematów było już sporo.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 336
- Rejestracja: śr, 27 maja 2009, 14:24
- Motocykl: Yamaha yz-f 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ocena stanu technicznego korbowodu oraz tłoka
zmierz srednice tłoka i cylindra tłok jak spojrzysz od srodka na denko nie powinien byc wypalony. A co do korby to nie moze miec luzow gora dol
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 406
- Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
- Motocykl: niebieski 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: > okolice Kielc <
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ocena stanu technicznego korbowodu oraz tłoka
tlok w 2t mozna w latwy sposob ocenic. Jakies dziwne wypalenia na srodku denka to powod nieprawidlowego spalania wiec nie radze sie tym sugerowac. Tlok w takiej cwiarze powinien byc zmieniony po jakis 50mth. Jego zuzycie widac jest na czesci prowadzacej. Jesli jest ona wytarta jednej i drugiej strony po srodku tlok jest do wymiany. Jesli jest bardziej wytarta (wokol) czesc prowadzata tlok jest definitywnie do wymiany. Korba jak korba... jak stara lepiej wymienic choc najczesciej przynajmniej w pl jest to robione dopiero gdy powstaje luz gora dol. Wtedy to juz nie jest zuzyta korba lecz zlom. Dodam jeszcze dla jasnosci ze te pierwsze slady zuzycia widoczne sa po stronach tloka obroconego o 90 stopni od piast.
I think I can fly! MX it's my life <3
-
Autor tematuKakuniacrf250
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 7
- Rejestracja: ndz, 2 mar 2008, 12:20
- Motocykl: KTM EXC-f 250 2012r
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Biłgoraj okolice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ocena stanu technicznego korbowodu oraz tłoka
Rozumiem . Dla pewności raczej wymienię tłok i korbę niż żeby w połowie sezonu cos padło ... Dzięki za odpowiedź koledzy. Pozdrawiam
YZ 250 2T !!! 2002r.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 46
- Rejestracja: czw, 9 sie 2012, 14:35
- Motocykl: Yamaha YZ450f
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Słubice lubuskie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ocena stanu technicznego korbowodu oraz tłoka
Korbe można w łatwy sposób sprawdzić,tylko jeśli masz wyciągnięty wał i korba jest jeszcze na czopie,czyli na wale.
A więc łapiesz górną część korby(tam gdzie jest sworzeń tłoka)tak jak trzymasz manetkę gazu,oczywiście w pionie tak żeby wał wisiał,
tylko otwór na sworzeń musi być równo z twoja kostką u nasady kciuka i uderzasz w dłoń otwartą drugą dłonią jeśli czujesz albo słyszysz trzaski,korba jest do wymiany.
A więc łapiesz górną część korby(tam gdzie jest sworzeń tłoka)tak jak trzymasz manetkę gazu,oczywiście w pionie tak żeby wał wisiał,
tylko otwór na sworzeń musi być równo z twoja kostką u nasady kciuka i uderzasz w dłoń otwartą drugą dłonią jeśli czujesz albo słyszysz trzaski,korba jest do wymiany.
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 406
- Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
- Motocykl: niebieski 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: > okolice Kielc <
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ocena stanu technicznego korbowodu oraz tłoka
zgadzaloby sie ale koncowke bym przeprawil: ...to masz cholernego farta ze nie wyciagnales jej jeszcze od dolu silnika bez rozbierania go. Urywaja sie korby z malym przebiegiem ktore nawet teoretycznie nie powinny byc jeszcze zdejmowane a Wy czekacie na trzski eehhhhh wszedzie rzezba w gownie. Chlopaki prooszee... popatrzcie troche glebiej i techniczniej nie tylko tak powierzchniowo na temat. Oczywiscie jesli sa jakies trzaski czy luz to jest konieczna wymiana bo takie pukanie przy takich obr jakie wystepuja w wyczynach szybka ja urwia aleee korba jest narazona tez na bardzo wysokie temperatury, jest wykonana z malej ilosci materialu aby byla jak najlzejsza i nie wystepowaly zbyt wysokie sily bezwladnosci, przenosi obciazenia zmienne i zginajace wiec ma prawo wystapic zmeczenie materialu. Jakis tam moment tez chyba jest skoro uzyskujemy taka moc z tak malego silnika wiec jak mozna sugerowac sie jednym glupim lozyskiem i zastanawianie sie wciaz czy jest luz a moze jeszcze polata jeden tlok...jonekxmoto pisze:Korbe można w łatwy sposób sprawdzić,tylko jeśli masz wyciągnięty wał i korba jest jeszcze na czopie,czyli na wale.
A więc łapiesz górną część korby(tam gdzie jest sworzeń tłoka)tak jak trzymasz manetkę gazu,oczywiście w pionie tak żeby wał wisiał,
tylko otwór na sworzeń musi być równo z twoja kostką u nasady kciuka i uderzasz w dłoń otwartą drugą dłonią jeśli czujesz albo słyszysz trzaski,korba jest do wymiany.
I think I can fly! MX it's my life <3
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 411
- Rejestracja: pn, 1 lis 2010, 19:02
- Motocykl: CRF 450 2005 na sprzedaż
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Tarnów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ocena stanu technicznego korbowodu oraz tłoka
Zgadzam się z renner250 Jeśli kupiłeś dopiero co moto i nie wiesz ile korba ma przejechane to proponuję ją wymienić. Korba kosztuje 300zł, natomiast kartery to 2-3 razy większy koszt i raczej nie warto narażać się na taki wydatek ''bo może jeszcze oblata jeden tłok''.
tel: 696 485 831 e-mail: kamil126_1996@tlen.pl
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 46
- Rejestracja: czw, 9 sie 2012, 14:35
- Motocykl: Yamaha YZ450f
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Słubice lubuskie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ocena stanu technicznego korbowodu oraz tłoka
pewnie że lepiej zmienić korbe na zaś,ale ten sposób co opisałem potrafi pokazać nawet najmniejszy luz,którego nie zobaczymy "Na oko"
miałem sposobność pobawić się sprzętem do sprawdzania korby,i porównałem wyniki na mojej technice i na maszynce,99% pewności:D
Pisz poprawnie. Otrzymujesz ostrzeżenie.
Edit: Majster128
miałem sposobność pobawić się sprzętem do sprawdzania korby,i porównałem wyniki na mojej technice i na maszynce,99% pewności:D
Pisz poprawnie. Otrzymujesz ostrzeżenie.
Edit: Majster128